نخستین دادگاه صلح استان مازندران در شهرستان میاندرود افتتاح شد

10:48 - 21 مرداد 1403
کد خبر: ۴۷۸۷۵۸۴
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
نخستین دادگاه صلح استان مازندران در شهرستان میاندرود افتتاح شد
آیین افتتاح نخستین دادگاه صلح مازندران در شهرستان میاندرود با حضور رئیس کل دادگستری استان برگزار شد.

خبرگزاری میزان- عباس پوریانی در آیین افتتاح اولین دادگاه صلح استان مازندران اظهار کرد: دادگاه‌های صلح با هدف ایجاد صلح و سازش در پرونده‌های قضایی تشکیل می‌شود و امیدواریم با ایجاد دادگاه صلح، ورودی پرونده‌ها به دستگاه قضایی کم و میزان صلح و سازش افزایش یابد. 

رئیس کل دادگستری مازندران تصریح کرد: دادگاه صلح، دادگاهی است که مطابق با قانون جدید شورای حل اختلاف تشکیل شده و در حال حاضر صلاحیت رسیدگی به پرونده‌های زیادی برای آن در نظر گرفته شده است به عنوان مثال رسیدگی به پرونده‌های جرایم غیرعمد مانند تصادفات به دادگاه صلح ارجاع می‌شود.

وی افزود: در گذشته نصاب رسیدگی پرونده در شورای حل اختلاف تا بیست میلیون تومان بوده که در حال حاضر با توجه به بند اول ماده ۱۲ قانون شورای حل اختلاف حد نصاب رسیدگی به ۱۰۰ میلیون تومان رسیده است و هر سه سال یک بار بر اساس تشخیص رئیس قوه قضاییه صلاحیت‌ها افزایش می‌یابد.

 پوریانی با بیان اینکه شورا‌های حل اختلاف در کنار دادگاه صلح قرار می‌گیرند، اظهار کرد: دعاوی در این شورا‌ها بررسی و همکاران تلاش می‌کنند به صلح و سازش منجر شود، در صورتی که به هر دلیل این مهم حاصل نشد در دادگاه صلح، رای لازم صادر می‌شود.

رئیس کل دادگستری مازندران تصریح کرد: امیدواریم وجود دادگاه‌های صلح موجب افزایش سرعت کار، کاهش مراحل رسیدگی و کاهش ورودی پرونده‌ها به دستگاه قضایی شود.

انتهای پیام/ 


برچسب ها: عباس پوریانی

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *