معروف‌ترین ایستگاه صلواتی ایران

20:32 - 25 تير 1403
کد خبر: ۴۷۸۳۳۸۹
معروف‌ترین ایستگاه صلواتی ایران
سه دختر سه بچه یک ایستگاه صلواتی دارند که به عشق فرزند زهرا یک پارچ شربت درست کرده‌اند و در گرمای تابستان در یکی از کوچه پس کوچه‌های این شهر به رهگذران شربت می‌دهند.

خبرگزاری میزان  - اگر از نظر مادی به داستان نگاه کنید هیچ ندارد این ایستگاه صلواتی ما آن کسی که باید این‌ها را بخرد کسی است که اصلاً نگاه به دارایی و شیک بودن مجلس عزاداری و اینکه چقدر خرج کرده‌اند، نمی‌کند.

چقدر باصفا بود نوع حرف زدن دختری که وقتی شنید می‌تواند برای فردا هم با نذر کسی که از آنها فیلم می‌گرفت، ایستگاه صلواتی که یک پارچ داشت و چهارپایه و چند لیوان یک مصرف را دایر کند.

کوچه پس کوچه‌های شهرها و روستاهای ایران را بگردید زیادند از این هیئت‌های بی‌آلایش که سرتاسر از عشق حسین بریز شده‌اند. نکته‌ای که باعث پربازدید شدن این ویدئو شده سادگی در گفتار دختری بود که وقتی شنید بساط ایستگاهشان برای فردا هم جور شده است، ذوق از چشمانش معلوم بود.

دوران کودکی ما هم اینگونه بود یک هیئت کوچک با چادر سیاه‌های مادرانمان که گوشه یک دیوار برپا شده بود. هیچ نداشتیم جز عشق حسین. نهایتاً با پول‌های توجیبی که داشتیم، می‌توانستیم افرادی را که می‌آمدند که تا دل ما را شاد کنند، به چند استکان چای مهمان کنیم.

عشق حسین کوچک و بزرگ و پیر و جوان نمی‌شناسد هر کس که با نام و عشق حسین آشنا شد دیگر خودش نیست و در بساط روضه‌ها هر کاری را انجام می‌دهد.

اصلاً کار برای روضه‌های حسین به انسان شان می‌دهد خرج کردن در راه امام حسین باعث برکت می‌شود. لذت بخش‌تر از خوردن قیمه امام حسین جور کردن بساط قیمه است کسانی که کوچک‌ترین قدمی در راه امام حسین برداشته‌اند می‌توانند گواه این لذت عظیم باشند.

خرج کردن در راه امام حسین یف دارد روح هر آدمی را جلا می‌دهد و اینکه امام حسین این گونه این موکب یا ایستگاه صلواتی را خرید دلیل بر این است که حتماً نباید خرج زیادی بکنید همین که یک بساطی با عشق برای فرزند زهرا پهن کنید شما را می‌خرند.

اهل بیت عادت دارند، به کوچکترین بهانه می‌خرند، اتفاقا ارزان را گران می‌خرند اگر عشق واقعی باشد و خاص و بی‌آلایش؛ مثل معروف‌ترین ایستگاه صلواتی این روزهای ایران.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *