گفت‌وگو|

درخشان: شاید زیدان هم نتواند با شرایط فوتبال ایران کنار بیاید/ امیدوارم بیرانوند دیگر هیچ وقت به پرسپولیس برنگردد

13:09 - 10 تير 1403
کد خبر: ۴۷۸۰۸۹۳
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
درخشان: شاید زیدان هم نتواند با شرایط فوتبال ایران کنار بیاید/ امیدوارم بیرانوند دیگر هیچ وقت به پرسپولیس برنگردد
پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس گفت: کار در فوتبال ایران سختی‌های خودش را دارد و اگر زیدان هم به ایران بیاید شاید نتواند با شرایط فوتبال ایران کنار بیاید و نتایج ضعیفی بگیرد.

حمید درخشان در گفت‌وگو با میزان، درباره انتخاب گاریدو به عنوان سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس، اظهار داشت: از نظر من باید از سرمربی جدید حمایت شود تا نتایج لازم را در فصل جدید به دست بیاورد. اکنون نباید او را تحت فشار بگذاریم و باید اجازه دهیم تا کار کند و سپس او را قضاوت کنیم. باشگاه پرسپولیس بر اساس پولی که داشت مربی خرید و جالب این است که ما از مربیانی مثل اسکوچیچ و ماتزاری به گاریدو رسیدیم. 

وی ادامه داد: البته این به آن معنا نیست که این مربی کیفیت خوبی ندارد بلکه به ما قول چیز دیگری داده بودند. به کارنامه مربیان در گذشته کاری نداریم، زیرا کار در فوتبال ایران سختی‌های خودش را دارد و اگر زیدان هم به ایران بیاید شاید نتواند با شرایط فوتبال ایران کنار بیاید و نتایج ضعیفی بگیرد. فوتبال ایران را فقط و فقط مربیان ایرانی می‌توانند تحمل کنند. درباره گاریدو نمی‌توانیم بگوییم مربی بدی است و یا نتایج بدی گرفته باید عملکرد او را در پرسپولیس ببینیم و سپس درباره‌اش نظر بدهیم. او همانند یک هندوانه دربسته است.

هر مربی خارجی که به ایران می‌آید ممکن است یک فصل تیم را عقب بیندازد

پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس با اشاره به اینکه باید کادر فنی پرسپولیس این مربی را در جهت هدایت تیمش کمک کنند، تصریح کرد: از نظر من نکته مهم این است که اعضای کادرفنی که اشراف خوبی روی بازیکنان لیگ برتر و شرایط فوتبال ایران دارند این مربی اسپانیایی را کمک کنند. باید کسانی که در کنار گاریدو قرار می‌گیرند او را راهنمایی کنند و به او درباره خرید بازیکنان جدید پیشنهاد دهند. این یک موضوع طبیعی است و هر مربی خارجی که به ایران می‌آید ممکن است یک فصل تیم را به عقب بیندازد چرا که لیگ را نمی‌شناسد و از کیفیت بازیکنان خبر ندارند و تا زمانی که این موضوع حل شود ممکن است زمان زیادی از دست برود. 

بازیکنانی مثل بیرانوند را باید رهایشان کرد تا هر جایی می‌خواهند بروند

درخشان با بیان اینکه حفظ استخوان بندی تیم بسیار مهم است، گفت: حفظ استخوان بندی و شاکله تیم بسیار مهم است. زمانی که یحیی گل‌محمدی از پرسپولیس جدا شد اوسمار جای او را گرفت و نکته مهم این بود که اوسمار بدون بازیکنان با تجربه و بزرگ تیم نمی‌توانست قهرمانی را به دست بیاورد. دلیل اینکه پرسپولیس قهرمان شد تنها حضور بازیکنان با تجربه تیم بود و بنابراین باید قرارداد بازیکنان با تجربه و قدیمی تیم را در این مقطع تمدید کنیم چرا که اگر این اتفاق نیفتد ممکن است کاریدو به یک شرایط بحرانی وارد شود.

وی در ادامه تصریح کرد: بازیکنانی مثل بیرانوند را باید رهایشان کرد تا هر جایی که می‌خواهند بروند. او اگر می‌خواهد جایی برود باید محترمانه این موضوع را مطرح می‌کرد. اکنون تقاضا دارم که نه درباره او صحبت شود و نه درباره برگشتش! برایش آرزوی موفقیت می‌کنم، اما دیگر در پرسپولیس آن جایگاه قدیمی را نخواهد داشت و امیدوارم دیگر هیچ وقت برنگردد چرا که هواداران او را نمی‌خواهند. 

باید هدف‌گذاری خود را در جام جهانی تغییر دهیم 

پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس درباره قرعه‌کشی مرحله سوم مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶، اظهار داشت: از نظر من گروه راحتی داریم و می‌توانیم راحت‌تر از دو دوره قبلی به جام جهانی صعود کنیم. می‌توان گفت تنها حریف سخت ما تیم ملی ازبکستان است. متأسفانه فوتبال ما برعکس تیم‌های دیگر در آسیا رشد نکرده، در حالیکه تیم‌های آسیایی به استاندارد‌های جهانی نزدیک شده‌اند و برخی از لیگ‌های پیش پا افتاده در آسیا نیز توانستند به سطح ما هم برسند.

درخشان در پایان خاطرنشان کرد: ما باید هدف‌گذاری خود را در جام جهانی تغییر دهیم و خوب بازی کنیم چون حضور ما در این تورنمنت آنقدر آسان شده که دیگر مثل گذشته خوشحال نمی‌شویم و این بار هدف تیم ملی باید صعود از مرحله گروهی باشد. باید استراتژی خودمان را برای سایر رقابت‌ها و همینطور در جام جهانی تغییر دهیم و جام را به خوبی شروع کنیم و حواسمان باشد که دوباره ۶ گل نخوریم. امیدوارم قلعه‌نویی انتخاب‌های خوبی داشته باشد و یک تیم یک دست و با تجربه را به مسابقات مقدماتی ببرد. 

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *