خط قرمز دروغین بایدن؛ جنایت در رفح با تسلیحات آمریکایی

9:00 - 09 خرداد 1403
کد خبر: ۴۷۷۵۷۳۰
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
خط قرمز دروغین بایدن؛ جنایت در رفح با تسلیحات آمریکایی
کارشناسان می‌گویند که بایدن با وجود هشدارهایش در مورد حمله به رفح، به رژیم صهیونیستی اجازه می‌دهد با مصونیت از مجازات عمل کند.

خبرگزاری میزان - رژیم صهیونیستی یکشنبه شب، ۶ خرداد منطقه‌ای در رفح را هدف حمله‌های هوایی قرار داد.

این حمله علیه یک اردوگاه پناهگاه‌های موقت در شمال شهر رفح، در منطقه‌ای به نام تل‌السلطان انجام شد. 

خط قرمز دروغین بایدن؛ جنایت در رفح با تسلیحات آمریکایی

این حمله پس از آن انجام شد که جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا مدعی شده بود که حمله گسترده رژیم صهیونیستی به رفح خط قرمز او خواهد بود.

در حمله چه اتفاقی افتاد؟

بسیاری از چادر‌ها در پی حمله، در حالی که فلسطینی‌ها در داخل بودند، آتش گرفتند.

دفتر رسانه‌ای غزه گفت که رژیم صهیونیستی ۷ بمب ۹۰۰ کیلوگرمی (۲ هزار پوندی) و همچنین موشک‌ها را بر روی اردوگاه آوارگان پرتاب کرد.

ارتش رژیم صهیونیستی مدعی شد که رفح را با مهمات دقیق هدف قرار داده و یک مخزن سوخت در نزدیکی آن به آتش‌سوزی پس از حمله منجر شده است.

در ادامه دیدیو‌هایی حاوی صحنه‌های وحشتناک از پیامد‌های این کشتار گسترده منتشر شد.

آژانس راستی‌آزمایی شبکه الجزیره توانست تصاویری از قطعه‌هایی به‌دست آورد که گمان می‌رود مربوط به تسلیحات استفاده شده در این حمله باشد. 

خط قرمز دروغین بایدن؛ جنایت در رفح با تسلیحات آمریکایی

تصاویری که آژانس به‌دست آورده، بخش انتهایی یک بمب GBU-۳۹/B را نشان می‌دهد که ساخت شرکت بوئینگ آمریکا است.

GBU-۳۹/B شامل یک موتور جت است که از موشک هدایت نشده M۲۶ گرفته شده است. 

چه کسانی به شهادت رسیدند؟

هزاران غیرنظامی در منطقه تل‌السلطان پناه گرفته و به‌دنبال حداقل محافظت در برابر حمله‌های مستمر رژیم صهیونیستی در سراسر غزه بودند. 

رژیم صهیونیستی پیش از حمله هیچ دستوری برای تخلیه منطقه صادر نکرده بود.

براساس آمارها، دست‌کم ۴۵ فلسطینی در پی این حمله به شهادت رسیدند. به سختی می‌توان تعداد مجروحان را تعیین کرد.

خط قرمز دروغین بایدن؛ جنایت در رفح با تسلیحات آمریکایی

خط قرمز دروغین جو بایدن

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا در اوایل ماه می (اردیبهشت)، ۷ ماه پس از جنگ ویرانگر رژیم صهیونیستی علیه غزه، در ظاهر خط قرمز نادری را برای متحد اصلی واشنگتن ترسیم کرد.

رئیس‌جمهور آمریکا به سی‌ان‌ان گفت که واشنگتن بمب و گلوله‌های توپخانه‌ای را در اختیار ارتش رژیم صهیونیستی برای حمله به رفح در جنوب غزه قرار نخواهد داد.

اما تصاویر اجساد سوخته که از حمله رژیم صهیونیستی به رفح در روز یکشنبه، ۶ خرداد منتشر شد، پرسش‌هایی را در مورد اعتبار «خط قرمز» ادعایی بایدن ایجاد کرده است.

واشنگتن در هفته‌های اخیر شکست خود در پاسخگو کردن رژیم صهیونیستی را با این استدلال توجیه کرد که حمله به رفح یک عملیات محدود بوده است، نه حمله همه‌جانبه‌ای که بایدن نسبت به آن هشدار داده بود.

متیو میلر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، با وجود کشتار فجیع روز یکشنبه و ورود تانک‌های ارتش اشغالگر به عمق رفح، روز سه‌شنبه این ادعا را تکرار کرد.

مدافعان حقوق بشری می‌گویند که دولت بایدن آنچه را که تهاجم به رفح می‌داند دوباره تعریف می‌کند تا بتواند وقوع یک حمله را انکار کند.

یاسمین طائب، مدیر قانونگذاری و سیاسی گروه حمایتی ام‌پاور چنج‌اکشن، خط قرمز ظاهری بایدن در مورد رفح را کاملا بی‌معنی و صرفا ادامه سیاست سنگدلانه و غیرقابل دفاع او در غزه خواند.

در همین حال، رژیم صهیونیستی روز سه‌شنبه هم حمله دیگری در نزدیکی رفح انجام داد که به شهادت دست‌کم ۲۱ فلسطینی آواره دیگر منجر شد.

خط قرمز دروغین بایدن؛ جنایت در رفح با تسلیحات آمریکایی

میلر در نشست خبری روز سه‌شنبه، ۹ خرداد کشتار روز یکشنبه، ۶ خرداد را «دل‌خراش» خواند، اما او به‌جای مقصر دانستن بمباران رژیم صهیونیستی تلفات را به آتش‌سوزی (ناشی از بمباران) نسبت داد. وی مدعی شد که واشنگتن تحقیق ادعایی رژیم صهیونیستی را از نزدیک دنبال خواهد کرد.

کارشناسان با تشدید وحشت در غزه، می‌گویند که آشکار شده که دولت بایدن با وجود صدور بیانیه‌هایی علیه تهاجم به رفح و درخواست برای محافظت از غیرنظامیان، هیچ برنامه‌ای برای تغییر مسیر ندارد.

یک کارشناس گفت: شاید نگرانی‌های بایدن برای فلسطینی‌ها همراه با اسکله‌ای که آن‌ها در امتداد سواحل غزه می‌ساختند از بین رفته باشد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *