تسلیحات آمریکا عامل جنایت در اردوگاه النصیرات

11:41 - 18 خرداد 1403
کد خبر: ۴۷۷۶۸۸۰
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
تسلیحات آمریکا عامل جنایت در اردوگاه النصیرات
جنایت‌‍‌هایی که رژیم صهیونیستی در اردوگاه‌های آوارگان رفح و النصیرات به فاصله کمتر از ۲ هفته مرتکب شده، با استفاده از سلاح‌های ساخت آمریکا صورت گرفته است.

خبرگزاری میزان – رژیم صهیونیستی در جدیدترین جنایت خود، مدرسه‌ای را که محل اسکان آوارگان در اردوگاه النصیرات بود، هدف قرار داد و این حمله به شهادت و مجروح شدن ده‌ها نفر از آوارگان منجر شد.

تحلیل انجام شده از سوی شبکه آمریکایی سی‌ان‌ان نشان می‌دهد که این حمله با استفاده از تسلیحات ساخت آمریکا انجام شده است.

دفتر اطلاع‌رسانی غزه گزارش داد این مدرسه که از سوی آژانس سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا) اداره می‌شود، محل اسکان آوارگان اردوگاه النصیرات در زمان حادثه بود.

به گفته کارکنان پزشکی در بیمارستان شهدای الاقصی در نزدیکی این حمله، دستکم ۴۰ نفر در این حمله به شهادت رسیدند و ممکن است شمار قربانیان افزایش یابد و ارتش رژیم صهیونیستی نیز تایید کرد که این حمله هوایی را انجام داده است

استفاده از مهمات آمریکایی در حمله به مدرسه آنروا

تحلیل شبکه سی‌ان‌ان از صحنه و بررسی انجام شده از سوی یک کارشناس سلاح‌های انفجاری نشان داد که مهمات ساخت آمریکا در حمله به این مدرسه استفاده شده است.

 سی‌ان‌ان قطعاتی از دستکم دو بمب با قطر کوچک GBU-۳۹ (SDB) ساخت آمریکا را در ویدیویی که از سوی یک روزنامه‌نگار کار برای این شبکه در محل فیلم‌برداری شده است، شناسایی کرد.

این دومین بار در دو هفته گذشته است که سی‌ان‌ان استفاده از مهمات ساخت آمریکا را در حملات مرگ‎بار رژیم صهیونیستی به اردوگاه آوارگان فلسطینی را راستی‌آزمایی و تایید کند؛ اولین مورد حمله به اردوگاه آوارگان در رفح در ۲۶ می (۶ خرداد) بود.

مانند حمله به اردوگاه آوارگان رفح، متیو میلر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، در پاسخ به این سوال که آیا از سلاح‌های آمریکایی در این حمله استفاده شده است یا خیر، گفت که رژیم صهیونیستی باید به این سوال پاسخ دهد.

به گفته یک روزنامه‌نگار در منطقه که با سی‌ان‌ان همکاری می‌کند، مدرسه آنروا هدف اصابت دستکم ۳ موشک قرار گرفته که به ساختمان چند طبقه آن نفوذ کردند؛ به گفته این روزنامه‌نگار، گمان می‌رود این مدرسه محل اسکان هزاران آواره بوده که در مدرسه، محوطه و مناطق اطراف آن پناه گرفته بودند.

 فیلیپ لازارینی، کمیسر کل آنروا گفت که این مدرسه به حدود ۶ هزار آواره پناه داده بود.

یک روزنامه‎نگار درباره این حمله می‌گوید: ما اینجا خواب بودیم، ناگهان دیدیم که موشک‌ها در حال سقوط هستند؛ من در حالی که فرزندم را در آغوش گرفته بودم پایین رفتم، هر دو مجروح شدیم، بستگانم در اتاق شهید شدند.

آنروا گفت مدرسه این سازمان احتمالا چندین بار در طول شب با این حملات هدف اصابت قرار گرفته است؛ یک سخنگوی آنروا به سی‌ان‌ان گفت که قادر به تایید ادعای رژیم صهیونیستی درباره استفاده حماس از این مدرسه نیست.

این حملات با استفاده از سلاح‌های آمریکایی در حالی صورت می‌گیرد که در ماه آوریل (فروردین ماه)، سی‌ان‌ان به نقل از ۳ منبع آگاه گزارش داد که دولت آمریکا مجوز انتقال بیش از هزار بمب با قطر کوچک را به رژیم صهیونیستی داده است.

رژیم صهیونیستی پیش از این جنایت فاجعه‌بار دیگری را رقم زده و اردوگاه آوارگان رفح را هدف قرار داد؛ تحلیل شبکه سی‌ان‌ان از ویدیو مربوط به صحنه و بررسی کارشناس‌های تسلیحات انفجاری نشان داد که مهمات ساخت آمریکا در این حمله استفاده شده است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *