گرمای تابستان و بحران انسانی در غزه؛ کارشناسان هشدار دادند

14:32 - 01 تير 1403
کد خبر: ۴۷۷۹۲۰۴
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
گرمای تابستان و بحران انسانی در غزه؛ کارشناسان هشدار دادند
کارشناسان ضمن اشاره به وضعیت کلی بحران انسانی در نوار غزه، درباره گرمای شدید تابستانی و تاثیر آن بر وضعیت فعلی هشدار دادند.

خبرگزاری میزان - مقام‌های بشردوستانه سازمان ملل هشدار دادند که کمبود شدید اقلام ضروری در غزه به دلیل جنگ رژیم صهیونیستی باعث شده که آسیب‌پذیرترین افراد این منطقه در میان گرمای سوزان، درگیری‌های سنگین، شیوع بیماری‌ها و از بین رفتن نظم و قانون با مشکل‌های فراوانی روبرو شوند.

برنامه جهانی غذای سازمان ملل (WFP) درباره گرمای هوا و تاثیر آن بر مردم غزه هشدار داد. این آژانس نگرانی عمیق خود را از این که مردمی که به دلیل درگیری‌ها در جنوب غزه آواره شده، آسیب دیده و در یک منطقه باریک در امتداد ساحل در گرمای سوزان تابستان تجمع کرده‌اند، تکرار کرد.

کارل اسکائو، معاون مدیر اجرایی برنامه جهانی غذای سازمان ملل خاطرنشان کرد که درگیری فعال برآوردن نیاز‌های روزافزون را برای برنامه جهانی غذا و شرکای آن تقریبا غیرممکن کرده است. 

دفتر هماهنگی کمک‌های سازمان ملل OCHA در میان کمبود‌های نگران‌کننده‌ای که مردم غزه با آن مواجه هستند، کمبود شیر و شیر خشک برای نوزادان، همراه با مکمل‌های غذایی برای کودکان و زنان باردار و شیرده را برجسته کرد.

دفتر هماهنگی کمک‌های سازمان ملل همچنین گفت:در همین حال، مردم در شهر رفح همچنان در میان جنگ و بمباران فعال آواره می‌شوند. 

این آژانس به برآورد‌های آنروا اشاره کرد که تنها حدود ۶۵ هزار نفر در رفح باقی مانده‌اند. 

پیش از دستور تخلیه رفح از سوی رژیم صهیونیستی در ۶ هفته قبل، و عملیات نظامی که امدادرسانی را فلج کرده، این منطقه میزبان ۱.۴ میلیون نفر بود.

براساس گزارش کارل اسکائو، معاون مدیر اجرایی برنامه جهانی غذای سازمان ملل که هفته گذشته از غزه بازدید کرد، یک میلیون آواره در جنوب غزه همچنان بدون آب تمیز و بهداشتی به دام افتاده‌اند. به‌گفته او، این وضعیت یک فاجعه بهداشت عمومی است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *