بازرسان مستقل حقوق بشر: رفتار ارتش اسرائیل در غزه نگران‌کننده است

15:38 - 31 خرداد 1403
کد خبر: ۴۷۷۹۰۵۶
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
بازرسان مستقل حقوق بشر: رفتار ارتش اسرائیل در غزه نگران‌کننده است
رئیس کمیسیون تحقیق در مورد اراضی اشغالی فلسطین ضمن اشاره به تخریب گسترده زیرساخت‌ها در نوار غزه، گفت که قصد رژیم صهیونیستی جابجایی اجباری فلسطینی‌ها است.

خبرگزاری میزان - بازرسان مستقل حقوق بشر نگرانی‌های جدی خود را در مورد رفتار ارتش رژیم صهیونیستی در غزه تکرار کردند.

این بازرسان گفتند که مردم از شمال غزه به سمت جنوب حرکت می‌کنند و ناگهان در جنوب مورد حمله ارتش رژیم صهیونیستی قرار می‌گیرند.

ناوی پیلای، رئیس کمیسیون تحقیق در مورد اراضی اشغالی فلسطین، در حاشیه نشست شورای حقوق بشر تاکید کرد: براساس قوانین جنگ شما نمی‌توانید غیرنظامیان را بکشید؛ بلکه باید از آن‌ها محافظت کنید.

پیلای اضافه کرد: قصد بسیار واضحی برای جابجایی اجباری افراد وجود دارد تا آن‌ها را مجبور به خروج از سرزمین خود کنند.

وی همچنین درباره نقض کشور‌های ثالث در جنگ غزه، گفت: اگر کمک کشور‌های قدرتمند نبود، اسرائیل نمی‌توانست این اشغال همیشگی را انجام دهد.

رئیس کمیسیون تحقیق در مورد اراضی اشغالی فلسطین گفت که به‌شدت نگران کشتار‌ها و تخریب گسترده ساختمان‌های عمومی از جمله بیمارستان‌ها و دانشگاه‌ها است. 

در همین حال، آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطین (آنروا) اعلام کرد که از زمان آغاز جنگ رژیم صهیونیستی در نوار غزه تاکنون حدود ۶۷ درصد از تاسیسات آب و فاضلاب و زیرساخت‌های نوار غزه در جریان حمله‌های مداوم رژیم صهیونیستی ویران یا دچار آسیب جدی شده است.

این سازمان بین المللی اعلام کرد که بیماری‌های واگیردار همچنان شیوع داشته و دمای هوا نیز در حال افزایش است.

این سازمان تاکید کرد: فقدان نظافت و کم‌آبی سلامت مردم غزه را تهدید می‌کند.

جنگ رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه که از ۷ اکتبر گذشته (۱۵ مهر ۱۴۰۲) آغاز شده همچنان ادامه دارد و نتیجه آن شهادت و مجروح شدن حدود ۱۲۳ هزار نفر و مفقود شدن بیش از ۱۰ هزار نفر بوده است.

با وجود قطعنامه‌های سازمان ملل برای توقف فوری حمله‌ها به نوار غزه و احکام دادگاه لاهه برای پایان دادن به حمله علیه رفح در جنوب غزه و اتخاذ تدابیر لازم برای جلوگیری از نسل‌کشی و بهبود شرایط اسفبار انسانی در نوار غزه، اما رژیم اشغالگر همچنان به به حمله‌های خود ادامه می‌دهد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *