ابتلای ۸ هزار کودک به سوءتغذیه در غزه؛ ۳ هزار کودک در معرض خطر مرگ

11:09 - 25 خرداد 1403
کد خبر: ۴۷۷۷۹۵۷
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
ابتلای ۸ هزار کودک به سوءتغذیه در غزه؛ ۳ هزار کودک در معرض خطر مرگ
تحمیل گرسنگی و متعاقب آن سوءتغذیه یکی از سلاح‌های اصلی جنایت رژیم صهیونیستی علیه کودکان غزه است.

خبرگزاری میزان – کارزار هدفمند قتل‌عام رژیم صهیونیستی علیه کودکان غزه در اشکال مختلف ادامه دارد تا هدف شوم نسل‌کشی جمعیت فلسطینی محقق شود؛ این موضوع را می‌توان در سهم قابل توجه کودکان از شمار قربانیان جنگ ۸ ماهه رژیم صهیونیستی علیه غزه دید.

در عین حال، کودکان و خردسالان غزه از اصلی‌ترین اهداف استراتژی غیرانسانی گرسنگی و قحطی رژیم صهیونیستی هستند که طی ۱۷ سال گذشته غزه را هدف محاصره قرار داده بود؛ این استراتژی در پی دور جدید جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه با شدت بیشتری دنبال شد.

براساس اعلام سازمان ملل در میانه تداوم بمباران نوار غزه از سوی رژیم صهیونیستی، ۸ هزار کودک این منطقه مبتلا به سوءتغذیه تشخیص داده شدند؛ این در حالی است که براساس اعلام یونیسف، از سه مرکز تخصصی مبارزه یا سوءتغذیه در غزه فقط ۲ مرکز باز هستند.

سازمان جهانی بهداشت نیز از ثبت ۳۲ مورد مرگ بر اثر سوءتغذیه در غزه خبر داده و اعلام کرد که ۲۸ مورد از این موارد مربوط به کودکان زیر پنج سال بوده است.

تدروس آدهانوم گبریسوس، رئیس سازمان جهانی بهداشت (WHO)، ضمن اشاره به ارزیابی دقیق از وضعیت وخیم پس از بیش از هشت ماه جنگ در غزه، هشدار داد که بخش قابل‌توجهی از جمعیت غزه اکنون با گرسنگی و قحطی فاجعه‌باری مواجه هستند؛ تا به امروز بیش از ۸ هزار کودک مبتلا به سوءتغذیه حاد تشخیص داده شدند؛ هزار و ۶۰۰ کودک به خطرناک‌ترین شکل این بیماری مبتلا هستند.

به گفته ادهانوم، با وجود گزارش‌هایی مبنی بر افزایش تحویل غذا در غزه، در حال حاضر هیچ مدرکی مبنی بر اینکه کسانی که بیشتر به مواد غذایی نیاز دارند، مقدار و کیفیت کافی غذا دریافت می‌کنند، وجود ندارد.

براساس اعلام صندوق کودکان سازمان ملل (یونیسف)، درمان نجات‌بخش برای کودکانی که به‌طور خطرناکی دچار سوءتغذیه شده‌اند، در این منطقه از هم پاشیده جنگ رو به کاهش است.

این نهاد سازمان ملل اعلام کرد که ۳ هزار کودک مبتلا به سوءتغذیه در غزه در معرض خطر مرگ در مقابل چشمان خانواده شان قرار دارند.

مدیر منطقه‌ای یونیسف در غرب آسیا و شمال آفریقا در توضیح شرایط یاد شده، گفت: تصاویر وحشتناکی از غزه از کودکانی که در مقابل چشمان خانواده‌هایشان به دلیل کمبود مداوم مواد غذایی و تخریب خدمات بهداشتی و درمانی می‌میرند، ادامه دارد.

درمان نشدن سوءتغذیه کودکان آن‌ها را در معرض خطر جدی و فوری بیماری شدید و ابتلا به عوارض تهدیدکننده زندگی قرار می‌دهد؛ کودکانی که سوءتغذیه دارند به دلیل دسترسی محدود به آب سالم، سرریز فاضلاب، آسیب به زیرساخت‌ها و کمبود اقلام بهداشتی در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به بیماری‌ها و دیگر مسائل بهداشتی هستند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *