گفت‌وگو|

«آقای قاضی» حلقه انحصار را شکست

7:55 - 01 شهريور 1403
کد خبر: ۴۷۸۹۲۹۷
تعداد نظرات: ۳ دیدگاه

خبرگزاری میزان – در سال های اخیر یکی از پر مخاطب‌ترین سریال های رسانه ملی، مجموعه تلویزیونی و  پرمخاطب «آقای قاضی» بوده  است. سریالی که بر اساس مشکلات حقوقی و قضایی مردم از سوی مرکز رسانه قوه قضاییه و با هدف آشنایی و آموزش با مسائل حقوقی، پنجشنبه و جمعه هر هفته روی آنتن می‌رود.

شاید پرداختن به پرونده‌های مستند و واقعی مردم و بازسازی آن یکی از عوامل مهم استقبال مخاطبان از این سریال باشد، اما امر  به تنهایی نمی‌تواند این میزان استقبال از طرف مخاطبان  را به دنبال داشته و قطعا مجموعه‌ای از عوامل در این استقبال مخاطب دخیل  هستند.

آقای قاضی به کارگردانی سجاد مهرگان و بازی خوب بهزاد خلج سعی دارد تا بر پایه خلق درامی پداگوژیکی (تعلیمی)، ضمن سرگرم کردن مخاطب، مسائل و موارد قضایی و حقوقی را آموزش دهد، که عدم آگاهی از آن‌ها ممکن است زندگی روزمره هر فردی را دچار مشکل کند.

بیست و پنجمین قسمت از سریال آقای قاضی؛ در فصل دوم، به موضوع رمز ارز‌ها و چالش‌های این عرصه اختصاص دارد که  در روزهای گذشته توسط رئیس عدلیه، دستور ویژه‌ای خطاب به مرکز رسانه قوه قضاییه جهت پرداختن به مقوله رمز ارز‌ها و مشکلات این حوزه صادر شده بود.

یکی از مهمترین نکات در سریال «آقای قاضی» و در جهت جذب مخاطب استفاده از بازیگران جویای نام و با استعداد تئاتر است که تا پیش از این علی‌رغم تلاش و ممارست فراوان فرصت حضور در سریال‌ها و فیلم‌ها را نیافته بودند. یکی از این استعداد‌های جوان و جویاتی نام که در قسمت بیست و پنجم سریال «آقای قاضی» به ایفای نقش پرداخته است؛ بازیگری با نام توحید لواسانی است.

این بازیگر جوان که از سال ۱۴۰۰ تحت نظر کیومرث مرادی نویسنده، مدرس و کارگردان نام آشنای تئاتر ایران به آموزش در امر بازیگری در هنر‌های نمایشی مشغول است، در گفت‌وگو با میزان اظهار کرد:  کیومرث مرادی مسئول انتخاب بازیگر و بازیگردان این مجموعه تلوزیونی است و من نیز از سه سال پیش به عنوان شاگرد و هنرجو با آقای مرادی کار می کردم.

وی افزود: کیومرث مرادی به جز بازیگران ثابت اثر، بازیگران مهمان را از هنرجویان و بازیگران تئاتری که کمتر دیده شده‌اند انتخاب می‌کند.

لواسانی با بیان اینکه توجه کارگردانان سینما و تلویزیون به اهالی تئاتر به ویژه جوانان مستعد سبب امیدآفرینی در بین علاقمندان جوان این حوزه و  هنرمندان تئاتری خواهد شد، تصریح کرد: متاسفانه در تولیدات تصویری انگار عده‌ای تکرار می‌شوند. شکست این انحصار توسط گروه تولید سریال آقای قاضی ضمن توجه ویژه به عدالت فرهنگی در بین جوانان هنرمند، امیدآفرین بوده است.

بازیگر جوان سریال «آقای قاضی» در بخش دیگری از اظهارات خود بیان کرد: پس از اینکه برای ایفای نقش در این مجموعه انتخاب شدم پس از چند جلسه تمرین و دورخوانی متن و هماهنگی با دیگر بازیگران به محل ضبط اثر رفته و با چالش جذاب نقش آفرینی مقابل ۵ دوربین را اتجربه کردم.

وی ادامه داد: خدا را شاکرم که بازخورد‌های مخاطبان نشان از این داشته که به اعتماد سازندگان سریال «آقای قاضی» پاسخ خوبی داده‌ام.

توحید لواسانی در خاتمه اظهاراتش به عوامل موفقیت و اقبال عمومی این مجموعه تلوزیونی پرداخت و گفت: تصور می‌کنم در موفقیت یک اثر هنری عوامل مختلفی دخیل باشند، اما چنانچه بخواهم یک مورد را انتخاب کنم، نگارش فیلمنامه مجموعه «آقای قاضی» براساس پرونده‌های مستند و واقعی را، از بقیه عوامل بارزتر می‌بینم. روایت مستدگونه مجموعه «آقای قاضی» به معنای پرداختن و بازنمایی مشکلات مردم است و همین امر سبب گرایش مخاطبان به این سریال است.

 این سریال پنجشنبه و جمعه حوالی ساعت ۲۱:۱۵ از شبکه ۲ سیما پخش می‌شود.

انتهای پیام/



پژاگچ
|
Ireland
|
۲۲:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۸
0
0
تنها سریالی است که ظمن داشتن مخاطبان فراوان بعد از پایان هر قسمت بیننده ها آهی می‌کشند و میگویند ای کاش در واقعیت هم همین طور بود.
رسولی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۴
0
0
بسیار عالی
بسیار انوزنده و اگاه کننده
و بسیار عوامل و بازیگران انتخاب شده و جوووان مسلط بر اجرای نقش
و البته بازی خود اقای خلج و جعفر اقا و اقای استرکی ک ویژگیها و شایستگی های خود رو مجزا دارا هستند
سید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۱
0
0
خدا را شاکرم که چنین مجموعه ای به ذهن یکی از عوامل خورد و ساختند ، مجموعه ای بنام "ویزیت" هم میشود ساخت و به مردم آگاهی هایی در این زمینه داد
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *