هشدار درباره شیوع فلج اطفال در غزه؛ هزاران نفر نیازمند تخلیه پزشکی

15:48 - 02 مرداد 1403
کد خبر: ۴۷۸۴۵۴۹
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
هشدار درباره شیوع فلج اطفال در غزه؛ هزاران نفر نیازمند تخلیه پزشکی
یک مقام سازمان جهانی بهداشت ضمن ابراز نگرانی از شیوع بیماری فلج اطفال در غزه، آماری از شمار افرادی که نیاز به تخلیه پزشکی از غزه دارند، ارائه کرد.

خبرگزاری میزان – سازمان جهانی بهداشت، ضمن ابراز نگرانی از پیدا شدن ویروس فلج اطفال در غزه، اعلام کرد بیش از ۱۴ هزار نفر از ساکنان غزه نیاز به «تخلیه پزشکی» دارند.

یکی از مقام‌های ارشد سازمان جهانی بهداشت WHO از شیوع احتمالی بیماری در غزه درپی شناسایی ویروس فلج اطفال در فاضلاب این منطقه ابراز نگرانی کرد.

ایادیل ساپاربکوف، مدیر فوریت‌های سلامت سازمان جهانی بهداشت در مناطق اشغالی، گفت: خطر شیوع ویروس فلج اطفال در غزه، نه‌تنها به دلیل شناسایی، بلکه به دلیل وضعیت بسیار وخیم بهداشت آب وجود دارد؛ ضمن اینکه ممکن است در سطح بین‌المللی در سطحی بسیار بالا سرایت کند.

ساپاربکوف همچنین گفت که تعداد افرادی که اکنون برای مراقبت‌های پزشکی نیاز به تخلیه از غزه دارند به بیش از ۱۴ هزار نفر افزایش یافته است.

فلج اطفال که یک ویروس بسیار عفونی است که می‌تواند به سیستم عصبی حمله کرده و باعث فلج شود؛ این بیماری عمدتا کودکان زیر ۵ سال را مبتلا می‌کند.

بیش از ۹ ماه جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه، بسیاری از ظرفیت‌های مراقبت‌های بهداشتی این باریکه را از بین برده است؛ تاسیسات و مراکز بهداشتی و درمانی غزه همچنان تحت فشار بسیار بالا قرار دارند.

 

سازمان جهانی بهداشت: ۱۵ هزار نفر نیاز به تخلیه پزشکی از غزه دارند

 

مدیر بیمارستان ناصر خان یونس غزه، گفت: فضایی برای بیماران بیشتر وجود ندارد؛ فضایی در اتاق‌های عمل وجود ندارد؛ کمبود تجهیزات پزشکی وجود دارد، بنابراین ما نمی‌توانیم بیماران خود را نجات دهیم.

براساس آمار وزارت بهداشت غزه، جنگ ۱۰ ماهه رژیم صهیونیستی علیه این منطقه بیش از ۳۹ هزار قربانی و بیش از ۹۰ هزار مجروح برجای گذاشته است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *