مواجهه سیاه‌پوستان با تبعیض و نژادپرستی شغلی در کانادا

11:25 - 01 تير 1403
کد خبر: ۴۷۷۹۱۷۱
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
مواجهه سیاه‌پوستان با تبعیض و نژادپرستی شغلی در کانادا
سیاه‌پوستان در کانادا مانند دیگر افلیت‌های قومی و نژادی با انواع تبعیض و همچنین نژادپرستی روبرو هستند و این موضوع در زمینه یافتن و یا حفظ کردن شغل آن‌ها را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

خبرگزاری میزان - نژادپرستی در جامعه کانادا حقیقتی غم‌انگیز است و محل‌های کار نیز از این موضوع مصون نیستند.

کی‌پی‌تم‌جی نوشت که تحقیق‌هایی که به تازگی از متخصصان سیاه‌پوست در کانادا انجام شده، نشان می‌دهد که تنها در سال گذشته، ۸۱ درصد آن‌ها نوعی نژادپرستی یا تبعیض را در محل کار خود تجربه کرده‌اند.

نتایج تحقیق‌ها همچنین نشان می‌دهد که نژادپرستی در محل کار با جنسیت تلاقی می‌کند؛ تعداد زنان سیاه‌پوست کانادایی که نوعی نژادپرستی یا تبعیض در محل کار را تجربه می‌کنند در مقایسه با سال گذشته ۱۰ درصد افزایش یافته است (در مقابل ۷ درصد برای مردان سیاه‌پوست).

نژادپرستی در محل کار از هر جهت و به اشکال مختلف ناشی می‌شود؛ از جمله این تبعیض‌ها می‌توان به رد درخواست ترفیع، دریافت حقوق کمتر و محرومیت از فرصت‌های پیشرفت، توهین‌های پنهان یا آشکار، نظر‌های تمسخرآمیز در مورد ظاهر، لباس و غذا اشاره کرد. تبعیض علیه سیاه‌پوستان در کانادا از سوی همکاران، روسا و مراجعان انجام می‌شود. 

بسیاری از کارکنان نژادی و قومیتی به حاشیه رانده شده در کانادا، در محل کار خود نژادپرستی را تجربه می‌کنند. 

زنان سیاه‌پوست بیشتر از مردان (۸ درصد بیشتر) بر این باورند که مدیران شرکت آن‌ها به دلیل گزارش حوادث نژادپرستی به آن‌ها تهمت می‌زنند.

کانورسیشن هم در مقاله‌ای نوشت که اشتغال جوانان در کانادا همچنان یک نگرانی بزرگ برای جامعه این کشور، به‌ویژه اقلیت‌های نژادی است. افراد جوان بین ۱۵ تا ۳۰ سال در کانادا کمتر احتمال دارد شغل پیدا کنند و یا بتوانند آن را حفظ کنند.

براساس آمار منتشر شده، حدود ۱۱ درصد از جوانان ۱۵ تا ۲۴ ساله در این کشور بیکار هستند. این نرخ در میان جوانان سیاه‌پوست کانادایی حدود ۱۷.۵ درصد است.

کانورسیشن تاکید می‌کند که سیاه‌پوستان در کانادا به دلیل رنگ پوستشان همچنان ظلم و رفتار غیرانسانی را تجربه می‌کنند.

به‌ویژه مردان جوان سیاه‌پوست فقیر هنگام جست‌وجوی شغل با نژادپرستی، سن‌گرایی، طبقه‌گرایی و تعصب‌های جنسیتی مواجه می‌شوند. این‌ها کلیشه‌هایی هستند که بسیاری از کارفرمایان کانادایی را تشویق می‌کنند تا مردان جوان سیاه‌پوست را برای کسب و کار مناسب ندانسته و غیرقابل اتکا ببینند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *