جزئیاتی از کشته شدن نوجوان ۱۳ ساله از سوی پلیس آمریکا؛ قربانیان خشونت پلیس افزایش یافت

15:47 - 12 تير 1403
کد خبر: ۴۷۸۱۳۲۰
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
جزئیاتی از کشته شدن نوجوان ۱۳ ساله از سوی پلیس آمریکا؛ قربانیان خشونت پلیس افزایش یافت
پلیس آمریکا هر ساله شمار زیادی از افراد را با شلیک گلوله به قتل می‌رساند و این در حالی است که تنها در موارد محدودی این افسر‌ها در محاکم قضایی متهم می‌شوند.

خبرگزاری میزان - به‌تازگی یک نوجوان ۱۳ ساله در شهر یوتیکا ایالت نیویورک از سوی پلیس آمریکا با شلیک گلوله کشته شده است.

مقام‌ها دلیل شلیک پلیس به این نوجوان را همراه داشتن سلاح کمری عنوان کرده بودند که مشخص شده یک سلاح اسباب‌بازی بوده است.

پلیس مدعی شده که به دلیل شباهت زیاد این اسباب‌بازی با اسلحه واقعی دچار اشتباه شده و به سمت این نوجوان تیراندازی کرده است.

به گفته مقام‌ها، این پسر با اصالت میانماری که به نام نیا موی شناخته می‌شود، جمعه شب پس از اینکه او و یکی از دوستانش در خیابانی از سوی ماموران متوقف شدند، از سوی یک افسر پلیس از ناحیه سینه مورد اصابت گلوله قرار گرفت. 

بستگان مضطرب نیا و اعضای خشمگین جامعه مهاجر خواستار عدالت برای او و پاسخگویی پلیس شدند.

یکی از بستگان نوجوان کشته شده گفت: ما بالاخره به آمریکا آمدیم تا تحصیلات و مشاغل خوب را در اینجا به دست آوریم و زندگی آرامی داشته باشیم.

او گفت: خانواده نیا خواستار این هستند که افسران پلیس دخیل در قتل او برای همیشه در زندان باشند.

براساس تازه‌ترین اخبار منتشر شده، افسران پلیس دخیل در قتل نیا موی به مرخصی با حقوق فرستاده شده‌اند.

قتل نیا موی همچنین باعث برانگیخته شدن تظاهرات اعتراضی در شهر یوتیکا شد. شماری از مردم یوتیکا در اعتراض به قتل این نوجوان، در مقابل ساختمان دولتی این شهر تجمع و اعتراض کردند.

هر ساله شمار زیادی از سوی افسران پلیس آمریکا کشته می‌شوند.

براساس آمارها، از ابتدای سال ۲۰۲۴ تاکنون بیش از ۷۰۰ نفر از سوی پلیس آمریکا هدف قرار گرفته و کشته شده‌اند.

پلیس آمریکا همچنین در سال گذشته (۲۰۲۳) دست‌کم هزار و ۲۳۲ نفر را به قتل رسانده بود. بر این اساس، سال ۲۰۲۳ به مرگ‌بارترین سال برای قتل‌های انجام شده از سوی افسران پلیس در بیش از یک دهه اخیر تبدیل شد.

براساس آمار‌های منتشر شده از سوی موسسه غیردولتی مپینگ پلیس کیلینگز، تنها در ۹ روز از آغار سال ۲۰۲۴ تاکنون هیچ‌کس در آمریکا از سوی افسران پلیس کشته نشده است.

یکی از نکته‌های مهم گزارش این موسسه این است که ۹۸.۱ درصد از قتل‌ها از سوی پلیس آمریکا از سال ۲۰۱۳ تا ۲۰۲۳ به متهم شدن افسران منجر نشده است.

یک کارشناس گفت: روند خشونت رو به نزول است، اما به نظر می‌رسد پلیس استثناست که هر ساله خشونت بیشتری انجام می‌دهد. به نظر نمی‌رسد که بسیاری از وعده‌ها و اقدام‌های انجام شده پس از قتل جورج فلوید، خشونت پلیس را در سطح کشور کاهش داده باشد

برخی از کارشناسان می‌گویند که نبود اصلاحات سیستمی و گسترش مستمر نیرو‌های پلیس به نرخ‌های بالای قتل از سوی افسران دامن زده است.

شرایط پشت قتل‌های ۲۰۲۳ منعکس‌کننده روند‌های گذشته بود. سال گذشته، ۴۴۵ نفر از افرادی که از سوی پلیس کشته شدند، در حال فرار بودند. این میزان ۳۶ درصد را از کل موارد کشته شده از سوی پلیس در سال ۲۰۲۳ تشکیل می‌دهد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *