سی‌ان‌ان: اسرائیل از مهمات ساخت آمریکا در حمله به اردوگاه رفح استفاده کرد

11:59 - 09 خرداد 1403
کد خبر: ۴۷۷۵۷۶۹
سی‌ان‌ان: اسرائیل از مهمات ساخت آمریکا در حمله به اردوگاه رفح استفاده کرد
بررسی‌های انجام شده از سوی کارشناسان نشان می‌دهد که رژیم صهیونیستی از بمب‌های ساخت آمریکا در حمله اخیر به اردوگاه آوارگان رفح استفاده کرده است.

خبرگزاری میزان – رژیم صهیونیستی در نیمه‌شب یکشنبه گذشته جنایت فاجعه‌بار دیگری را رقم زده و اردوگاه آوارگان رفح را هدف قرار داد.

این حمله که به شهادت و مجروح شدن ده‌ها نفر از ساکنان اردوگاه منجر شد، محکومیت گسترده بین‌المللی را به همراه داشت و شورای امنیت سازمان ملل نیز به درخواست الجزایر، جلسه اضطراری غیرعلنی تشکیل داد.

اکنون یک رسانه آمریکایی تحلیلی را انجام داده که نشان می‌دهد از سلاح‌های ساخت آمریکا در این حمله مرگ‌بار استفاده شده است.

تحلیل شبکه سی‌ان‌ان از ویدیو مربوط به صحنه و بررسی کارشناس‌های تسلیحات انفجاری نشان می‌دهد مهمات ساخت آمریکا در این حمله استفاده شده است.

تصاویر به دست آمده از سوی سی‌ان‌ان بخش‌هایی از اردوگاه رفح را در میان شعله‌های آتش نشان می‌دهد و تعداد زیادی ساکنان اردوگاه از جمله زنان و کودکان در تلاش برای یافتن پناهگاهی برای در امان ماندن از این حمله هستند و امدادگران در حال خارج کردن اجساد سوخته از میان آوار هستند.

این شبکه آمریکایی ویدیو‌هایی را نشان می‌دهد که پس از حمله به اردوگاه آوارگان «صلح کویت ۱» و چادر‌های اسکان آوارگان را در شعله‌های آتش نشان می‌دهد.

در ویدیو به اشتراک گذاشته شده در رسانه‌های اجتماعی، که سی‌ان‌ان با تطبیق جزئیات از جمله تابلوی ورودی اردوگاه و جزئیات روی زمین، آن را در همان صحنه قرار داده است، بخش انتهایی یک بمب با قطر کوچک GBU-۳۹ (SDB) قابل مشاهده است.

۴ کارشناس سلاح‌های انفجاری این ویدیو را بررسی کردند؛ کریس کاب اسمیت، کارشناس تسلیحات انفجاری، به سی‌ان‌ان گفت که GBU-۳۹ که از سوی شرکت بوئینگ تولید می‌شود، یک مهمات با دقت بالا «طراحی شده برای حمله به اهداف نقطه‌ای مهم استراتژیک» است.

این کارشناس که همچنین افسر سابق توپخانه ارتش انگلیس است، گفت: استفاده از هر مهمات، حتی با این اندازه، همیشه خطراتی را در یک منطقه پرجمعیت به همراه خواهد داشت.

تروور بال، یکی از اعضای ارشد سابق تیم خنثی کردن مهمات انفجاری ارتش آمریکا که این قطعه را از یک بمب GBU-۳۹ شناسایی کرد، می‌گوید که چگونه نتیجه‌گیری خود را انجام داده است.

این کارشناس گفت: بخش سرجنگی [مهمات]متمایز است و بخش هدایت و بال در مقایسه با مهمات دیگر بسیار منحصر به فرد است؛ بخش‌های هدایت و بال مهمات اغلب بقایایی هستند که حتی پس از انفجار مهمات باقی می‌مانند. من بخش فعال‌سازی انتهای بمب را دیدم و بلافاصله فهمیدم که یکی از انواع SDB/GBU-۳۹ است.

شماره سریال موجود در بقایای مهمات نیز با یک سازنده قطعات GBU-۳۹ مستقر در کالیفرنیا مطابقت دارد که به شواهد بیشتری درباره ساخت بمب‌ها در آمریکا اشاره دارد.

دو کارشناس دیگر تسلیحات منفجره -ریچارد ویر، محقق ارشد بحران و درگیری در دیده‎بان حقوق بشر و کریس لینکلن جونز، افسر سابق توپخانه ارتش انگلیس و کارشناس تسلیحات و هدف‌گیری - این قطعه را بخشی از یک بمب GBU ساخت آمریکا شناسایی کردند.

سابرینا سینگ، معاون سخنگوی پنتاگون، در پاسخ به سوالی درباره مهمات مورد استفاده در حمله رفح مدعی شد: نمی‌دانم چه نوع مهماتی در آن حمله هوایی استفاده شده است. من باید شما را به مقامات اسرائیل ارجاع دهم تا در این مورد صحبت کنند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *