گفت‌وگو|

دستگاه قضا در سال‌های اخیر وارد یک دوره تحولی شده است

8:00 - 09 تير 1403
کد خبر: ۴۷۸۰۰۰۲
دستگاه قضا در سال‌های اخیر وارد یک دوره تحولی شده است
عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران ضمن اشاره به اینکه قوه قضاییه باید به عنوان مدعی‌العموم به موضوع هوای پاک و سلامت آب و خاک ورود جدی داشته باشد، گفت: دستگاه قضا در سال‌های اخیر وارد یک دوره تحولی شده است.

سوده نجفی در گفت‌وگو با میزان به مناسبت هفته قوه قضاییه ضمن گرامیداشت این هفته و سالگرد شهادت آیت‌الله بهشتی گفت: قوه قضاییه یکی از قوای مهم کشور است که نقش قابل توجهی در حکمرانی دارد. دستگاه قضا در سال‌های اخیر وارد یک دوره تحولی شده و آنچه می‌بینیم تلاش برای اصلاح نقاط ضعف است که بخشی از آن تحقق یافته و امروز شاهد رضایتمندی مردم از قوه قضاییه نسبت به سال‌های گذشته هستیم. با آرزوی موفقیت برای مدیران، قضات و پرسنل این مجموعه امیدواریم این رویکرد با قدرت ادامه یابد.

وی ضمن اشاره به نقش همکاری قوه قضاییه با مدیریت شهری در کاهش مشکلات پایتخت ادامه داد: بسیاری از مسائل و مشکلات شهر تهران نیازمند تعامل و همکاری سازمان‌ها و نهاد‌ها با مجموعه مدیریت شهری است، بر اساس قانون متولی اصلی برخی از این مشکلات مدیریت شهری نیست و تنها نقش همراهی دارد اما این موضوع باعث شده است که دستگاه‌های متولی وظیفه خود را فراموش کنند و به آن عمل نکنند. به عنوان نمونه اجرای قانون هوای پاک یکی از این موارد است که قوه قضاییه می‌تواند به عنوان مدعی‌العموم به این موضوع ورود جدی داشته باشد.

رئیس کمیته سلامت شورای اسلامی شهر تهران افزود: در حوزه سلامت به ویژه امنیت مواد غذایی و آب و خاک نیز ما شاهد این هستیم که مدیریت شهری نقش خاصی ندارد و سایر نهاد‌ها همچون وزارت جهادکشاورزی و وزارت نیرو باید توجه بیشتری داشته باشند؛ لذا انتظار می‌رود قوه قضاییه در مواردی از این قبیل نیز ورود جدی داشته باشد.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران توضیح داد: مشکلات و مسائل شهر تهران نیازمند همکاری و همراهی همه دستگاه‌ها است و بدون تعامل روند حل مشکلات با چالش‌هایی مواجه است. مدیریت شهری به تنهایی نمی‌تواند مشکلات پایتخت کشور را حل کند و باید همه در این زمینه تلاش کنند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *