بیانیه وزارت امور خارجه به مناسبت چهل‌ودومین سالگرد ربوده شدن چهار دیپلمات ایرانی در لبنان

23:56 - 14 تير 1403
کد خبر: ۴۷۸۱۶۶۸
بیانیه وزارت امور خارجه به مناسبت چهل‌ودومین سالگرد ربوده شدن چهار دیپلمات ایرانی در لبنان
وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به مناسبت چهل‌ودومین سالگرد ربوده شدن چهار دیپلمات ایرانی در لبنان بیانیه‌ای صادر کرد.

خبرگزاری میزان - وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در چهل‌ودومین سالگرد ربوده شدن چهار دیپلمات ایرانی در لبنان، آقایان سیدمحسن موسوی، احمد متوسلیان، کاظم اخوان و تقی رستگار مقدم توسط مزدوران وابسته به رژیم صهیونیستی، یاد و خاطره این قهرمانان ملی را گرامی داشته و با خانواده‌های آنان ابراز همدردی می‌نماید.

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با یادآوری تاریخ چند دهه‌ای جنایات رژیم صهیونیستی در حق ملت‌های منطقه از جمله نسل‌کُشی جاری در فلسطین، مجددا بر لزوم روشن شدن سرنوشت چهار دیپلمات ربوده شده ایرانی تاکید نموده و مسئولیت سیاسی و حقوقی جنایت ربایش این عزیزان را متوجه رژیم صهیونیستی به عنوان نیروی اشغالگر در لبنان در زمان ربایش این عزیزان می‌داند.

با وجود تلاش‌ها و پیگیری‌های فشرده سیاسی، حقوقی و بین‌المللی وزارت امور خارجه در چهل‌ودو سال گذشته که منجر به اعلام همکاری از طرف دبیرکل وقت سازمان ملل در سال ۲۰۰۸ میلادی شد، متاسفانه جامعه جهانی بویژه نهاد‌های حقوق بشری، تاکنون اقدام مؤثری برای کمک به تعیین سرنوشت این دیپلمات‌ها انجام نداده‌اند. در این چارچوب بار دیگر مسئولیت سازمان ملل متحد و نهاد‌های حقوق بشری از جمله صلیب سرخ جهانی را برای پیگیری مجدانه این پرونده تا رسیدن به نتیجه مطلوب یعنی تعیین سرنوشت این عزیزان مورد تاکید قرار می‌دهیم.

وزارت امور خارجه همچنین ضمن قدردانی از اقدامات و همکاری‌های شایسته دولت دوست و برادر جمهوری لبنان در سالیان گذشته، بر ضرورت ادامه تلاش‌ها و اقدامات مؤسسات رسمی سیاسی و قضایی و دولت لبنان به عنوان دولت میزبان برای تعیین سرنوشت دیپلمات‌های جمهوری اسلامی ایران تاکید نموده و مجددا پیشنهاد تشکیل کمیته حقیت‌یاب مشترک میان دو کشور و با همکاری نهاد‌های بین المللی را برای پیگیری مجدانه سرنوشت این عزیزان مورد تاکید قرار می‌دهد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *