آغاز هماهنگی‌های لازم برای برگزاری دور دوم انتخابات با مشارکت حجاج ایرانی در عربستان

15:46 - 10 تير 1403
کد خبر: ۴۷۸۰۹۵۴
آغاز هماهنگی‌های لازم برای برگزاری دور دوم انتخابات با مشارکت حجاج ایرانی در عربستان
سرکنسول ایران در جده اظهار داشت: هماهنگی‌های لازم برای برگزاری دور دوم انتخابات با داخل کشور و کشور میزبان آغاز شده است.

خبرگزاری میزان - به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج و زیارت، در نشست شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت در مکه، که به ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده، ولی فقیه در امور حج و زیارت در مکه تشکیل شد؛ حسن زرنگار گزارشی از نحوه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و میزان آرای اخذ شده از زائران، عوامل و کارگزاران حج ارائه کرد و افزود: با توجه به حضور حدود سی هزار زائر در مکه و مدینه در جمعه آینده، هماهنگی‌های لازم برای برگزاری دور دوم انتخابات با داخل کشور و کشور میزبان آغاز شده است.

در این جلسه، سرپرست حجاج ایرانی با اشاره به بازدید‌های خود از هتل‌های محل اقامت زائران و برخی گلایه‌هایی که مطرح می‌کنند به ماندگاری زائران بعد از اعمال حج درعربستان تا زمان بازگشت به کشور اشاره کرد و از معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت خواست که نسبت به اطلاع رسانی لازم همچنین برگزاری جلسات توجیهی با مدیران مجموعه‌ها و کاروان‌ها اقدام کند.
وی گفت: از راهکار‌های مناسب برای اینکه زائرآرامش بیشتری داشته باشد استفاده و رضایتمندی زائر در اولویت قرار گیرد.

سید عباس حسینی رئیس سازمان حج و زیارت هم تاکید کرد مدیر و عوامل به همراه روحانی کاروان به میدان بیایند و برنامه‌های ویژه‌ای را برای زائران تعریف کنند تا اوقات فراغت شان به نحو مناسب پر شود.

در ادامه این جلسه، غلامرضا رضایی با ارائه گزارشی از وضعیت حجاج و برنامه هایشان درمکه و مدینه به بازگشت بیش از ۳۲ هزار و ۳۳۰ نفر در قالب ۱۳۹ کاروان از عربستان به میهن اسلامی اشاره کرد و گفت: تا بامداد امروز حدود ۳۷ درصد حجاج ایرانی عربستان را ترک کردند.
معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت تعداد زائرانی را که تا پایان شب گذشته در هتل‌های مکه و مدینه اسکان دارند ۵۳ هزارو ۵۹۶ نفر اعلام کرد و طولانی شدن پرواز‌های بازگشت را عامل طولانی شدن سفر زائران دانست.

گزارش ایمان شمسایی معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان حج و زیارت در باره سلسله جلسات ارزیابی عملکرد و آسیب شناسی فعالیت بخش‌های مختلف از دیگر بخش‌های این نشست بود و معاون حج وعمره سازمان حج هم به تشریح قرارداد‌های منعقد شده با شرکت‌های عربستانی برای ارائه خدمات در موسم حج و مقایسه آن با سال‌های گذشته پرداخت و بر لزوم فعالیت موثرتر دربخش‌های اطلاع رسانی، توجیه و آموزش زائران و عوامل تاکید کرد.

در پایان این جلسه،  سید علی مرعشی رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر با اشاره به اینکه همچنان تعداد ویزیت‌ها در مراکزدرمانی و مطب‌های مجموعه‌ها و درمانگاه‌ها زیاد است، گفت: ۳۴ بیمار در بیمارستان هلال احمر در مکه و به ترتیب ۱۹ و ۴ بیمار هم در بیمارستان‌های عربستان در مکه و مدینه بستری هستند.

سرپرست حجاج ایرانی هم از زائران بستری بعنوان مهمانان خانه خدا یاد کرد و گفت: کادر پزشکی به تلاش خود برای ارائه خدمات به زائران ادامه دهد و پزشکان توصیه‌های لازم را برای حفظ سلامتی و پیشگیری به زائران بیان کنند.

انتهای پیام/


برچسب ها: پایانه شرق

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *