رنگ خون بر المواصی؛ فرمان قتل‌عام رژیم صهیونیستی در خان‌یونس

7:45 - 24 تير 1403
کد خبر: ۴۷۸۳۰۸۱
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
رنگ خون بر المواصی؛ فرمان قتل‌عام رژیم صهیونیستی در خان‌یونس
رژیم صهیونیستی طی ماه‌های گذشته همواره از اصطلاح مناطق امن برای جابجایی آوارگان در غزه و سپس هدف قرار دادن آن‌ها استفاده کرده است.

خبرگزاری میزان - گزارش‌ها حاکی از آن است که ده‌ها غیرنظامی فلسطینی روز شنبه، ۲۳ تیر طی یک رشته حمله‌های هوایی گسترده از سوی ارتش رژیم صهیونیستی به منطقه المواصی واقع در غرب خان‌یونس در جنوب غزه به شهادت رسیده و صد‌ها نفر نیز مجروح شدند.

وزارت بهداشت غزه شمار شهدا را بیش از ۹۰ نفر اعلام کرد و گفت صدها نفر دیگر مجروح شده‌اند که حال برخی از آن‌ها وخیم است.

بمباران منطقه المواصی در غزه؛ منطقه امن دیگری که هدف قرار گرفت

 

هواپیما‌های جنگی رژیم صهیونیستی چادر‌های اسکان آوارگان فلسطینی و یک واحد تقطیر آب را در منطقه‌ای هدف قرار دادند که از سوی ارتش رژیم صهیونیستی به‌عنوان منطقه امن مشخص شده است.

تصاویر منتشرشده نشان می‌دهد که فلسطینی‌ها تلاش می‌کنند تا مردم را از زیر آوار نجات دهند؛ همچنین کودکان و امدادگران در میان مجروحان هستند.

این قتل‌عام تازه‌ای است که از سوی ارتش رژیم صهیونیستی انجام شد.

براساس گزارش‌ها، منطقه المواصی با ۵ بمب و ۵ موشک قرار گرفت. 

 

 

ارتش رژیم صهیونیستی به‌طور مستقیم درباره این قتل‌عام اظهار نظر نکرده، اما برخی منایع عبری‌زبان مدعی شدند که یکی از فرماندهان نظامی مقاومت هدف این حمله بوده است.

کارشناسان در مورد این حمله، معتقدند که این یک الگوی آشنا از سوی ارتش اسرائیل برای توجیه حمله به مناطق امن است. 

 

بمباران منطقه المواصی در غزه؛ منطقه امن دیگری که هدف قرار گرفت

 

الجزیره به نقل از یک کارشناس، می‌گوید: ما بار‌ها و بار‌ها شاهد حمله به مناطقی بوده‌ایم که ده‌ها هزار فلسطینی آواره در آن‌ها پناه گرفته بودند. این تاکتیکی است که معمولا از سوی نیرو‌های اسرائیلی استفاده می‌شود. آن‌ها (صهیونیست‌ها) ادعا می‌کنند که غیرنظامیان به‌عنوان سپر انسانی برای شخصیت‌های حماس استفاده می‌شوند؛ آن‌ها از این ادعا به‌عنوان توجیهی برای کشتن ده‌ها غیرنظامی استفاده می‌کنند.

حمله‌های پیشین رژیم صهیونیستی به مناطق امن 

منطقه المواصی بار‌ها هدف حمله‌های ارتش رژیم صهیونیستی قرار گرفته است؛ این منطقه در اواخر ماه می (اوایل خرداد) نیز هدف قرار گرفته بود. در این حمله چادر‌های اسکان خانواده‌های آواره هدف قرار گرفت و دست‌کم ۲۱ فلسطینی به شهادت رسیدند. 

پیش از این نیز اشغالگران مناطق امن دیگر در نوار غزه را هدف قرار داده بودند. 

رژیم صهیونیستی طی ماه‌های گذشته چندین قتل‌عام فجیع انجام داده است. این جنایت‌ها در اردوگاه آوارگان النصیرات، اردوگاه‌های المغازی و البریج، شهر رفح و مرکز غزه انجام شده است. 

این حمله‌ها در حالی انجام شدند که مناطق ذکر شده عموما از سوی رژیم صهیونیستی به‌عنوان مناطق امن معرفی شده بودند. 

هدف قرار دادن مناطق امن؛ تاکتیک جنگی رژیم صهیونیستی 

یکی از تاکتیک‌های مقام‌های صهیونیست در برنامه کنترل غزه و شهر‌های آن، مفهوم مناطق امن است. در حالی که هدف ادعا شده حفاظت از غیرنظامیان بود، اما این مناطق اغلب به‌عنوان ابزاری برای محو کردن فلسطینیان از طریق ابزار‌های خشونت‌آمیز است. 

توهم احترام به حقوق بشر برای پنهان کردن هدف واقعی سیاست‌های رژیم صهیونیستی استفاده می‌شود.

بمباران منطقه المواصی در غزه؛ منطقه امن دیگری که هدف قرار گرفت

 

این مناطق که به‌عنوان پناه‌گاه‌هایی برای مصون ماندن از خشونت‌های مداوم تبلیغ می‌شوند، اغلب خود به هدف تبدیل و به افزایش آوارگی، تخریب و تلفات جانی منجر می‌شوند. 

کنوانسیون چهارم ژنو وظایف طرف‌های متخاصم را برای تضمین امنیت و رفاه غیرنظامیان غیرمسلح مشخص می‌کند. ناکامی در حفاظت از این مناطق، پرسش‌های حقوقی و اخلاقی جدی را در مورد اجرای عملیات نظامی و تعهد واقعی به اصول بشردوستانه ایجاد می‌کند. 

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *