رئیس کل دادگستری استان خوزستان: با اقدامات قضایی ۱۲ هزار میلیارد تومان مطالبات دولت از شرکت‌های بزرگ استان وصول شد

12:59 - 01 تير 1403
کد خبر: ۴۷۷۹۱۸۷
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری استان خوزستان: با اقدامات قضایی ۱۲ هزار میلیارد تومان مطالبات دولت از شرکت‌های بزرگ استان وصول شد
رئیس کل دادگستری خوزستان همراه سایر مدیران قضایی استان و نیز مدیران ادارات سازمان‌های تابعه دستگاه قضایی و کارکنان آن‌ها به مناسبت آغاز هفته قوه قضاییه، با حضور در مسجد رضوان اهواز، با نماینده، ولی فقیه در استان دیدار کردند.  

خبرگزاری میزان- علی دهقانی در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان خوزستان، ضمن تبریک فرا رسیدن دهه امامت و ولایت و اعیاد سعید قربان و غدیر، هفته قوه قضاییه و خاطره شهدای هفت تیر به‌ویژه معمار دستگاه قضایی شهید آیت‌الله دکتر بهشتی را گرامی‌داشت. 

وی همچنین با قدردانی از همراهی‌های حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی‌فرد، نماینده ولی فقیه در استان با دستگاه قضایی، گفت: حضور ایشان در میان مردم و تلاش برای حل مشکلات، الگویی برای سایر مسئولان استان است. 

رئیس کل دادگستری خوزستان اساس کار نظام را، معنویت، اسلام و مردم برشمرد و افزود: این مردم که همواره همراه مسئولان بوده‌اند، شایسته خدمت‌رسانی ویژه هستند. 

دهقانی تصریح کرد: تکریم و حفظ کرامت مردم و مراجعین و تسهیل در خدمت‌رسانی، از برنامه‌های عملیاتی قوه قضاییه است که در استان خوزستان با تشکیل معاونت ارتباط مردمی و برگزاری دیدار‌های هفتگی مستمر و موردی روزانه و نیز برپایی میز‌های خدمت در مصلا‌های نماز جمعه و مساجد با حضور مسئولان قضایی استان و اعضای شورای قضایی، در راس امور قرار داده شده است. 

رئیس کل دادگستری خوزستان گفت: باتوجه به تاکید رئیس قوه قضاییه بر رویکرد مسئله محوری در رفع مشکلات، طی دو سال گذشته تلاش بر این بوده است که مشکلات استان با این رویکرد و حضور میدانی، مرتفع شود و با همراهی مجموعه دستگاه قضایی در استان، اقدامات قابل قبولی صورت گرفته است. 

دهقانی افزود: چند اقدام مهم از جمله حل مشکل مربوط به متروی اهواز (قطار شهری) و واگذاری این پروژه مهم به شهرداری برای از سر گیری عملیات اجرایی با صدور حکم قضایی، جلوگیری از خلع ید هفت هکتار محیط و محوطه پردیس حضرت رسول اکرم (ص) دانشگاه فرهنگیان اهواز و قلع و قمع مستحدثات این دانشگاه با اعمال ماده ۴۷۷ و رسیدگی قانونی و صدور حکم از سوی دیوان عالی پیشگیری از ورود خسارت ۱۲۰۰ میلیارد تومانی به سازمان آب و برق استان و خسارت قریب سه هزار میلیارد تومانی به شیلات استان، صورت گرفت. 

وی بیان کرد: وصول ۱۲ هزار میلیارد تومان مطالبات دولت از شرکت‌های بزرگ استان جهت کمک به دولت برای تامین پرداخت یارانه‌ها، وصول پنج هزار میلیارد تومان مالیات از شرکت‌ها در راستای مقابله با فرار مالیاتی و نیز وصول هشت هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان از عوارض حق‌آلایندگی صنایع استان جهت خدمت‌رسانی به مردمی که در مجاورت این صنایع زندگی می‌کنند، از اقداماتی است که با پیگیری قضایی و دستورات و احکام صادره، حاصل شده است. 

دهقانی در ادامه با قدردانی از اعضای شورای قضایی استان و مجموعه تحت امر آنان، گفت: در بحث حدنگاری و تثبیت مالکیت که از برنامه‌های اولویتی قوه قضاییه است، قریب به ۱۰۰ درصد اراضی ملی و بیش از ۸۴ درصد از اراضی زراعی، همچنین ۳۸۶ هزار هکتار از مساحت تالاب‌ها و ۱۲ هزار هکتار از حریم رودخانه‌های کارون و کرخه، تثبیت مالکیت و سند صادر شده است. 

وی افزود: رفع اختلاف و صدور سند برای بیش از هزار و ۲۰۰ منزل مسکونی در روستا‌های ناطر بنوار اندیمشک، دونه امیدیه، شهرک مهاجرین و خروسیه، رفع اختلاف و صدور سند برای بزرگترین املاک موقوفه استان به مساحت ۶۶ هزار هکتاری موسوم به قوام‌السلطنه و ۹هزار و ۲۰۰ هکتاری موسوم به توکل، از دیگر اقداماتی است که با پیگیری قضایی و توسط اداره کل ثبت اسناد استان انجام شد. 

رئیس کل دادگستری خوزستان گفت: سال گذشته در اداره کل پزشکی قانونی استان، بیش از ۹۲ هزار خدمت معاینه‌ای و ۵هزار و ۶۰۰ آزمایش سم‌شناسی و معاینه ۴۱۰۰ جسد در راستای کشف واقعیت صورت گرفت. 

دهقانی افزود: در حوزه تعزیرات نیز ضمن انجام ۱۱ هزار و ۹۷۷ گشت مشترک با دستگاه‌های دیگر در جهت تنظیم بازار، وصول ۴۱۴ میلیارد تومان جریمه از محتکران و سایر متخلفین و نیز سایر امور جاری، اقدام قابل توجهی در تعیین تکلیف کولر‌های گازی قاچاق انجام و ضمن وصول ۱۴۹ میلیارد تومان جریمه نقدی به نفع دولت و توزیع بخشی از این کالا‌ها میان نهاد‌های حمایتی از جمله بهزیستی و کمیته امداد، واگذاری هزار دستگاه از این کولر‌های گازی نیز در حراج عمومی و از طریق سامانه ستاد به مردم استان آغاز شده است.

انتهای پیام/ 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *