گفت‌وگو|

بابایی: حفظ ثبات از جدی‌ترین مسائل باشگاه است/ تمدید قرارداد با نکونام استقلال را یک فصل پیش انداخت

6:00 - 07 تير 1403
کد خبر: ۴۷۸۰۳۶۶
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
بابایی: حفظ ثبات از جدی‌ترین مسائل باشگاه است/ تمدید قرارداد با نکونام استقلال را یک فصل پیش انداخت
پیشکسوت تیم فوتبال استقلال گفت: تمدید قرارداد با بازیکنان به حفظ ثبات تیم کمک می‌کند و امیدوارم که این امر با کمک مالک باشگاه اجرایی شود.

حمیدرضا بابایی در گفت‌وگو با میزان، درباره شرایط اخیر باشگاه استقلال و ماندگاری نکونام در این تیم، اظهار داشت: تمدید قرارداد نکونام یکی از اتفاقات خوب باشگاه طی روز‌های اخیر بود. استقلال با تمدید قرارداد نکونام یک فصل پیش افتاد و قطعاً هواداران کمتر از قهرمانی نمی‌خواهند.

وی ادامه داد: تغییرات سرمربی تبعات زیادی دارد و به باشگاه یک شوک وارد می‌کند چه بسا که آن مربی خارجی باشد. مربی جدید تا با شرایط بازیکن، هوادار، ورزشگاه و جو لیگ برتر آشنا شود یک فصل گذشته و بسیاری از تورنمنت‌ها را از دست خواهد داد. تمدید قرارداد با نکونام استقلال را یک فصل پیش انداخت چرا که نکونام به خوبی از نقاط ضعف تیم آگاه است و می‌داند که چه بازیکنانی در آینده باید جذب شوند تا به داد باشگاه برسد. انتظار هواداران این‌بار از نکونام کمتر از قهرمانی نیست و می‌تواند فصل آینده با توجه به اینکه دیگر خطیر نیست و با وجود یک مالک متمول بازیکنان مدنظرش را انتخاب کند و در کسب افتخارات موفق باشد.

قهرمانی پرسپولیس در فصول گذشته کار شاقی نبود

پیشکسوت تیم فوتبال استقلال در رابطه با نقل و انتقالات و خرید بازیکن جدید، تصریح کرد: هنر سرمربی در درجه نخست جمع کردن تیم در ابتدای فصل است. نکونام اشراف خوبی روی بازیکنان تیمش دارد و خلاء‌های آبی‌پوشان را می‌شناسد. قطعاً جواد روی چند بازیکن لیگ برتری متمرکز شده و در فصل آینده آن‌ها را در پیراهن استقلال خواهیم دید. با آمدن هلدینگ خلیج فارس قطعاً خواسته‌های نکونام بهتر و زودتر انجام می‌شود.

وی ادامه داد: باید در کنار خرید بازیکن به تمدید قراردادها هم بپردازیم چرا که ثبات یکی از اصول قهرمانی است. با احترام به پرسپولیس، قهرمانی آن‌ها در فصول گذشته کار شاقی نبود چرا که آن‌ها بازیکنانشان را به مدت طولانی حفظ کردند و با هماهنگی و وحدتی که بین آن‌ها بود توانستند بدترین بحران‌ها را کنترل کنند و هر سال به موفقیت خود ادامه دهند. چیزی که باید مدنظر نکونام باشد تمدید قرارداد با بازیکنان موثر و حفظ ثبات در تیم است.

یک Var خواستند بیاورند جانمان را به لب رساندند

بابایی با بیان اینکه نسبت به بسیاری از کشور‌های حوزه خلیج فارس پسرفت کرده‌ایم، عنوان کرد: اکنون وارد چهارمین سالی می‌شویم که Var را به فوتبال ایران وارد نکردیم و هر سال همانند یک موجود ترسناک از آن استفاده می‌کنیم و هر بازی که این تکنولوژی در آن وجود دارد مانند کسانی برخورد می‌کنیم که از وجود آن تعجب کرده‌ایم و تا به حال چنین چیزی ندیده‌ایم با اینکه در سال‌های آینده این ورژن از Var دیگر منسوخ خواهد شد.

پیشکسوت فوتبال در ادامه بیان داشت: هیچکدام از کشور‌های حوزه خلیج فارس به اندازه یک شهر ما نیستند، اما در ورزش نسبت به همه آن‌ها عقب مانده‌ایم. امیدوارم پس از ورود این تکنولوژی فرهنگ‌سازی‌ لازم هم انجام شود و برخورد بازیکنان با داور هنگام درخواست Var را یاد بگیرند تا در جوامع بین‌المللی آبروریزی نشود. برخی بازیکنان ایرانی باید تیم‌های اروپایی را زیر نظر بگیرند و با فرهنگ برخورد با داور آشنا شوند.

یورو به ما نشان داد که می‌توانیم از فوتبال لذت ببریم

وی در پایان در ارتباط با رقابت‌های یورو ۲۰۲۴ نیز، خاطرنشان کرد: رقابت‌های یورو تنها چیزی بود که در این زمان به آن نیاز داشتیم تا از لحاظ ذهنی و خلاقیت درس‌های زیادی از آن بگیریم. بازیکنان و مربیان ایرانی باید به خوبی این رقابت‌ها را زیر نظر داشته باشند تا به این صورت به پیشرفت فوتبال ایران کمک شود. اکنون ما در تیم ملی خودمان بازیکنانی داریم که در فوتبال اروپا در کنار همین بازیکنان بزرگ اروپایی بازی می‌کنند. قلعه نویی باید یک مربی اروپایی استخدام کند تا لژیونر‌ها نیز زیر نظر او تمرینات خود را ادامه دهند. یورو ۲۰۲۴ یکی از با کیفیت‌ترین رقابت‌های قاره سبز بوده و لذت بردم. طرفدار تیم خاصی نیستم، اما از سبک بازی آلمان لذت می‌برم.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *