اسلام‌ستیزی در کانادا؛ افزایش حمله‌های هدفمند علیه مسلمانان

12:02 - 04 تير 1403
کد خبر: ۴۷۷۹۸۱۵
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
اسلام‌ستیزی در کانادا؛ افزایش حمله‌های هدفمند علیه مسلمانان
مسلمانان ساکن در کانادا همواره هدف حمله و حوادث اسلام‌ستیزانه قرار گرفته‌اند و این موضوع در سال‌های گذشته تشدید شده است.

خبرگزاری میزان - اسلام‌ستیزی در کانادا یکی از چالش‌های جدی برای مسلمانان در سال‌های گذشته بوده و این در حالی است که دولت کانادا همواره خود را به‌عنوان نماد حقوق بشر و برابری معرفی می‌کند.

در یکی از تازه‌ترین حوادث اسلام‌ستیزانه در کانادا، خانه یک خانواده مسلمان در شهر لندن استان انتاریو به آتش کشیده شد.

به گفته رئیس سازمان آتش‌نشانی لندن، در آن لحظه هیچ‌کس در خانه نبود و هیچ آسیبی گزارش نشده است. پلیس گفت که این خانواده در چند ماه گذشته بار‌ها مورد هدف قرار گرفته و تابلو‌هایی مبنی بر حمایت از فلسطین به سرقت رفته است.

صاحب خانه گفت: این در واقع یک جنایت نفرت انگیز اسلام‌ستیزی است، اما یک جنایت نفرت ضد فلسطین نیز هست. غم‌انگیز است که می‌بینیم در کانادا سطح خطرناکی وجود دارد که آزادی بیان ما را از بین می‌برد.

اسلام‌ستیزی در کانادا

گزارش‌ها و تحقیق‌های انجام شده نشان می‌دهد که طی ۷ سال گذشته در کانادا مسلمانان بیشتری در مقایسه با سایر کشور‌های گروه ۷ در حمله‌های هدفمند کشته شده‌اند و اسلام‌ستیزی از آغاز جنگ رژیم صهیونیستی در اکتبر گذشته (مهر ۱۴۰۲) به‌طور تصاعدی افزایش یافته است.

استفان براون، مدیر اجرایی شورای ملی مسلمانان کانادا (NCCM) با ارائه شواهد در مقابل کمیته عدالت عوام، گفت که اسلام‌ستیزی یک شکل خطرناک نفرت بوده که در سال‌های اخیر افزایش یافته است. 

نتایج این تحقیق‌ها همچنین نشان می‌دهد که الگوریتم‌های رسانه‌های اجتماعی محتوای زشت ضد اسلامی را تبلیغ می‌کنند که در دنیای واقعی به نفرت تبدیل می‌شود.

براون گفت که جوامع مسلمان از هر سطحی از جامعه نفرت و خشونت بی‌سابقه‌ای را تجربه می‌کنند.

براون نتایج این تحقیق‌ها را در سومین سالگرد حمله تروریستی شهر لندن استان انتاریو در ژوئن ۲۰۲۱ ارائه کرد. در این حمله یک سفیدپوست افراطی با وانت خود یک خانواده مسلمان را زیر گرفت و ۴ نفر از آن‌ها را کشت و یک کودک را یتیم کرد. 

او گفت: مسلمانان در کانادا در عبادتگاه‌ها و در مکان‌های عمومی از اسلام‌ستیزی خشونت‌آمیز در امان نیستند. او به حمله به مسجد کبک در سال ۲۰۱۷، که طب آن یک مرد مسلح به مرکز فرهنگی اسلامی تیراندازی کرده و ۶ نمازگزار را کشت و ۵ نفر دیگر را به‌شدت مجروح کرد، اشاره کرد.

براون همچنین به کمیته عوام تحقیق درباره اسلام‌ستیزی گفت که مسجد شهر کبک پیش از این تیراندازی بار‌ها هدف قرار گرفته بود، اما مقام‌ها هیچ کاری انجام ندادند. او دولت کبک را متهم کرد که از طریق یک قانون استانی که بسیاری از کارمندان دولت را از پوشیدن نماد‌های مذهبی از جمله حجاب در محل کار منع می‌کند، تبعیض را قانونگذاری کرده است.

او گفت: در چند ماه گذشته، افزایش شدید اسلام‌ستیزی و نژادپرستی ضد فلسطینی در سراسر کانادا وجود داشته است. 

مدیر اجرایی شورای ملی مسلمانان کانادا، گفت: در ۳ ماهه چهارم سال گذشته، تعداد چنین حوادث نفرت‌انگیزی در سراسر کانادا که به ما گزارش شده؛ هزار و ۳۰۰ درصد افزایش یافت. 

او گفت که برخی مسلمانان متخصص پس از اعتراض به جنگ و درخواست آتش‌بس در غزه شغل خود را از دست داده یا مجازات شده‌اند و این در حالی است که زنان مسلمان باحجاب در مکان‌های عمومی مورد حمله و آزار و اذیت قرار گرفته‌اند. 

عمران احمد، مدیر اجرایی و موسس مرکز مقابله با نفرت دیجیتال مستقر در انگلیس، می‌گوید که پلتفرم‌های آنلاین به اندازه کافی محتوای آنلاین اسلام‌ستیزانه را حذف نمی‌کنند. او گفت که برخی از الگوریتم‌ها به گونه‌ای پیکربندی شده‌اند که محتوای آزاردهنده، از جمله محتوای نفرت‌انگیز از مسلمانان، تبلیغ می‌شود. 

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *