تحولات فلسطین|

آتش سنگین رژیم صهیونیستی بر مناطق شمالی غزه؛ شهادت ۵ فلسطینی در جنین

8:10 - 15 تير 1403
کد خبر: ۴۷۸۱۶۷۷
آتش سنگین رژیم صهیونیستی بر مناطق شمالی غزه؛ شهادت ۵ فلسطینی در جنین
دویست‌وهفتادوسومین روز جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه در میانه تشدید نگرانی‌ها و هشدار‌ها از وضعیت فاجعه‌بار این منطقه تحت محاصره آغاز شد.

خبرگزاری میزان - رژیم صهیونیستی در میانه تهدید به حمله به جنوب لبنان، بمباران مناطق مختلف غزه را تشدید کرده و همزمان بخش‌هایی از کرانه باختری را مورد یورش قرار می دهد.

برای مشاهده جزئیات طوفان الاقصی اینجا کلیک کنید.

برای مشاهده تحولات دویست‌وهفتادودومین روز عملیات طوفان الاقصی اینجا کلیک کنید.

 

حماس: اداره نوار غزه پس از شکست تجاوز رژیم صهیونیستی یک امر کاملا فلسطینی است
۱۴۰۳/۰۴/۱۵ - ۱۷:۳۱

حماس از مخالفت خود با هرگونه طرح یا پروژه‌ای که به دنبال نادیده گرفتن اراده فلسطین در مورد آینده نوار غزه باشد، خبر داده و تاکید کرد: ما مخالفت خود با هرگونه اظهارات یا مواضعی که از طرح‌های نیرو‌های خارجی برای ورود به نوار غزه تحت هر نام یا توجیهی حمایت می‌کند، اعلام می‌کنیم؛ اداره نوار غزه پس از شکست تجاوز رژیم صهیونیستی یک امر کاملا فلسطینی است که مردم فلسطین از همه قشر‌ها بر آن توافق دارند؛ مردم فلسطین اجازه هیچ‌گونه قیمومیت یا تحمیل هیچ راه‌حل یا معادله خارجی را که از اصول آن‌ها خدشه وارد کند، نخواهند داد.

۷۰ درصد از شهرک‌نشینان آواره مشکلات روحی و روانی دارند
۱۴۰۳/۰۴/۱۵ - ۱۴:۵۸

رسانه‌های صهیونیستی اعلام کردند که شهرک‌نشینان مناطق جنوبی اراضی اشغالی به چگونگی مدیریت جنگ و بازگشت آرامش به این منطقه پس از پایان جنگ اعتمادی ندارند.

شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی تاکید کرد که از حدود ۹ ماه گذشته تقریبا هر روز صدای آژیر‌های خطر در شهرک‌های مناطق هم‌جوار غزه به گوش می‌رسد؛ نتایج یک نظرسنجی نشان می‌دهد تعداد زیادی از شهرک‌نشینان جنوب که این منطقه را ترک کرده‌اند، تصمیمی برای بازگشت ندارند.

در ادامه این گزارش آمده است که شرکت «تِفِن» یک نظرسنجی از شهرک‌نشینانی انجام داده که مناطق جنوبی اراضی اشغالی را ترک کرده‌اند؛ پاسخ آن‌ها به سوالات مطرح شده حاکی از وجود بحران در این خصوص است.

۷۰ درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی در پاسخ به این سوال که شرایط روحی و روانی خود را چگونه توصیف می‌کنید، آن را بسیار بد و تعداد کمی آن را خوب یا قابل قبول توصیف کرده‌اند.

ابراز نگرانی اتحادیه اروپا از وضعیت غزه
۱۴۰۳/۰۴/۱۵ - ۱۴:۴۶

اتحادیه اروپا ضمن ابراز نگرانی از صدور دستور تخلیه خان‌یونس از سوی رژیم صهیونیستی، اعلام کرد: این تخلیه در شرایط موجود بحران در بحران ایجاد و وضعیت انسانی فاجعه‌بار را در این منطقه تشدید می‌کند.

 

پاسخ حزب‌الله به تجاوز رژیم صهیونیستی
۱۴۰۳/۰۴/۱۵ - ۱۴:۴۵

جنبش مقاومت حزب‌الله لبنان از پاسخ به تجاوز نظامی رژیم صهیونیستی خبر داد و اعلام کرد که سایت الرمثا این رژیم را در کفرشوبای اشغالی هدف قرار داده است.

ادعای مقام‌های صهیونیست درباره مذاکرات آتش‌بس
۱۴۰۳/۰۴/۱۵ - ۱۴:۴۵

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی به نقل از برخی از اعضای کابینه نتانیاهو از جمله اسموتریچ و بن گویر از حرکت در مسیر نهایی کردن توافق آتش‌بس در غزه خبر داد.

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی به نقل از نتانیاهو نیز اعلام کرد که تیم مذاکره‌کننده در حال انجام کار خود است و در صورت انجام توافق، خبر آن اعلام می‌شود.

حمله رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان
۱۴۰۳/۰۴/۱۵ - ۱۴:۴۴

براساس گزارش‌ها، توپخانه ارتش رژیم صهیونیستی به کفرحمام و الهباریه در جنوب لبنان حمله کرد.

جدیدترین گزارش‌ها نیز از حمله این رژیم به منطقه جبل الریحان حکایت دارند.

ادامه تجاوز رژیم صهیونیستی به رفح
۱۴۰۳/۰۴/۱۵ - ۱۱:۳۶

رسانه صهیونیستی یدیعوت آحرونوت اعلام کرد که ارتش رژیم صهیونیستی در حال پیشرفت در رفح است و انتظار می‌رود که این نبرد تا یک ماه دیگر ادامه داشته باشد.

سفر رئیس موساد به قطر
۱۴۰۳/۰۴/۱۵ - ۱۱:۳۵

رسانه‌های عبری از سفر رئیس موساد به قطر خبر دادند؛ آن‌ها اعلام کردند که رئیس موساد بدون هئیت مذاکره‌کننده به دوحه رفته است.

در عین حال، نتانیاهو جزئیات پیشنهاد مبادله زندانیان را به اعضای شورای وزیران ارائه نکرد.

رایزنی سید حسن نصرالله با مقام‌های حماس
۱۴۰۳/۰۴/۱۵ - ۱۱:۳۵

جنبش مقاومت حزب‌الله لبنان از رایزنی سید حسن نصرالله، دبیرکل این جنبش با مقام‌های حماس درباره پیشنهاد آتش‌بس در غزه خبر داد.

براساس اعلام حزب‌الله، نصرالله و هیئت حماس بر ادامه هماهنگی میدان و دیپلماسی برای دستیابی به اهداف موردنظر تاکید کردند.

افزایش شمار شهدای «جنین»
۱۴۰۳/۰۴/۱۵ - ۱۰:۱۵

شمار شهدای «جنین» بر اثر یورش نظامیان صهیونیست به رقم ۵ نفر افزایش یافت.

 

حمله نظامیان صهیونیست به «جنین»
۱۴۰۳/۰۴/۱۵ - ۰۹:۰۳

ارتش رژیم صهیونیستی پس از حمله به «جنین» در حال افزایش نظامیان خود در این منطقه است، زیرا این یورش با مقاومت فلسطینی‌ها مواجه شده است.

حمله رژیم صهیونیستی به «جنین» تاکنون به شهادت سه فلسطینی منجر شد.

تحولات کرانه باختری|||
۱۴۰۳/۰۴/۱۵ - ۰۸:۰۸

- نظامیان صهیونیست به شهر یاتا در جنوب الخلیل و شهر قلقیلیه یورش بردند و شماری از فلسطینی‌ها را بازداشت کردند.

-گزارش‌ها از درگیری میان نظامیان صهیونیست و جوانان فلسطینی در شهر نابلس حکایت دارند.

تحولات غزه در دویست‌وهفتادوسومین روز جنگ رژیم صهیونیستی||
۱۴۰۳/۰۴/۱۵ - ۰۸:۰۷

-بمباران مناطق مختلف غزه از جمله خان‌یونس در مرکز، جبالیا و بیت لاهیا در شمال و رفح در جنوب از سوی رژیم صهیونیستی ادامه دارد؛ بر اثر بمباران جبالیا در شمال غزه، پنج نفر از جمله سه کودک شهید شدند.

-رسانه‌های صهیونیستی از برگزاری جلسه شورای وزیران امنیتی درباره تبادل زندانیان خبر دادند؛ براساس اعلام این رسانه‌ها، در پایان جلسه بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با روسای سرویس‌های امنیتی درباره موضوع رایزنی کرد.

- وزیر خارجه عربستان گفت: وضعیت نوار غزه نه فقط مسئله فلسطین بلکه کل منطقه را تحت تاثیر قرار می‌دهد و به تشدید تنش می‌انجامد.

انتهای پیام/


برچسب ها: جنگ غزه

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *