رئیس کل دادگستری مازندران: برخورد با فساد درون و بیرون دستگاه قضایی باید عادلانه و قاطعانه باشد

12:14 - 18 مرداد 1403
کد خبر: ۴۷۸۷۱۴۸
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری مازندران: برخورد با فساد درون و بیرون دستگاه قضایی باید عادلانه و قاطعانه باشد
رئیس کل دادگستری استان مازندران با تاکید بر اهمیت کار حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه و با بیان اینکه برخورد با فساد درون و بیرون دستگاه قضایی باید عادلانه و قاطعانه باشد، گفت: حساسیت به فساد در هر سطحی که باشد اهمیت دارد و اگر با آن مقابله نشود آثار بسیار جبران ناپذیری خواهد داشت.

خبرگزاری میزان- عباس پوریانی در جلسه‌ای که به مناسبت سالروز بزرگداشت حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه و با حضور کارکنان حفاظت و اطلاعات دادگستری مرکز استان و سازمان‌های تابعه برگزار شد، اظهار کرد: حفاظت و اطلاعات، نقش مهمی در صیانت از ارزش‌های دستگاه قضایی و حفاظت و صیانت از همکاران قضایی و اداری دارد تا مسیری را انتخاب نکنند که مخالف قوانین و مقررات باشد.

وی با تاکید بر اهمیت سلامت دستگاه قضایی افزود: امروز نگاه مردم به دستگاه قضایی بر مبنای سلامت این دستگاه بوده و تضمین سلامت و ارتقای کار و سالم‌سازی مجموعه تحت تاثیر تلاش‌ها و اقدامات مدبرانه، قاطعانه و جهادی مجموعه حفاظت و اطلاعات دستگاه قضایی است بنابراین برخورد با فساد درون و بیرون دستگاه قضایی باید عادلانه و قاطعانه باشد.

رئیس کل دادگستری استان مازندران در ادامه به اهمیت شیوه برخورد و اقدام به موقع اشاره و عنوان کرد: باید با درک درست و حساسیت ویژه، نسبت به بررسی و پیگیری مسائل صیانتی و حفاظتی اقدام کرد.

رئیس کل دادگستری مازندران خاطرنشان کرد: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری و ریاست قوه قضاییه باید با اقدام و ورود به موقع از تخلفات احتمالی از جمله حضور کار چاق‌کن‌ها پیشگیری شود.
 
پوریانی ادامه داد: برخورد قاطعانه با کار چاق‌کن‌ها و اطلاع‌رسانی احکام قطعی به مردم به تقویت اعتماد عمومی کمک می‌کند. همچنین با برخورد به موقع با تخلفات، زحمات همکاران خدوم و زحمتکش دستگاه قضایی که خالصانه انجام وظیفه می‌کنند نیز زیر سوال نخواهد رفت.

وی همچنین بر اهمیت پیشگیری از خطا و لغزش همکاران تاکید کرد و گفت: باید با رعایت تناسب جرم و مجازات و آسیب‌شناسی نقاط ضعف و شناسایی کانون‌های فساد، از تکرار جرایم پیشگیری شود.

رئیس کل دادگستری استان در پایان از تلاش‌ها و خدمات مجموعه حفاظت و اطلاعات دادگستری مازندران تقدیر کرد.

انتهای پیام/


برچسب ها: اخبار قضایی

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *