آخرین اخبار انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳/ آماده شدن نامزدها برای برگزاری مناظره چهارم

11:15 - 04 تير 1403
کد خبر: ۴۷۷۹۷۷۲
تعداد نظرات: ۲ دیدگاه
آخرین اخبار انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳/ آماده شدن نامزدها برای برگزاری مناظره چهارم
چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به‌دلیل شهادت رئیس جمهور دولت سیزدهم یک‌سال پیش از موعد مقرر در تاریخ هشتم تیر ۱۴۰۳ برگزار می‌شود؛ در فاصله چهار روز تا برگزاری انتخابات، تبلیغات نامزدها، احزاب و جریان‌های مختلف سیاسی به اوج خود رسیده است.

خبرگزاری میزان - انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران برای تعیین رئیس دولت چهاردهم که طبق روال همیشگی قرار بود در سال آینده برگزار شود پس از بروز سانحه بالگرد آیت‌الله رئیسی و همراهانش و شهادت هشتمین رئیس جمهور ایران یک‌سال پیش از موعد مقرر طبق برنامه‌ای که ستاد انتخابات کشور منتشر کرده است در تاریخ هشتم تیر سال جاری برگزار می‌شود.

پس از اتمام فرآیند بررسی صلاحیت‌ها  سخنگوی ستاد انتخابات کشور اعلام کرد که صلاحیت مسعود پزشکیان، مصطفی پورمحمدی، سعید جلیلی، علیرضا زاکانی، امیرحسین قاضی زاده هاشمی و محمد باقر قالیباف از طرف شورای نگهبان برای انتخابات ریاست جمهوری تایید شده است.

پس از برگزاری سومین مناظره انتخاباتی حالا نامزدها برای به‌دست آوردن رای مردم ایران با سفر‌ها به شهر‌های مختلف و برگزاری همایش‌های انتخاباتی در انتظار برگزاری ۲ مناظره پیش‌رو که امشب و فردا برگزار می‌شود هستند.

در ادامه اخبار منتشر شده در رسانه‌ها درباره انتخابات پیش‌رو را مرور خواهیم کرد.

جلیلی: نامزد اصلح باید نگاهش به قله‌ها باشد نه به اینکه چه کسی در فلان کشور به قدرت می‌رسد
۱۴۰۳/۰۴/۰۴ - ۱۹:۵۱

سعید جلیلی در میدان امام حسین (ع) تهران گفت: نامزد اصلح باید نگاهش به قله‌ها باشد نه به اینکه چه کسی در فلان کشور به قدرت می‌رسد.

اگر ما امروز از جهش و قله‌ها سخن به میان می‌آوریم، به شجاعت قدرت خود و کشورمان ایمان داریم.

برخی نامزدها از هم‌اکنون در هراسند که مبادا در ینگه‌دنیا آن فرد قمارباز به قدرت برسد. ما باید با اتکا به قدرت خود امید به خدا و با تدبیر و برنامه‌ریزی دقیق، شجاعانه در برابر دشمنان و جهان استکبار صف آرایی کنیم. 

 

حسین شریعتمداری: ائتلاف نامزدهای جبهه انقلاب یک ضرورت حیاتی است
۱۴۰۳/۰۴/۰۴ - ۱۶:۱۰

حسین شریعتمداری در روزنامه کیهان نوشت: ائتلاف نامزدهای جبهه انقلاب، صرفنظر از چگونگی انجام آن که می‌تواند با ارزیابی سبد رای، شایستگی‌های برجسته و مورد نیاز و‌... صورت بپذیرد، یک ضرورت حیاتی است و چاره‌ای جز آن نیست.

با حفظ احترام همه نامزدها، باید گفت؛ اگر حضور و ادامه گفتمان شهید رئیسی عزیز را که ترجمان دیگری از گفتمان امام و انقلاب و رهبری است، می‌خواهید و به آن اعتقاد راسخ دارید -که می‌دانیم دارید- باید به ائتلاف تن بدهید و در غیر این‌صورت، با عرض پوزش و خدای نخواسته روی تاکیدهای مکررتان بر ادامه راه شهید رئیسی غباری از خدشه می‌نشیند.

 

نتایج نظرسنجی متا؛ میزان مشارکت ۵۱.۷،درصد، پزشکیان در صدر
۱۴۰۳/۰۴/۰۴ - ۱۵:۰۱

بر اساس آخرین نظرسنجی مرکز تحلیل اجتماعی متا میزان مشارکت مردم در دوره چهاردهم انتخابات ریاست جمهوری، ۵۱.۷ درصد پیش‌بینی شده است.

در این نظرسنجی در تاریخ ۲ و ۳ تیرماه انجام شده است و بر اساس آن ۲۴.۴ درصد از مشارکت کنندگان قطعی و احتمالی در انتخابات گفته‌اند به مسعود پزشکیان رأی خوهند داد. محمدباقر قالیباف با ۲۳.۴ درصد رأی و سعید جلیلی با ۲۱.۵ درصد به ترتیب در رتبه‌های دوم و سوم قرار دارند.

 

حمایت جبهه پایداری از جلیلی
۱۴۰۳/۰۴/۰۴ - ۱۳:۴۴

جبهه پایداری انقلاب اسلامی در بیانیه‌ای از سعید جلیلی در انتخابات ریاست جمهوری حمایت کرد.

پورمحمدی: برنامه من از باقی نامزدها بهتر و عقلانی‌تر است
۱۴۰۳/۰۴/۰۴ - ۱۳:۰۵

حجت السلام و المسلمین مصطفی پورمحمدی در جمع دانشجویان دانشگاه تهران گفت: باید کاری کنیم که مشارکت مردم افزایش یابد.

امروز بر اساس نظرسنجی‌ها هنوز به حد مطلوب نرسیده است.

انقلابی کسی است که از آمریکا نترسد و توان مبارزه و تجربه آن را داشته باشد.

با وجود همه بدگویی‌ها من از باقی نامزدها برنامه بهتری و عقلانی‌تری دارم و تجاربم نیز گواه این مدعی است

زاکانی: در سال اول دولت خدمت حقوق بازنشستگان به ۹۰ درصد حقوق شاغلان خواهد رسید
۱۴۰۳/۰۴/۰۴ - ۱۳:۰۰

علیرضا زاکانی در اجتماع کارگران و کارآفرینان گفت: مردم باید انتخاب کنند و بعد از انتخاب باید نظارت کنند.

 کسانی که با سرمایه‌های بادآورده یک شبه به همه جا رسیدند درک درستی از کار و کارآفرینی و کارگر ندارند.

شنیدن اینکه همه مردم می‌توانند از یارانه‌ طلایی برخوردار باشند برای یک عده سخت است.

کسی در کشور نباید در کشور بی‌‍‌سرپناه باشد. بازنشستگان نباید برای همسان‌سازی حقوقشان سه سال منتظر بمانند. 

 

جزئیاتی از مناظره چهارم نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری/ کاهش یک‌ساعته زمان مناظره
۱۴۰۳/۰۴/۰۴ - ۱۱:۲۶

طبق اعلام پایگاه اطلاع‌رسانی سیما، چهارمین مناظره تلویزیونی نامزد‌های انتخابات ریاست‌جمهوری با موضوع «سیاسی و سیاست خارجی» امشب ساعت ۲۰:۰۰ برگزار می‌شود.

مناظره امشب سه ساعته خواهد بود و بر این اساس شامل دو بخش پرسش کارشناسان است و هر نامزد به جای ۴ دقیقه، ۵ دقیقه فرصت پاسخگویی خواهد داشت.

نتایج آخرین نظرسنجی ایسپا/ مشارکت قطعی ۴۳.۹ درصد است؛ آرای پزشکیان افزایشی و آرای جلیلی و قالیباف کاهشی بوده است
۱۴۰۳/۰۴/۰۴ - ۱۱:۱۹

طبق موج جدید نظرسنجی انتخاباتی ایسپا، که در روز‌های ۲ و ۳ تیرماه به روش حضوری و با اندازه نمونه ۴۰۵۷ نفر در سراسر کشور (شهر و روستا) اجرا شده تغییر محسوسی در میزان مشارکت مردم در انتخابات نسبت به موج قبل (۲۹ و ۳۰ خردادماه) رخ نداده است. به طوری که میزان مشارکت قطعی از ۴۲.۵ درصد در موج قبلی به ۴۳.۹ درصد در نظرسنجی حاضر رسیده است.

داده‌های سه موج اخیر نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد بر خلاف میزان مشارکت، آراء احتمالی سه نامزد پر طرفدار انتخابات ریاست‌جمهوری در جدیدترین نظرسنجی ایسپا در ۲ و ۳ تیر ماه، نسبت به موج‌های قبلی، با تغییر همراه بوده است. این تغییر برای آقای پزشکیان، روند صعودی را طی می‌کند که نسبت آراء ایشان از ۱۹.۸ درصد در موج قبلی به ۲۴.۴ درصد در نظرسنجی حاضر افزایش یافته است. این در حالی است که نسبت آراء دو نامزد دیگر یعنی آقای جلیلی و قالیباف با کاهش مواجه شده است؛ نسبت آراء سعید جلیلی از ۲۶.۲ درصد در موج قبلی به ۲۴ درصد در نظرسنجی حاضر کاهش داشته است. این کاهش برای آقای قالیباف نیز اتفاق افتاده است و آراء ایشان از ۱۹ درصد در موج قبلی به ۱۴.۷ درصد در این موج تنزل یافته است.

آنچه قابل تأمل است اینکه نسبت افراد مرددّ برای رأی به نامزد‌ها در مقایسه با موج قبلی، افزایش جزئی داشته است. با توجه به برگزاری مناظره‌ها و تبلیغات نامزدها، طی روز‌های آینده و انصراف احتمالی برخی کاندیداها، می‌توان انتظار داشت از میزان افراد مرددّ کاسته شود.

نتایج آراء نامزد‌های ریاست جمهوری در صورت انصراف احتمالی هریک از  نامزد‌ها در انتخابات نشان می‌دهد، با انصراف سعید جلیلی ۴۸ درصد طرفداران وی به محمدباقر قالیباف، ۱۵.۱ درصدشان به علیرضا زاکانی و ۷.۹ درصد به مسعود پزشکیان رأی خواهند داد. در حالی که با انصراف قالیباف ۳۳.۳ درصد آراء وی، به سبد رای سعید جلیلی افزوده می، شود و ۱۹.۴ درصد به پزشکیان رأی خواهند داد. ۱۸.۵ درصد نیز گفته‌اند برای جایگزینی تصمیمی نگرفته و باید برنامه نامزد‌های دیگر را ببینند.

دومین مستند تبلیغاتی سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی شب گذشته پخش شد
۱۴۰۳/۰۴/۰۴ - ۱۱:۱۴
زاکانی: کسی ما را از تحریم نترساند
۱۴۰۳/۰۴/۰۴ - ۱۱:۱۱

علیرضا زاکانی شب گذشته در گفت‌وگوی ویژه خبری گفت: ما برای هر خانواری یک حساب باز می‌کنیم برای هر سرپرست خانوار یک حساب باز می‌کنیم، مثلاً اگر سرپرست خانوار سه نفره است چهار نفره از ۵ نفره از دو نفره است یک نفره است، آنجا ما معادل آن میزان انرژی را که اختصاص پیدا می‌کند به فرد در خانوارش محاسبه می‌کنیم به یک نفر تقریباً در سال ۶ گرم طلا می‌رسد و این ۶ گرم طلا مثلاً برای یک خانوار ۵ نفره می‌شود ۳۰ گرم طلا حدود ۱۰۰ میلیون تومان برای یک خانوار مثلاً سه نفره می‌شود ۱۸ گرم طلا وقتی ضربدر ۳ میلیون و سیصد هزار تومان کنیم عددش مشخص می‌شود، نکته‌ای که دارد این است که این محاسبه‌ای که صورت می‌گیرد به میزان مصرف انرژی که هر خانوار دارد از این یارانه کم می‌شود هر چقدرش را که مصرف نکند برایش اندوخته می‌شود و ما به ازای آن سه ماه یک بار اعتبار طلا می‌گیرد.

دومین بسته‌ای که وجود دارد در کنار بسته یارانه طلایی بسته سلامت است.

رئیس جمهور حتماً باید فهم داشته باشد درک داشته باشد از اینکه وقتی کارشناس با او حرف می‌زند بتواند تجزیه و تحلیل کند من خودم به شدت علاقه دارم می‌روم پای تخته یعنی همه می‌دانند من وقتی که در مرکز پژوهش‌ها بودم هر کجایی که بودم کارشناس که حرف می‌زد می‌روم پای تخته حرف او را دسته‌بندی می‌کنم و می‌گویم درست فهمیدم بعد اونی که در ذهنم و بیانم و درکم است آن را منتقل می‌کنم و می‌گویم که اینجاش ممکن است که اینجا این اشکال را داشته باشد اینجا ممکن است این اشکال را داشته باشد نقطه قوتش این است نقطه ضعفش این است او مکلف می‌شود در واقع نقاط ضعف را به یک نوعی پاسخ بدهد و یا نقاط قوتش را تشدید کند.

ما برای تحریم‌ها باید گام‌های بلندی برداریم و در داخل خنثی کنیم از طرفی همه دنیا فقط چند تا کشور هم نیستند که با ما، روش‌های مختلفی هم وجود دارد هم برای سرمایه‌گذاری اون‌ها هم برای ارتباط و تعامل دو طرفه با پول مبادله دو طرفه از سال دو هزار و هفت مرسوم است تو دنیا که دارند انجام می‌دهند و این مشکل اساسی نیست، اما یک درصدش هم زیاد است کسی ما را از تحریم نترساند واسه تحریم ما را از چاله‌های تحریم توی چاه بزرگ‌تر نیندازد.

دومین مستند تبلیغاتی سعید جلیلی شب گذشته پخش شد
۱۴۰۳/۰۴/۰۴ - ۱۱:۱۰
دومین مستند تبلیغاتی مسعود پزشکیان شب گذشته پخش شد
۱۴۰۳/۰۴/۰۴ - ۱۰:۵۳
پورمحمدی: باید قدرت دولت و رئیس جمهور را به جایگاه مناسب خودش برگردانیم
۱۴۰۳/۰۴/۰۴ - ۱۰:۳۱

حجت الاسلام والمسلمین مصطفی پورمحمدی شب گذشته در برنامه بدون تعارف گفت: من مصمم هستم، قدرت دولت و رئیس جمهور را به جایگاه مناسب خودش برگردانیم.

ما نباید وعده‌ای که عمل نمی‌توانیم انجام بدهیم را بدهیم، یکی از مشکلات و توقعات مردم این است و کاملاً هم درست است من هم خیلی سعی کرده ام وعده‌ای که می‌دهم جزء وعده‌هایی باشد که بتوانم عمل کنم.

من متعهد هستم که تمام توان خودم را در این راه بگذارم، تصمیم‌های سخت بگیرم، اقدامات خطرپذیر را انجام بدهم، آبروی خودم را در گرو بگذارم، تا ملت ام، تا انقلاب ام، تا دین ام، تا رهبرم، تا تمدن ام، انشاالله سربلند و عزیز باشد و آیندگان افتخار کنند به حضور در این کشور، زندگی در این کشور و به کشور پدری شان وابسته باشند. 

این خبر در حال تکمیل است...



پول
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۵
0
0
رای نمیدیم به‌ هیجکدام.. مگه پول‌ بدن حالا میخاد هرکی باشه
ارومیه قلب آذربایجان ❤
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۵:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۹
0
0
ارومیه قلب آذربایجان ❤خاک ابدی و خط قرمز ترک ها ❤یاشاسین اورمیه ❤یاشاسین آذربایجان ❤یاشاسین ایران ❤یاشاسین دکتر پزشکیان افتخار آذربایجان و شهر ارومیه ❤ارومیه قلب آذربایجان سرزمین باکری ها ❤
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *