رئیس کل دادگستری مازندران: روسای دادگستری و دادستان‌ها بر روند رسیدگی به پرونده‌ها نظارت کنند

12:45 - 18 مرداد 1403
کد خبر: ۴۷۸۷۱۶۲
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری مازندران: روسای دادگستری و دادستان‌ها بر روند رسیدگی به پرونده‌ها نظارت کنند
رئیس کل دادگستری مازندران بر لزوم نظارت دقیق روسا و دادستان‌های حوزه‌های قضایی استان بر روند رسیدگی به پرونده‌ها تاکید کرد.

خبرگزاری میزان- عباس پوریانی در نشست قضایی مشترک محاکم تجدیدنظر با روسا و دادستان‌های حوزه‌های قضایی استان، بر رعایت حقوق مردم و بررسی و دقت در رسیدگی به پرونده‌ها تاکید کرد و اظهار کرد: رسیدگی به پرونده‌ها باید صحیح، سریع و دقیق باشد.

وی افزود: دادستان‌ها و روسای حوزه‌های قضایی استان باید بر روند رسیدگی به پرونده‌ها نظارت دقیق داشته باشند تا موارد قانونی در رسیدگی‌ها مد نظر ویژه قرار گیرد.

رئیس کل دادگستری مازندران همچنین بر لزوم کاهش اطاله دادرسی در رسیدگی به پرونده‌ها تاکید و تصریح کرد: کاهش اطاله رسیدگی از جمله مطالبات مهم و بحق مردم است که این مهم در دیدار امسال کارکنان قوه قضاییه با مقام معظم رهبری نیز مورد تاکید ویژه ایشان قرار گرفت.

وی در ادامه با اشاره به حجم بالای ورودی پرونده‌ها به دستگاه قضایی، تاکید کرد: رسیدگی سریع و دقیق به این حجم پرونده بسیار سخت و دشوار است و اهتمام جهادی قضات و کارکنان دادگستری استان مازندران را می‌طلبد که به لطف خداوند متعال عملکرد مطلوب و تلاش همکاران را در این راستا شاهد هستیم.

پوریانی خاطرنشان کرد: باید کارگروه‌هایی به شکل تخصصی در دادگاه‌های تجدیدنظر و بدوی استان تشکیل شود تا ضمن ریشه‌یابی علل باقی ماندن پرونده‌های معوق و مسن، اقدامات لازم در راستای رفع اطاله دادرسی و رسیدگی به پرونده‌های باقی مانده صورت گیرد.

گفتنی است قضات دادگاه‌های تجدید نظر استان مازندران نیز در این جلسه موارد مدنظر خود را در خصوص موارد مطروحه بیان کردند.

انتهای پیام/


برچسب ها: اخبار قضایی

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *