سازمان ملل رفتار اشغالگران را با اسرای فلسطینی محکوم کرد

14:49 - 14 تير 1403
کد خبر: ۴۷۸۱۶۳۷
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
سازمان ملل رفتار اشغالگران را با اسرای فلسطینی محکوم کرد
برخورد نظامیان صهیونیست با اسرای فلسطینی همواره مورد انتقاد جامعه بین‌المللی بوده و کارشناسان درباره این موضوع، به‌ویژه در پی جنگ غزه، هشدار می‌دهند.

خبرگزاری میزان - سازمان ملل گزارش‌های مربوط به سوءاستفاده و شکنجه اسرای فلسطینی را، به‌ویژه پس از ۷ اکتبر (۱۵ مهر ۱۴۰۲)، محکوم کرده و خواستار تحقیق در این مورد شد.

سازمان ملل مدت‌هاست که نگرانی‌های خود را در مورد شرایط اسرای فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی مطرح کرده است، اما به‌تازگی هشدار داده که به نظر می‌رسد وضعیت از زمان آغاز جنگ وخیم‌تر شده است.

فولکر ترک، کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل در پاسخ به پرسشی درباره مورد اخیر، که ارتش رژیم صهیونیستی اذعان کرد نظامیانش یک فلسطینی مجروح را به یک خودروی نظامی در جریان یورش به شهر جنین بستند، گفت: دیدن چنین رفتار کاملا غیرقابل قبولی مایه تاسف است.

ترک گفت: باید یک تحقیق شفاف و مستقل برای دانستن آنچه اتفاق افتاده انجام شده و اطمینان حاصل شود که عاملان آن به دست عدالت سپرده می‌شوند.

راوینا شمداسانی، سخنگوی ترک، بر لزوم پاسخگویی در این پرونده تاکید کرد و هشدار داد: بدون این تحقیق، تخلف‌های وقیحانه مانند این بدون مجازات ادامه خواهد داشت.

شمداسانی گفت: در برخی مواقع کلمه‌های محکوم‌کننده برای استفاده در توصیف چنین حوادثی تمام می‌شوند. 

وی فراتر از این پرونده، گفت که دفتر حقوق بشر سازمان ملل گزارش‌های بسیار نگران‌کننده و ناراحت‌کننده‌ای از نحوه رفتار با اسرای فلسطینی از سوی نظامیان صهیونیست از ۷ اکتبر دریافت کرده است.

او گفت که این گزارش‌ها نشان می‌دهند که اسرا مورد شکنجه، بدرفتاری، دستبند زدن، محرومیت از غذا، آب و دارو قرار می‌گیرند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *