کودکان و زنان قربانیان اصلی تجاوز و آزار جنسی در مرز‌های آمریکا

13:25 - 31 تير 1403
کد خبر: ۴۷۸۴۱۰۳
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
کودکان و زنان قربانیان اصلی تجاوز و آزار جنسی در مرز‌های آمریکا
بسیاری از مهاجرانی که از مرز جنوبی آمریکا عبور می‌کنند با وضعیت فاجعه‌باری، از سوء‌استفاده جنسی تا مرگ روبرو هستند.

خبرگزاری میزان - کودکان مهاجر بی‌سرپرست که از طریق مرز جنوبی آمریکا وارد این کشور می‌شوند با تهدیدی بزرگتر در مقایسه با خطر‌های سفر خود مواجه می‌شوند؛ این تهدید بزرگ آزار و سوء‌استفاده جنسی است. 

به تازگی گزارشی منتشر شده که نشان می‌دهد، کارکنان بزرگترین موسسه تامین‌کننده محل اسکان برای کودکان مهاجر بدون همراه در آمریکا، دست‌کم به‌مدت ۸ سال به‌طور مکرر کودکان تحت مراقبت خود را مورد آزار و اذیت جنسی قرار داده‌اند.

کارکنان ساوث‌وست کی، از جمله سرپرستان، کودکان مهاجر را از سال ۲۰۱۵ و احتمالا پیش از آن مورد تجاوز و آزار جنسی قرار داده و از آن‌ها تصاویر برهنه گرفته‌اند.

کودکان و زنان قربانی تجاوز و آزار جنسی در مرز‌های آمریکا

دست‌کم ۲ نفر از کارکنان این موسسه به اتهام‌های جنایی مرتبط با این اقدام‌ها از سال ۲۰۲۰ متهم شده‌اند.

هنوز مشخص نیست که چند کودک در حال حاضر در شبکه گسترده مراکز به اصطلاح اسکان موسسه ساوث‌وست کی در ۳ ایالت حضور دارند. براساس گزارش‌ها، این مراکز ظرفیت اسکان بیش از ۶ هزار و ۳۰۰ کودک را دارا هستند.

این سازمان غیردولتی بزرگترین تامین‌کننده محل اسکان برای کودکان مهاجر بدون همراه است که تحت کمک‌های مالی وزارت بهداشت و خدمات انسانی آمریکا فعالیت می‌کند. این موسسه دارای ۲۹ مرکز اسکان برای کودکان (۱۷ مرکز در تگزاس، ۱۰ مرکز در آریزونا و ۲ مرکز در کالیفرنیا) است.

کودکان و زنان قربانی تجاوز و آزار جنسی در مرز‌های آمریکا

البته اشاره به این موضوع مهم است که این نخستین باری نیست که گزارش‌هایی درباره سوءاستفاده جنسی از مهاجران در آمریکا منتشر می‌شوند. گزارش درباره سوءاستفاده جنسی از کودکان مهاجر در موسسه ساوث‌وست کی تنها تازه‌ترین گزارش درباره این موضوع است.

تجاوز به مهاجران در مسیر آمریکا

تجاوز به زنان و دختران مهاجر در مرز آمریکا و مکزیک با وجود تکرار فراوان همچنان یکی از بدترین جنایت‌های بشری در این جغرافیاست.

زنان و دختران مهاجر نه فقط از سوی قاچاقچیان انسان بلکه از سوی کارکنان اقامتگاه‌ها، بازداشتگاه‌ها و ایست‌های مهاجرتی آمریکا مورد آزار و تجاوز جنسی قرار می‌گیرند.

کودکان و زنان قربانی تجاوز و آزار جنسی در مرز‌های آمریکا

رویترز در سال گذشته گزارشی درباره تجاوز به مهاجران در مرز آمریکا و مکزیک منتشر کرد که ابعاد تازه‌ای از بحران تجاوز به مهاجران خواهان ورود به آمریکا را نمایان می‌کند.

یک زن مهاجر، که خود قربانی تجاوز در مرز آمریکا و مکزیک شده بود، گفت: این بدترین اتفاقی است که می‌تواند برای یک انسان رخ دهد. 

این تجاوز در بحبوحه افزایش خشونت جنسی علیه مهاجران در شهر‌های مرزی، مسیر اصلی تردد برای مهاجرانی که به دنبال ورود به آمریکا هستند، انجام شد.

نیویورک پست نیز در گزارشی نوشت، گزارش شده است که صد‌ها مهاجر هنگام پیاده‌روی در جنگل مرگ‌بار دارین‌گپ در پاناما در مسیر خود به سمت مرز جنوبی آمریکا، مورد تجاوز جنسی قرار گرفته‌اند. همچنین شماری از کودکان در به اصطلاح «چادر‌های تجاوز جنسی» مورد آزار و اذیت قرار گرفته‌اند.

کودکان و زنان قربانی تجاوز و آزار جنسی در مرز‌های آمریکا

پایگاه وولا هم در گزارشی می‌نویسد: آدم‌ربایی (در آمریکا) همیشه شناخته شده بود، اما مثل حال حاضر عادی نبود. 

مدیر یک گروه بشردوستانه گفت: آن‌ها (آدم‌ربایان) مردم را شبانه از چادرهایشان بیرون می‌کشند، و آن‌ها را می‌برند. هر زنی که با آن‌ها کار می‌کنیم مورد تجاوز جنسی قرار گرفته است. 

هشدار کارشناسان حقوق بشری

الجزیره در گزارشی به نقل از کارشناسان حقوق بشری، نوشت: با افزایش مهاجرت از آمریکای جنوبی به مرز آمریکا و مکزیک انتظار می‌رود خشونت جنسی به ویژه در میان زنان و دختران افزایش یابد.

این جهش با افزایش گزارش‌های تجاوز جنسی مرتبط است. 

کودکان و زنان قربانی تجاوز و آزار جنسی در مرز‌های آمریکا

سازمان پزشکان بدون مرز در گزارشی اعلام کرد که اعضای این سازمان تنها در سال ۲۰۲۳ نزدیک به ۴۰۰ قربانی تجاوز جنسی را در دارین‌گپ مداوا کرده‌اند. این اعداد نشان‌دهنده جهش قابل توجهی در مقایسه با مجموع ۱۸۰ نفر در سال قبل بود.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *