بمب، سلاح و پول؛ آنچه رژیم صهیونیستی می‌خواهد

7:45 - 04 تير 1403
کد خبر: ۴۷۷۸۹۳۰
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
بمب، سلاح و پول؛ آنچه رژیم صهیونیستی می‌خواهد
واشنگتن با وجود گزارش‌های متعدد درباره استفاده رژیم صهیونیستی از تسلیحات و مهمات آمریکایی در حمله به نوار غزه، همچنان به ارسال محموله‌های نظامی به اراضی اشغالی ادامه می‌دهد.

خبرگزاری میزان - ناظران نزدیک جنگ رژیم صهیونیستی در غزه در ماه‌های اخیر با این سوال مواجه شده‌اند که اگر آمریکا با عجله به این رژیم سلاح ارسال می‌کند، پس چرا مردم از فروش تسلیحاتی به غیر از ۲ محموله نسبتا کوچک در اواخر سال گذشته خبر ندارند؟

اما واقعیت این است که دولت آمریکا بیش از ۱۰۰ بسته تسلیحاتی را برای رژیم صهیونیستی از ۷ اکتبر تایید کرده است.

تصمیم برای ارائه کمک‌های آمریکا در بسته‌های کوچک‌تر غیرعادی نیست. دولت آمریکا در گذشته این کار را برای اهداف خود انجام داده است. به گفته مقام‌های سابق، تنها حدود ۲ درصد از انتقال تسلیحات به اطلاع کنگره می‌رسد.

اما آنچه غیرعادی بوده این واقعیت است که بسیاری از این سلاح‌ها احتمالا پیش از آغاز جنگ در اراضی اشغالی مستقر شده بودند. رژیم صهیونیستی انباری از تسلیحات آمریکایی در اراضی اشغالی داشته که دسترسی ممتازی به آن‌ها دارد. 

زمانی که یک بمب ساخت آمریکا در شب بر روی غزه پرتاب می‌شود، این احتمال وجود دارد که این بمب در همان روز در یک مرکز آمریکایی که از سوی نظامیان آمریکایی و براساس قوانین آمریکا اداره می‌شود، تحویل رژیم صهیونیستی شده باشد.

این انبار اسلحه تنها یک تکه کوچک از پازل است. به‌گفته کارشناسان و مقام‌های ارشد سابق آمریکا، در مجموع، تلاش‌های آمریکا برای محافظت از رژیم صهیونیستی در برابر محدودیت‌های حقوق بشری و تضمین دسترسی آن به کمک‌های نظامی مستمر فراتر از هر کشور دیگری است. 

در همین حال و براساس گزارش‌ها، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا به بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی وعده داده است که واشنگتن در روز‌های آینده تمامی محدودیت‌های مربوط به انتقال تسلیحات به اراضی اشغالی را حذف خواهد کرد.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی، می‌گویند که نتانیاهو در دیدار اخیر خود با بلینکن در اراضی اشغالی خواستار آن شد که تعداد محموله‌های تسلیحات ارسالی آمریکایی بلافاصله به سطح پیشین خود بازگردد.

برخلاف کمک‌های نظامی قابل توجهی که آمریکا در آغاز جنگ ارائه کرد، نتانیاهو مدعی شده که اخیرا وضعیت معکوس شده و آمریکا در عمل حمایت نظامی از متحد خود در جنگ علیه غزه را متوقف کرده است.

واشنگتن‌پست هم به‌تازگی گزارش داد که ۲ نماینده کلیدی دموکرات در کنگره آمریکا قرارداد فروش عمده تسلیحات به رژیم صهیونیستی را امضا کردند که شامل ۵۰ جت جنگنده اف-۱۵ به ارزش بیش از ۱۸ میلیارد دلار است.

این روزنامه با استناد به ۳ مقام آمریکایی که نامشان فاش نشده، اعلام کرد که گریگوری میکس، نماینده مجلس نمایندگان و سناتور بن کاردین، تحت فشار شدید دولت بایدن با حمایت از این توافق موافقت کردند.

تاکنون گزارش‌های متعددی درباره استفاده رژیم صهیونیستی از تسلیحات آمریکایی در جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه منتشر شده است.

یکی از این گزارش‌ها درباره استفاده از مهمات آمریکایی در جنایت اردوگاه النصیرات است.

تحلیل شبکه سی‌ان‌ان از صحنه و بررسی انجام شده از سوی یک کارشناس سلاح‌های انفجاری نشان داد که مهمات ساخت آمریکا در حمله به این اردوگاه استفاده شده است.

سی‌ان‌ان قطعاتی از دست‌کم ۲ بمب با قطر کوچک GBU-۳۹ (SDB) ساخت آمریکا را در ویدیویی که از سوی یک روزنامه‌نگار برای این شبکه در محل فیلم‌برداری ارسال شده است، شناسایی کرد.

این دومین بار در ظرف ۲ هفته بود که سی‌ان‌ان استفاده از مهمات ساخت آمریکا را در حمله‌های مرگ‎بار رژیم صهیونیستی به اردوگاه آوارگان فلسطینی را راستی‌آزمایی و تایید کرد؛ اولین مورد حمله به اردوگاه آوارگان در رفح در ۲۶ می (۶ خرداد) بود.

براساس گزارش موسسه تحقیقاتی صلح بین‌المللی استکهلم (SIPRI)، آمریکا ۶۹ درصد از صادرات تسلیحات به رژیم صهیونیستی را بین سال‌های ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۳ به خود اختصاص داده است. 

آمریکا براساس توافقی ۱۰ ساله به رژیم صهیونیستی ۳.۸ میلیارد دلار (۳ میلیارد پوند) کمک نظامی سالانه ارائه می‌کند که به اشغالگران اجازه می‌دهد.

رژیم صهیونیستی از این کمک‌ها برای تامین مالی سفارش‌های جنگنده‌های اف-۳۵ استفاده کرده است. 

این رژیم تاکنون ۷۵ فروند از این نوع را سفارش داده و بیش از ۳۰ فروند از آن را تحویل گرفته است.

با وجود نقض گسترده قوانین بین‌المللی از سوی رژیم صهیونیستی در نوار غزه، جو بایدن در روز‌های پس از ۷ اکتبر (۱۵ مهر ۱۴۰۲) گفت که آمریکا کمک‌های نظامی بیشتری به این رژیم ارائه می‌کند. 

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *