گفت‌وگو|

رئیس کل دادگستری اصفهان: از ابتدای سال ۱۴۰۲ از تعطیلی ۹۱ واحد تولیدی استان جلوگیری شد

10:45 - 01 تير 1403
کد خبر: ۴۷۷۸۷۱۱
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری اصفهان: از ابتدای سال ۱۴۰۲ از تعطیلی ۹۱ واحد تولیدی استان جلوگیری شد
رئیس کل دادگستری اصفهان با اشاره به جلوگیری از تعطیلی ۹۱ واحد تولیدی از ابتدای سال گذشته تاکنون در استان گفت: با پیگیری‌های دبیرخانه ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری شغل ۱۱هزار و ۵۸۵ نفر تثبیت شده است.

حجت‌الاسلام‌ و‌المسلمین اسداله جعفری در گفت‌وگو با میزان، گفت: یکی از اصلی‌ترین مسائل کشور در سال‌های اخیر مسئله اقتصاد بوده است و در همین راستا مقام معظم رهبری ضمن تجویز نسخه‌ی اقتصاد مقاومتی برای پیشرفت اقتصادی کشور، در نام‌گذاری هر سال نو، بر این مسئله مهم تاکید داشته‌اند.

وی افزود: در همین راستا قوه قضاییه در کنار وظیفه ذاتی خود که رسیدگی به دعاوی و اختلافات مردم است، با تشکیل ستاد اقتصاد مقاومتی، اقدامات ارزشمندی در جهت حمایت از تولید و سرمایه‌گذاری انجام داده است.

حجت‌الاسلام‌ و‌المسلمین جعفری به اثربخشی بازدید‌های صورت گرفته از شهرک‌های صنعتی در سطح استان با حضور مسئولین قضایی و اجرایی و مدیران بخش‌های اقتصادی و صنعتی اشاره کرد و افزود همکاری و هماهنگی تمام دستگاه‌ها و هم‌افزایی برای رفع موانع تولید و تسهیل در ارائه خدمات، زمینه‌های افزایش تولید را فراهم می‌کند و دستگاه قضایی نیز طبق قانون با اعمال نظارت و مطالبه‌گری از دستگاه‌ها جهت انجام وظایف محوله، یاریگر شرکت‌های تولیدی و دانش بنیان است.

رئیس کل دادگستری اصفهان خاطرنشان کرد: با تجمیع سوابق از پرونده‌های مختلف واحد‌های تولیدی در ستاد اقتصاد مقاومتی استان موضوعات حقوقی و قضایی این واحد‌ها توسط یک کارگروه در دبیرخانه ستاد مورد پیگیری قرار می‌گیرد و به منظور حمایت از تولیدکنندگان به دنبال جلوگیری از تعطیلی واحد‌های تولیدی و خطوط تولید هستیم.

حجت‌الاسلام‌ و‌المسلمین جعفری بیان کرد: در همین راستا از ابتدای سال ۱۴۰۲ تا پایان اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ ضمن بازدید از حدود ۴۵۰ واحد تولیدی در سطح استان، جلوگیری از تعطیلی ۴۸ واحد تولیدی به عمل آمد که منجر به حفظ ۱۰هزار و ۶۸۵ فرصت شغلی شد.

وی همچنین در پایان از کمک دستگاه قضایی استان در جهت احیای ۴۳ واحد تولیدی و تثبیت ۹۱۰ فرصت شغلی خبر داد.

انتهای پیام/ 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *