سرپرست مؤسسه آموزش مهارت و پرورش علوی: مهارت آموزی حلقه مفقوده نظام تعلیم و تربیت کشور است

18:09 - 10 تير 1403
کد خبر: ۴۷۸۰۹۳۹
سرپرست مؤسسه آموزش مهارت و پرورش علوی: مهارت آموزی حلقه مفقوده نظام تعلیم و تربیت کشور است
رئیس هیئت مدیره و سرپرست مؤسسه آموزش مهارت و پرورش علوی ضمن بیان اینکه مهارت آموزی حلقه مفقوده نظام تعلیم و تربیت کشور است گفت: رویکرد بنیاد علوی مهارت آموزی و آموزش کارآفرینی با رویکرد مشاغل بومی برای مناطق محروم است. 

خبرگزاری میزان - نشست خبری اردوی فرهنگی قرآنی دانش آموزان دختر و پسر، امروز  یکشنبه ۱۰ تیرماه ۱۴۰۳ در مرکز آموزش مهارت و پرورش علوی با حضور سید محمدبطحایی رئیس هیئت مدیره و سرپرست موسسه آموزش، مهارت و پرورش علوی و جمعی از اهالی رسانه برگزار شد. 

بطحایی در مقدمه اظهاراتش در این نشست خبری با اشاره به دور جدید فعالیت بنیاد مستضعفان بیان کرد: توجه ویژه ما به جوانان و نوجوانان مناطق محروم و کم برخوردار است.  چرا که سعی داریم تا فاصله مناطق محروم و مناطق برخوردار را کم کنیم.

وی با بیان اینکه بنیاد علوی بازوی اجرایی بنیاد مستضعفان است، افزود: مناطق محروم برای ما مناطق هدف هستند و برای تابستان امسال ۳ برنامه اردویی مهم تعریف کرده‌ایم.

وزیر سابق آموزش و پرورش تاکید کرد: بنیاد علوی در سال  ۱۴۰۳ برنامه‌های ویژه ای را در راستای کاهش فاصله طبقاتی در نظام تعلیم و تربیت و دستیابی به عدالت آموزشی هدف گذاری کرده است‌. 

وی ادامه داد: گام اول، برگزاری اردوهایی است برای مهارت‌آموزی و کارافرینی  ما با این کار دانش‌آموزان را برای ورود به مشاغل و بازارکار آماده می‌کنیم. 

وی با بیان اینکه ۳۶۰هزار نفر در مجموع تحت پوشش برنامه‌های ما قرار خواهند گرفت‌ گفت: بنیاد مستضعفان در سال آتی ۴برابر بودجه ویژه به حوزه آموزش اختصاص داده و بالغ بر یک همت فقط برای بخش اردوها و اختصاص داده است و این حاکی از نگاه ویژه بنیاد مستضعفان به مناطق کم برخوردار است.

وی افزود: این گذاره بیانگر این مهم است که بنیاد عزم راسخی در راستای محرومیت زدایی با همکاری شما اهالی رسانه برداشته باشیم. 

بطحایی در بخش دیگری از اظهاراتش گفت: کمک به تجهیز و ساخت مدارس شبانه روزی را از دیگر اقدامات بنیاد علوی می‌توان برشمرد، همچنین تجهیز هنرستان‌ها را نیز به این سیاهه اضافه کنید.

بطحایی محل برپایی ۳ رویداد اردویی برای دانش‌آموزان را در تابستان سال جاری در اردوگاه امام خمینی (ع) لواسان معرفی کرد و ادامه داد: از امشب نخستین اردوی ما به تفکیک دختر و پسر برگزار می‌شود.

وی همچنین افزود: در این اردوی فرهنگی و قرآنی بچه ها آموزش‌های مهارت‌های گروهی و جمعی را درک می‌کنند، امشب افتتاحیه این اردو برگزار خواهد شد و از مناطق محروم دآنش اموزان در آن شرکت خواهند کرد.

بطحایی گفت: سپس اردوی کتاب و کتابخوانی است. ما هدف اصلی خود را به کتاب و کتابخانی قرار دادیم که از نزدیک دانش آموزان با نویسندگان و موفقین این عرصه آشنا شده و با مسیر رشد آنها آشنا شوند.

وی سومین رویداد این دوره را مختص به فرهنگ تمدن ایران و اسلام عنوان کرد و افزود: در این رویداد دانش آموزان مناطق مرزی مهمان اردوگاه امام خمینی (ره) خواهند بود.

وزیر اسبق آموزش و پرورش در خاتمه اظهاراتش گفت: مهارت آموزی حلقه مفقوده نظام تعلیم و تربیت کشور است. در دنیای امروز و کشورهای توسعه یافته آموزش در اساس بر پایه مهارت و کارآفرینی بنیان نهاده شده است. 


انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *