مناظره داغ نمایندگان پزشکیان و قالیباف در شبکه خبر

21:49 - 03 تير 1403
کد خبر: ۴۷۷۹۷۲۶
مناظره داغ نمایندگان پزشکیان و قالیباف در شبکه خبر
مناظره نمایندگان پزشکیان و قالیباف در شبکه خبر عمدتا روی موضوعاتی همچون مسائل اقتصادی و نحوه مواجهه با مسائل اجتماعی، ضرورت مشارکت بالای مردم در انتخابات، سوابق نامزدها، گرایش نامزد‌ها به دولت‌های سابق و سیاست خارجی متمرکز بود.

خبرگزاری میزان - در ویژه برنامه مناظره شبکه خبر موضوع، اولویت‌های مهم رئیس جمهور آینده با حضور مهمانان احدیان روزنامه نگار و قوچانی روزنامه نگار بررسی شد.

سوال: می‌خواهیم راجع به مهمترین و با اولویت‌ترین مسئله رئیس جمهور بعدی ایران صحبت کنیم. احدیان به نظر شما مهم‌ترین و با اولویت‌ترین مسئله رئیس جمهور بعدی ایران چه خواهد بود؟

احدیان: به نظرم مهمترین اولویت خیلی جوابش روشن است، مسئله اقتصاد مسئله امروز مردم است. ما در طول این سال‌های متمادی به جایی رسیدیم که توانستیم عزت و اقتداری را در منطقه و دنیا برای خودمان پیدا کنیم و به گونه‌ای عمل کردیم که مردم دنیا حسرت استقلال و عزت و اقتدار ما را می‌خورند و پیشرفت‌های خیلی خوبی هم ما در حوزه اقتصاد و موضوعات مختلف داشتیم، ولی باید بپذیریم که بالاخره مشکلاتی که در طول این سال‌ها بوده مشخصا و روشن‌تر اشکال در دوره دهه ۹۰ اتفاق افتاد ما دچار چالش‌های مهم اقتصادی هستیم و ریل‌های این مسیر به سمت اصلاح داشت می‌رفت و باید تلاش کنیم این مسیر ادامه پیدا کند و رو به رشد پیش برود؛ بنابراین مسئله اول اقتصاد است، اما سوال مهمی که اینجا وجود دارد که مردم باید به آن با دقت بیشتری توجه کنند که بالاخره این مسئله اقتصاد از چه شیوه‌ای حل می‌شود و با چه الزاماتی می‌تواند حل شود، چه برنامه‌ای برایش وجود دارد و چگونه می‌شود آن را حل کرد، این مسئله اصلی است من فکر می‌کنم سوال مهمی که آقای قوچانی به عنوان کسی که در جریانی هستند که مدافع آقای دکتر پزشکیان هستند باید به مردم روشن‌تر پاسخ بدهند این است که کمپین آقای دکتر پزشکیان چه برنامه‌ای برای حل معضل اقتصاد دارند، آیا می‌توانند آن را حل کنند؟

احدیان: قالیباف برنامه روشنی دارد و در ابعاد مختلف تخصص خودشان را نشان داده است

 آیا روشی برای حل آن دارند یا همین روش‌هایی که در پیش گرفته‌اند محل بحث آن‌ها است که خروجی اش حل مسئله مردم نیست، آوردن اختلاف و تنش به جامعه است آن چیزی که آدم می‌بیند الان این است که بالاخره برای هر مسئله‌های اقتصادی مردم که راه روشنی روی میز باید گذاشت که بگوییم ما این برنامه را داریم می‌خواهیم این کار را انجام بدهیم و این هدف ما است برای این قضیه، خیلی مشخصاً روش حل ما این است و من فکر می‌کنم چیزی که امروز در پیش گرفته شده چیزی است که از آن حل مسئله مردم در نمی‌آید جز وارد کردن تنش به جامعه. آن چیزی که ما داریم می‌بینیم الان این است فکر می‌کنم مهمترین مسئله‌ای که ما با آن روبرو هستیم این است در حالی که ما در نگاهی که کاندیدای مورد نظر ما محمد قالیباف برنامه روشنی دارد، در ابعاد مختلف تخصص خودشان را ایشان نشان دادند، اشراف خودشان و آگاهی نسبت به موضوع حل مسئله اقتصادی کاملا مشهود است و مشخصا ۵ طرح فوریتی روشن و شفاف را اعلام کردند که برای معیشت می‌خواهند چه کار کنند، برای مسئله مسکن و جوانان می‌خواهند چه کار کنند، برای مسئله‌های امنیتی، اجتماعی، امنیتی اتباع غیر مجاز چه کار می‌خواهند بکنند، همه چیز روشن و شفاف اعلام شده و همچنین برای آینده کشور آن افق پیش روی ۱۴۱۴ را می‌خواهند چه کار کنند راه حلشان مشخص است سیستمشان معلوم است و با این نگاه مسیر دارد تعیین می‌شود در حالی که در طرف پزشکیان چیزی که ما داریم می‌بینیم یک سری حرف‌ها و تنش آفرینی‌هایی که داریم هر روز می‌بینیم، یک روز یک مشاور ایشان در برنامه تلویزیونی شروع می‌کند به تنش آفرینی و پرت کردن میکروفون به سمت خود کاندیدا، یک روز مشاور دیگر ایشان با یک ادبیات تنش آفرینی وارد فضای صحنه‌ها می‌شود و به گونه‌ای عمل می‌شود که صدای مردم وسط این صدا‌ها گم می‌شود و این فرایند پیش می‌آید که مسئله مردم روی زمین بماند.
 
قوچانی: مسائل اقتصادی ریشه‌هایش مشخصا در مسائل اجتماعی و سیاسی است

سوال: ممنون از شما، آقای قوچانی نظر شما چیست؟ شما فکر می‌کنید مهمترین و با اولویت‌ترین مسئله‌ای که رئیس جمهور آینده با آن روبرو خواهد بود که قرار است تصمیم‌های مهمی راجع به آن بگیرد چه چیز‌هایی هستند؟

قوچانی: در ابتدا از صدا و سیما تشکر می‌کنم بابت اینکه انتخابات را جدی گرفته و جلسات خوبی برگزار کرده البته این مناظره‌ها میان دوستداران نامزد‌ها دیر دارد برگزار می‌شود امیدوارم در روز‌های آتی مناظره‌های بیشتری از این جنس برگزار شود و مناظره‌ها از حالت مسابقه هفته در بیاید، اما فرمایش آقای احدیان از این جهت نادرست است که آقای احدیان صورت مسئله را غلط طرح می‌کنند مسئله اصلی کشور اقتصاد است، اما مسائل اقتصادی ریشه‌هایش مشخصا در مسائل اجتماعی و سیاسی است مهمترین مشکلی که الان کشور دارد این است که بنده و شما که اینجا نشستیم تا این لحظه رقابت و مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری به ۵۰ درصد نرسیده است ممکن است یکی دو درصد این طرف آن طرف‌تر باشد و این خیلی نگران کننده است و نگرانی که وجود دارد این که واقعا مردم یعنی من نگرانی را بیش از این که اقتصادی بدانم، نگرانی اجتماعی می‌دانم یعنی دلیل ناامیدی اجتماعی که وجود دارد به دلیل مشکلاتی که مردم و تحلیلی که مردم در مورد انتخابات دارند این انسجام و وحدت ملی که از سال ۷۶ تا ۹۶ در کشور ما در اوج خودش بود و رقابت‌ها و انتخابات پرشکوهی را دیدیم این‌ها احتمالاً نگرانی وجود دارد که این تکرار نشود و همچنان مدل سال ۱۴۰۰ که آرای باطله با رئیس جمهور مستقر و منتخب رقابت کردند تکرار شود این بزرگترین خطر است، جمهوری اسلامی یک تمایزی با رژیم قبلی داشته است تمایز آن در توسعه نبود، چون ما رشد ۱۶ درصدی در دهه ۴۰ داشتیم، تمایزش حتی در فساد نبوده، چون متاسفانه فساد هم بعد از انقلاب کم نشده است حتی در معنویت هم نبوده، چون قبل از انقلاب مسئله حجاب را به این شکل نداشتیم، بعد از انقلاب و حتی کسانی که طرفدار حجاب بودند قبل از انقلاب خیلی زیاد شده بودند، اما بعد از انقلاب نتیجه برعکس شده است، مسئله اصلی از بین رفتن جمهوریت نظام است و جمهوریت نظام را ما باید در خطر ببینیم متاسفانه شما این را نادیده می‌گیرید جمهوریت هم یک مسئله شیک اجتماعی و سیاسی نیست یک مسئله حیاتی است تمایز آن را با تئوری سلطنت و خلافت روشن می‌کند، می‌فرمایید تنش، امیدوارم شما شبیه آقای اسفندیاری نباشید و این جلسه خیلی به خوبی برگزار شود و تحریک نکنید که طرف مقابل واکنش نشان بدهد. بنده هم تا آن جایی که هست تلاش خواهم کرد در چارچوبی با شما صحبت کنم، اما این تنش‌ها که خیلی تنش‌های مهمی نیست نهایتاً جاذبه تلویزیونی به وجود می‌آورد، تنش مهم این است که شما و دوستانتان به سفارت عربستان حمله کردید و اعضایشان در ستاد آقای قالیباف همکاری و همراهی دارند خیلی عجیب است، آن تنش مملکت را خراب می‌کند نه این تنش‌ها که مزه یک برنامه تلویزیونی است و می‌شود به آن نقد کرد از دو طرف هم می‌شود نقد کرد به سمت آقای پزشکیان هم چیزی پرت نشد نگران ایشان نباشید، ایشان بزرگتر از این است که بخواهد در مورد این مسائل فضاسازی شما را قبول کند.


قوچانی: ایشان دروغی گفتند در همین ۴-۵ دقیقه، من نگفتم اقتصاد مسئله مردم نیست، من گفتم که مسئله اقتصادی را الان از راه حل اقتصادی حل نمی‌کنند مسئله اقتصادی از راه حل اجتماعی حل می‌کنند.

احدیان: من گفتم مسئله اقتصادی مسئله شما نیست، نگفتم مسئله مردم نیست.

قوچانی: اتفاقا مسئله بنده است نمی‌دانم مسئله شما هست یا نیست، چون سطح زندگی ما در خیابان حرکت می‌کنیم و همش سوار ماشین‌های دولتی نیستیم که این چیز‌ها را نبینیم. نکته دوم که وجود دارد من از ایشان یک تشکر کنم که گردن گرفتند که کسی که به سفارت عربستان حمله کرده با آقای قالیباف عکس دارد من یادم رفته بود این را بگویم، از شما تشکر می‌کنم که یادآوری کردید حالا که در ستاد هست یانیست مهم نیست، شما به ما این را روشن بگویید نسبتتان با آن آقایی که حمله کرده به سفارت عربستان چیست؟ می‌فرمائید که دولت آقای روحانی و آقای ظریف و این ها، چرا این قدر از آمدن آقای ظریف عصبانی هستید ایشان دارد انتخابات را برای شما گرم کند، مگر قرار نیست مشارکت بالا برود؟ این میزان عصبانیت که قالیباف می‌رود در اصفهان فکر می‌کند ظریف نامزد ریاست جمهوری است؟‌ای کاش بود؟ فکر می‌کنید که آقای روحانی نامزد ریاست جمهوری است؟‌ای کاش بود یعنی اگر قرار است قیاس کنیم آمار مشارکت را، شما فقط بیایید مجلس دهم که در دوره آقای روحانی برگزار شد و مجلس دوازدهم که در دوره آقای رئیسی برگزار شد این دو دوره را با هم قیاس کنید، می‌گویید مشارکت محصول آن دولت است دیگه، خوب انتخاباتی که دولت آقای روحانی برگزار کرد مجلس دهم و خبرگان پنجم بود این را مقایسه کنید با مجلس دوازدهم و خبرگان ششم و بعد برادر من، من دارم از شما سوال می‌کنم، فرض کنیم آقای روحانی بد، چه ربطی به ۴۰۰ هزار رای آقای قالیباف دارد؟ آقای قالیباف از خودش شکست خورده، ایشان نتوانسته در همین تهران سه بار از مردمی که، شما بیلبورد زدید که ما تهران ساختیم، کشور را هم می‌سازیم، مردم پای ترافیک ایستاده اند و دارند تابلوی شما را نگاه می‌کنند بعد در همین تهران مگر رای مردم در این سه دوره معلوم نیست؟
 اگر شما خیلی نگران دولت روحانی و این‌ها هستید؟ به آقای روحانی وقت بدهید، بیایید به ظریف، الحمدلله ظریف همان چند دقیقه‌ای که آمد، اما من از شما چند سوال دارم، من روزنامه نگاری هستم که از آقای پزشکیان حمایت می‌کنم، ولی شما در ستاد آقای قالیباف رسما هستید در مجلس هم دستیار ایشان بودید، من ده سوال دارم می‌خواهیم تیتروار از شما بپرسم، اول این که چرا در همه انتخابات از سال ۸۴ تا سال ۱۴۰۳ به جز دو تا انتخابات ۸۸ و ۱۴۰۰ آقای قالیباف نامزد است؟ مگر قحط الرجال است؟ مگر ایشان جای دیگر نمی‌تواند خدمت کند؟ مگر ایشان رئیس مجلس نشد؟ چه ضرورتی دارد که به قول خودش باطری به باطری کند که من حتما بیایم در دولت کار کنم؟ دوم این که قالیباف در نهایتش تکنوکرات است یا حزب اللهی؟ آقای قالیباف سال ۸۴ ریشش را می‌تراشید دکتر خلبان بود، همش هم به رئیس پلیسی آقای خاتمی افتخار می‌کرد، انتقاد بعدی الحمدلله محاسن را زیاد کردند و الان هم معلوم نیست این است یا آن، واقعا به من جواب دهید ایشان تکنوکرات است یا حزب اللهی؟ چرا از یک میلیون رای به ۴۰۰ هزار رای رسیدید؟ دلیلش چه بوده است. سوال چهارم، چطور می‌شود یک نفر در یک هفته نامزد دو تا مقام ریاست قوه بشود؟ یعنی ریاست مجلس چه کمی داشت که ایشان رئیس مجلس شد؟ پنجم این که شما که در مجلس می‌گویید در مجلس می‌رفتید آقای پزشکیان را می‌دیدید، بدون کمک آقای پزشکیان و فراکسیونی که اصلاح طلبان داشتند اصلا آقای قالیباف می‌توانست رئیس مجلس شود؟

احدیان: این‌ها که رای ندادند، همه رای سفید دادند.

قوچانی: این‌ها را که بروید جواب بدهید رای سفید که ندادند و کاملا مشخص است، آقای قالیباف آمد در جلسه نشست و قسم خورد که من نامزد ریاست جمهوری نمی‌شوم.

احدیان: دروغ نگویید.  

قوچانی: ششم این که آیا نظام سیاسی راضی است که رئیس مجلسش در یک هفته بشود رئیس جمهور؟ آیا مجوز این کار را گرفتید؟ آیا توانستید دیدار کنیدو اجازه بگیرید که برای ریاست جمهوری بیایید؟ آیا اصلا با شما ملاقات شده است؟ فرق شما با دولت آقای احمدی نژاد و آقای رئیسی چیست؟ شما منتقد آقای رئیسی هستید یا می‌خواهید مثلا واقعا نسبتتان را، ما که نسبتمان مشخص است ما به شهید رئیسی احترام می‌گذاریم، اما دولت آقای رئیسی را قبول نداریم، این شفافیت ما، نسبت شما با احمدی نژاد چیست؟ آقای قالیباف رئیس پلیس آقای خاتمی بوده، نظرشان راجع به آقای خاتمی چیست؟ کل درخشش ایشان برای دوره رئیس پلیسی آقای خاتمی بوده موقعی که خواستند آقای لطفیان را برکنار کنند و ایشان بشوند رئیس پلیس، واقعا نسبتشان با آقای خاتمی چیست؟ چرا همزمان با اعلام نامزدی آقای قالیباف، منتقدانش بازداشت می‌شوند؟ خانم آذرپیک و آقای یاشار سلطانی دیگه آخرش خیلی روشن بود در مورد آقای اشتری اتفاقی که افتاد صبحش دخترشان صحبت کرد آن حرف را زد، باب آن بحث سیسمونی را باز کرد فردا صبحش ایشان بازداشت شد.

احدیان؛  یک لیست آوردید، هر کدام این‌ها یک سری مجموعه دروغ است که لیست کردید و می‌گویید که هر کدام را بخواهیم جواب دهیم...
قوچانی: باشه حالا دروغ یا درست می‌گویم مردم قضاوت می‌کنند، این‌ها که دروغ نیست این‌ها بازداشت شدند، اجازه دهید من سوالاتم را بپرسم، اگر معلوم شود که از آقای جلیل رای شما کمتر است انصراف می‌دهید؟ این سوال ما است یا شما پوششی هستید یا آقای جلیلی پوششی است، آن دو تا که معلوم است پوششی هستند شما دو نفر کدامتان پوششی هستید و بعد در مورد املاک نجومی، آقای شریفی و دیگران را از شما سوال دارم، بفرمائید.

 رقابت می‌کنند داخل جبهه انقلاب شما نمی‌توانید شکاف بیندازید مسئله روشن و شفاف است جناب آقای قوچانی آقای پزشکیانی که شما پشتش ایستاده‌اید و دولت آقای روحانی چه جوری می‌خواهند مشکل مردم را حل کنند؟ قرار است بعد بیایید دوباره بگویید که آقا نشد هماهنگی نبود نگذاشتند؟ با قانون اقدام راهبردی باید توافق کنید شما آقای ظریف به شما گفت نمی‌شود توافق کرد توافق که ندارید بگذارید روی میز، چرا به مردم دروغ می‌گویید برای رای آوردن چرا تنش درست می‌کنید برای رای آوردن این آینده کشور را اینجوری لطمه نزنید البته مردم دارند می‌فهمند و می‌بینند و متوجه می‌شوند و تجربه کرده‌اند گذشته که چرخ سانتریفیوژ بچرخد چرخ اقتصاد هم بچرخد بشود رای آورد دیدن مردم چرخ سانتریفیوژ نچرخید چرخ اقتصاد هم نچرخید هیچ کدامش نچرخید دوره‌اش گذشته.  

سوال: متشکرم از شما آقای قوچانی سوالی که از آقای احدیان پرسیدم از شما هم می‌پرسم با توجه به اینکه بحث اقتصاد را هم صحبت کردیم به نظر شما رئیس جمهوری که بتواند مسئله‌هایی مثل بحث مسکن بحث اشتغال و بحث تورم را حل کند برای مردم از نظر شما چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟  

قوچانی:،  چون آقای احدیان ناراحت است که به سوالش جواب داده نمی‌شود و البته جواب می‌دهم و ایشان متاسفانه رد می‌شود مسئله اقتصاد فقط از مسئله حضور مردم در انتخابات تعیین یک دولت مقتدر و پاسخگو حل خواهد من همون سه تا سوالی که طرح کردم شما دقت نفرمودید به حرف‌های من این‌ها سوال‌های مردم است می‌گویند رئیس جمهور بیاید چه فرقی می‌کند این رئیس جمهور یا آن رئیس جمهور؟ آیا می‌گذارند که نامزدمان پیروز شود یا نه؟ اگر گذاشتن می‌گذارند کار بکند یا نه؟ من به مردم می‌گویم به شما اصلاً کاری ندارم فعلاًچون شما می‌دانید من چه می‌گویم و اصلاً توجه نمی‌کنید من به مردم می‌گویم مردم هم رئیس جمهور فرق می‌کند کی باشد هم می‌گذارند که او رئیس جمهور شود و هم باهاش همکاری می‌کنند نه این آقایان نظام سیاسی با آقای خاتمی با آقای روحانی در سال ۷۶ و ۹۲ همکاری کرد و ثمراتش را مردم دیدند نمی‌خواهم حالا راجع بهش صحبت کنند که آن دوره بهشت بود و همه چی خوب بود ما مثل شما تقدیس نمی‌کنیم ادوار خودمان را و از آدم‌ها قدیس نمی‌سازیم.

ما واقعیت‌ها را سعی می‌کنیم بگوییم به آقای خاتمی ایراد است به آقای روحانی هم ایراد است، من هم بخواهم بنشینم می‌توانم ساعت‌ها راجع به ایراداتشان صحبت بکنم، اما سرجمع از دولت آقای احمدی نژاد و دولت آقای رئیسی نه شهید رئیسی حتماً کارنامه‌شان بهتر بوده عدد و رقم و آمار هم می‌آورم فرمودید تجربه ماشالله که تجربه شما خیلی زیاد است، چون حرفه‌ای در انتخابات نامزد می‌شوید همه مسائل انتخابات را می‌دانید دیگر باید فن مناظره را هم انشاالله یاد گرفته باشید، آقای قالیباف یاد گرفته ظاهراً، چون دیگر به کسی حمله نمی‌کند که بهش حمله نکنند، معمولاً در حملاتی که به آقای قالیباف می‌شد ایشان بازنده می‌شد خودش پاس گل را به آقای روحانی داد، می‌فرمایید حاج قاسم بس نیست اینقدر از حاج قاسم خرج کردن خداوکیلی زشت نیست موقعی که حاج قاسم شهید شد تمام این ملت در خیابان‌ها طرفدار حاج قاسم بودند تمام نامزد‌هایی که امروز در صحنه هستند طرفدار حاج قاسم بودند حاج قاسم رو چرا می‌خواهید محدود به خودتان کنید به خاطر اینکه خانه‌تان مثلاً فرض کنید روابط این حرفا چیست که شما درباره حاج قاسم یک قهرمان ملی است برای این کشور آورده‌اید در یک حدی که در ستاد انتخاباتی به عنوان یک المان استفاده کنید، همین بلایی که درباره آقای رئیسی هم ممکن است شما به زودی بیاورید می‌فرمایید که مردم دیدید که گفتند که ما هماهنگ می‌کنیم این را بدانید این‌ها هماهنگ هستند، یعنی با آقای جلیلی هماهنگ هستند با نامزد‌های پوششی هماهنگ هستند در مورد پوششی‌ها که دیگر مردم نیاز نیست که تحقیقات بکنند دیگر این آقای قاضی‌زاده و آقای زاکانی که اظهر من الشمس است پوششی بودنشان طرف آمده در مناظره به یک فرد دیگر می‌گوید که من نمی‌گذارم که تو رئیس جمهور بشوی تو چه کاره‌ای ملت باید رای بدهند مردم باید رای بدهند آخه من می‌خواهم عرض کنم من که اینجا نشستم اینقدر شجاعت دارم که بگویم آقای جهانگیری هم در سال ۹۶ قبل از اینکه شما بگویید من دارم می‌گویم اشتباه کرد نامزد شد خود آقای جهانگیری هم این را قبول دارد به ضرر آقای جهانگیری تمام شد، اما چرا نامزد شد به خاطر اینکه شورای نگهبان این احتمال وجود داشت که آقای روحانی را رد صلاحیت بکند به خاطر اینکه هر اتفاقی که افتاده این است که شما یک ابزاری دارید آن ابزار را به نحو احسن استفاده می‌کنید با چه منطقی البته ما واقعاً از شورای نگهبان این دفعه تشکر می‌کنیم که یک اصلاح طلب را تایید کرد و این یک فرصتی است برای ما که بتوانیم اجماع کنیم و انشاالله پیروز شویم، ولی واقعاً با چه منطقی شما در انتخاباتی می‌آیید آقای هاشمی را رد می‌کنید؟ آقای احمدی نژاد را رد می‌کنید؟ آقای لاریجانی را رد می‌کنید؟ آقای جهانگیری را رد می‌کنید و دفاع می‌کنید شما شما شورای نگهبان نیستید، ولی همراهش که هستید، منتفعش که هستید، چرا ظریف را تایید نمی‌کنید؟ چرا آقای دکتر ظریف نباید تایید شود؟  

 ندارد، قطعنامه‌ها ورق پاره است، دوم دعوا شد در سال ۸۸ کل کشور آسیب دید، سوم تحریم‌ها را نادیده گرفت و واقعاً وضعیت گرانی و کمرشکنی اقتصاد در کشور اتفاق افتاد این در مورد یک فرد نیست، چهارم پرونده چای دبش یادتان نرود، پنجم برخوردی که با اینترنت و فضای مجازی شده، ششم محدودیتی که در شبکه‌های اجتماعی به وجود آمده، هفتم پدیده گشت ارشاد که بنیانگذارش آقای احمدی نژاد است و متاسفانه در سال ۱۴۰۱ هم در مقابلش یک دولتی داریم که پرونده ایران را از شورای امنیت آورد بیرون می‌خواهید یک جلسه من یا آقای ظریف یا آقای سنایی و دیپلمات دیگری که وجود دارند من به عنوان روزنامه نگار براتون توضیح بدهیم رقابت داخلی در کشور به وجود آمد دوستان می‌فرمایند که چرا میایید ما فقط برای این آمده‌ایم در انتخابات که نشان بدهیم هنوز راه حل صندوق رای است فکر نکنید شما نظام هستید ما مخالف نظام ضد نظام کسانی هستیم ما می‌خواهیم این نظم سیاسی اصلاح بشود شما می‌خواهید نظم سیاسی فقط تثبیت شود، پزشکیان هم برای این امروز است مردم طرح تحول سلامت یادتان نرود، یعنی واقعاً فکر می‌کنید طرح تحول سلامت که در این کشور اجرا شد همه چیز‌هایی که دکتر‌های این دوره به خصوص آقای قاضی‌زاده و آقای زاکانی می‌فرمایند در مقابل طرح تحول سلامت واقعاً هیچ است آقای احدیان واقعاً دوقطبی وجود دارد دو قطبی بین پاکدستی آقای پزشکیان و فساد دو قطبی بین پرونده آقای شریفی است پرونده هلدینگ یاس است.

احدیان: اینجا نه جای تهمت زنی است.
قوچانی: تهمت نیست خیلی روشن است.
سوال:، چون از افراد و شرکت‌ها نام بردید ضمن اینکه از هر دو طرف تقاضا می‌کنم اسم نبرید از کسانی که در این جلسه غایب هستند این فرصت و این حق برایشان را قائل خواهیم هستیم که بیایم پاسخشان را بدهند، چون بحث سیاست خارجی هم مطرح شد و ما یک فرصتی برای هر دو طرف از شبکه گرفتیم این پرسش را از شما خواهم پرسید و از آقای قوچانی که بین دو دولت آقای روحانی و شهید رئیسی سیاست خارجی کدام یک از این دولت‌هایی که خدمتتان عرض کردم را برای دولت چهاردهم شما پیشنهاد می‌کنید و چرا؟

احدیان: ببینید یک مجموعه ادعایی را مطرح می‌کنند که بروند وایرالش کنند و رو به دوربین هم صحبت می‌کنند که اینطوری وایرالش کنند در حالی که این ادعا‌ها همش یک ادعا‌های یک طرفه است که سوال اصلی را جواب نمی‌دهند قوچانی: شما سوال فرعی را جواب بده.  

احدیان: شما سوال اصلی را جواب بده من سوال فرعی را جواب داده‌ام و می‌دهم سوال اصلی شما خیلی روشن دارید اینجا می‌گویید که من می‌خواهم از دولتی حمایت کنم و برش گردانم که سابقه‌اش را مردم دارند، اما را می‌خواهی تکرار کنید الان دارید همین را صراحتاً مطرح می‌کنید و دارید بیان می‌کنید و شفاف و روشن مجموعه‌ای تهمت و دروغ را رو به دوربین و به رو به مردم دارید می‌گویید که همش این‌ها دادگاه‌هایش آمده و ثابت شده رد شده محکوم شده آقای جهانگیری در مناظره همین دروغ را گفت در مورد یکی از این موضوعات املاک نجومی دروغ بعد هم در دادگاه محکوم شد اینجا هم شما می‌خواهید برای رای جمع کردن از این بازی‌ها در بیاورید آقای قوچانی خیلی روشن خیلی شفاف من از شما خواهش می‌کنم من از شما تمنا می‌کنم مردم عزیز گفتند دو تا راه وجود دارد یک راه را توصیف کردند راه دوم را هم گفتند شما یادتان بیاید که مسئله بنزین در کشور چه اتفاقی افتاد، یادتان بیاید که گفتند چرخ سانتریفیوژ می‌چرخد چرخ اقتصاد می‌چرخد، اما هیچ کدامش نچرخید چه تا قبل از ترامپ نچرخید رئیس بانک مرکزی خودتان نگفت که هیچی به دست نیاورده‌ایم خودش نگفت بعد هنوز آقای اوباما سر کار بود خودش گفت بعدش هم شما واگذار کردید ترامپ هم که دارد می‌آید شما می‌خواهید بروید با ترامپ توافق کنید دوباره، واقعا اقدام راهبردی که قبولش ندارید می‌گویید مانع است جواب این‌ها را بدهید آقای قوچانی جواب اصلی را بدهید؟

مسئله اقتصادی مردم را این حرف‌ها که می‌خواهی تحقیر کنید این روش‌های سیاسی مناظره‌ای تحقیر کنید و چه کنید و گاز انبری بگویید و فلانی رای ندارد واقعا چرا جدیش گرفته‌اید نظرسنجی‌ها را که شما دارید من هم دارم شما می‌دانید وضع آقای دکتر قالیباف چقدر خوب است و هر مناظره وضعیتش دارد بهتر می‌شود این‌ها را می‌دانید آقای قوچانی خیلی روشن و شفاف سیاست خارجی نگاهتان است بگویید چگونه اقتصاد داخل را می‌خواهید پویا کنید که اصلاً تا حالا حرفش را هم
نزدید اگر می‌خواهید بزنید چگونه اقتصاد مردم طرحتان چیست چه جوری می‌خواهید حل کنید خیلی روشن پاسخ این سوال را بدهید؟ مردم بهتون رای بدهند نمی‌خواهد اینقدر رو به دوربین این بازی‌ها را در بیاورید، خیلی روشن و شفاف خیلی ساده و آرام اصلاً ما بد ما احمدی نژادی ما همه چی شما به مردم بگویید که اقتصاد کشور چگونه می‌خواهید حل کنید حالا شما رئیس جمهور شدید اولین اقدامتان چیست در این قضیه طرحتان چیست در این قضیه آقای دکتر قالیباف وعده‌های روشن داده شما برای اینکه می‌دانید که مردم وعده‌های آقای دکتر قالیباف را ازش قبول می‌کنند، چون هرچه وعده داده کارنامه‌اش را اجرا کرده، چون می‌دانید آن‌ها را دارید آن‌ها را پیوند می‌زنید با یک سری وعده‌های دیگر همش را می‌خواهید با هم غیرمنطقی جلوه بدهید اگر همه این وعده‌ها همین امروز ساعت ۵ بعد از ظهر کارشناسان اقتصادی جمع شده‌اند در مورد این وعده‌ها مجموعه اقتصاددان‌های کشور دارند در موردش جلسه می‌گذارند در برج میلاد ساعت ۵ که روشن کنند استدلال‌هایش را بیان کنند.  

قوچانی: آنونس هم می‌روید.

احدیان: بله آنونس هم می‌روم از شما که بهتر است که نمایش بازی می‌کنید آقای قوچانی از نمایش بازی کردن که بهتر است، دارم پایه‌های استدلال شما را زیر سوال می‌برم که می‌گویید این‌ها وعده‌های خیالی از من می‌گویم آقای قالیباف وعده‌ای که داده اجرا کرده، دارند مردم کارنامه‌اش را می‌بینند و این است که شما ازش می‌ترسید و دارید با روش سیاسی و تحقیرآمیز به کار شما تحقیر کردن است تحقیر کردن کار خوبی نیست جناب آقای قوچانی

سوال: آقای قوچانی فرصت پایانی شما؟  

قوچانی: من که تحقیر نمی‌کنم کارنامه‌ام خیلی روشن است درست می‌گویید شما آقای قالیباف کارنامه‌اش خیلی روشن است مردم این کارنامه روشن را راجع بهش قضاوت کرده‌اند سه دوره از انتخابات به ایشان رای ندادند دفعه چهارم هم نمی‌دهند.

احدیان: سه دوره که نبوده.

قوچانی: همان دوره هم که خودشان انصراف دادند و فهمیدند که رای ندارد انصراف داد حاج قاسم بهش گفت که انصراف بدهد اولاً که من امیدوارم.

احدیان: چرا دروغ می‌گویید آقای قوچانی.
قوچانی: شما بفرمایید، چون من می‌ترسم بعد از این جلسه به سرنوشت آقای اشتری مبتلا شوم جواب که نمی‌دهید، اجازه می‌دهید من صحبت کنم؟

سوال: بله آقای قوچانی بفرمایید؟  

قوچانی: دولت آقای پزشکیان ادامه هیچ دولت دیگری نیست به لحاظ دولت بودن ادامه گفتمان اصلاح طلبی میانه‌روی اعتدال و عقلگرایی است در همه دولت‌ها به خصوص دولت آقای خاتمی و دولت آقای روحانی و از جمله دولت آقای رئیسی اگر اعتدال و عقلانیتی وجود داشته باشد آقای پزشکیان ادامه می‌دهد اصلاً آقای پزشکیان به جز دولت آقای احمدی نژاد که با چراغ باید بگردید یک چیز خوب در آن پیدا کنید بقیه دولت‌ها ایشان هر چیز خوبی ببینند این یک دوم آن دولتی که عملاً مقابل ترامپ ایستاد دولت آقای روحانی بود حالا بعضی‌ها می‌گویند ما بیاید وایمیستیم این کار را می‌کنیم آن کار را می‌کنیم ۴ سال این دولت آقای روحانی در مقابل ترامپ ایستاد و درست است که مردم رنج‌های زیادی کشیدند که محصول همکاران مشهدی شما بخشی از مردم شریف مشهد سر جای خودش مردم شریف مشهد به آقای روحانی رای دادند، حتی به آقای قالیباف هم رای ندادند دور قبل.

احدیان: دور قبل که آقای قالیباف نبود.

قوچانی: دوره آقای روحانی منظورم است در همکاران شما و دوستان شما آمدند و اعتراض کردند سال ۹۶ فکر کردند می‌توانند دولت آقای روحانی را ساقط کنند ترامپ آمده یک چراغ به ترامپ بفرستند که آقای ترامپ داخل اوضاع به هم ریخته است الحمدلله با وحدت نظام گفتید که ما چه کار اولین کار می‌کنیم ما اولین کل لوایحی که شما درست کردید را پس می‌گیریم، یکی همین طرح حجاب که شما می‌گویید این طرح حجاب شما ضد حجاب است طرفدار حجاب نیست، دوم فضای مجازی را شما نابود کرده‌اید پهنای باند را شما نابود کرده‌اید می‌دانید مجلس شما و دولتی که شما در آن منصوب هستید کاری کرده هر چیزی را اسمش را برعکس می‌گذارد می‌گذارد طرح از بین بردن تحریم‌ها تحریم‌ها را تشدید می‌کنید، اساساً دولت آقای بایدن وقتی سر کار آمد به راحتی ین دولت قرار بود که تحریم‌ها را برگرداند سر جای اولش و مسئله را حل کند با آن مصووبه‌ای که گذاشتید و شما آمدید کاری کردید که تحریم‌ها تشدید شد، مسئله قانون اقدام راهبردی فضای مجازی و لایحه حجاب اول جامعه را آرام می‌کند اولین چیزی که وجود دارد دوم ما دولت عقل را بر سر کار می‌آوریم یعنی کارشناسانی که بتوانند کشور را اداره بکنند در سیاست خارجی اقتصاد فرهنگ و من امیدوارم ما دشمن آقای قالیباف نیستیم ما نگران آقای قالیباف هستیم ما نگران آقای جلیلی هستیم.
احدیان: جمله آخرم این است که مردم عزیز یک مجموعه ادعا‌ها مطرح شد، ولی یک سوال روشن را به شما پاسخ ندادند و آن سوال پاسخ این بود که برای اقتصاد شما می‌خواهم چه کار کنند یک مجموعه حرف‌هایی که فلان و فلان را هی مطرح کردند که همش پاسخ دارد و همش روشن است لی مسئله اقتصاد شما را آخر نگفتند چگونه می‌خواهند حل کنند الان دوباره تاکید کردند که قانون اقدام راهبردی را پس می‌گیرند قانون اقدام راهبردی تصویب شده تایید آقا را دارد. قوچانی: من هم از ایشان ۱۰ تا سوال کردم یک سوال را جواب ندادند.  

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *