حسین خانی بیک درگذشت

22:32 - 30 مرداد 1403
کد خبر: ۴۷۸۹۳۸۷
حسین خانی بیک درگذشت
حسین خانی بیک بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون دار فانی را وداع گفت.

خبرگزاری میزان - بنا بر اعلام روابط عمومی انجمن بازیگران خانه سینما حسین خانی بیک بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون که سال‌های اخیر دچار بیماری آلزایمر و خانه‌نشین شده بود/ف دار فانی را وداع گفت.

او ۱۸ مرداد ۱۳۲۰ در محله پامنار تهران به دنیا آمد 

و در مدرسه‌ای به نام برزویه در همان محله پامنار به تحصیل پرداخت. وی از همان ابتدا به هنر و به ویژه تئاتر علاقه‌مند بود از ۱۲ سالگی شروع به ایفای نقش در تئاترهای مدرسه کرد.

خانی بیک که در تئاتر از شاگردان زنده‌یاد مهین دیهیم بود و فعالیت جدی هنری خود را از سال ۱۳۴۶ با حضور در نمایشی به نویسندگی و کارگردانی زنده‌یاد هادی اسلامی آغاز کرد.

سال ۱۳۴۷ با همکاری عباس جوانمرد و هادی اسلامی گروهی به نام «گروه دوم هنر ملی» تشکیل دادند که اعضای آن هنرمندانی چون خسرو شکیبایی، سیروس گرجستانی، رقیه چهره‌آزاد، مهری مهرنیا، کیومرث ملک‌مطیعی، قاسم افشار و... بودند.

در سال ۱۳۴۸ با نقش کیمیاگر وارد تلویزیون شد و سال ۱۳۵۶ با فیلم «باغ بلور» پا به عرصه سینما گذاشت.

وی در سال‌های عمر خود در ۳۳ فیلم سینمایی و ۴۸ مجموعهٔ تلویزیونی حضور داشته‌ است که از آن جمله می‌توان به فیلم‌های سینمایی همچون «سفیر»، «آخرین پرواز»، «دیپلمات»، «آخرین پرواز» و... و همچنین سریال‌هایی همچون «مختارنامه»، «شب دهم»، «پلیس جوان»، «روشن‌تر از خاموشی»، «روزگار جوانی»، «امام علی»، «میرزا کوچک خان»، «شلیک نهایی»، «پهلوانان نمی‌میرند»، «سربداران» و ... اشاره کرد.

انتهای پیام/

 

 

 

 

 

 

این خبر در حال بروز رسانی است.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *