رئیس کل دادگستری اصفهان: حوزه قضایی کاشان دارای بالاترین درصد برخورداری از نیروی قضایی و اداری در استان است

12:48 - 19 خرداد 1403
کد خبر: ۴۷۷۷۰۰۱
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری اصفهان: حوزه قضایی کاشان دارای بالاترین درصد برخورداری از نیروی قضایی و اداری در استان است
رئیس کل دادگستری اصفهان با اشاره به اینکه حوزه‌های قضایی شمال استان از لحاظ برخورداری از نیروی اداری و قضایی در سطح بالایی قرار گرفتند، گفت: کاشان با تخصیص ۴۲ کارمند جدید، حائز بالاترین درصد برخورداری از نیروی قضایی و اداری در استان شده است.

خبرگزاری میزان- در سفری که حجت‌الاسلام‌ و‌المسلمین اسداله جعفری به‌منظور حضور در مراسم معارفه رئیس جدید دادگستری کاشان و همچنین بازدید از این حوزه قضایی داشت، در جمع خبرنگاران از حصول توفیقاتی در راستای عمل به سند تحول قضایی خبر داد. 

وی گفت: در اجرای مفاد سند تحول قضایی در سال گذشته توفیقاتی حاصل شد و با ارتقا و به‌روزرسانی این سند، رویکرد دستگاه قضایی در امر خدمت‌رسانی در قالب اولویت‌های مندرج در این سند، مشخص شده است.

حجت‌الاسلام‌ و‌المسلمین جعفری افزود: از مهمترین رویکرد‌ها و برنامه‌های مندرج در سند تحول، می‌توان به کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها، کاهش اطاله دادرسی و کاهش ورودی پرونده به دستگاه قضایی، اصلاح ذات‌البین، پیشگیری از وقوع جرم و توسعه سامانه‌های مردم‌پایه مرتبط با مراحل مختلف رسیدگی به پرونده‌های قضایی با هدف ایجاد دسترسی آسان مردم به خدمات قضایی اشاره کرد.

رئیس کل دادگستری گلستان در ادامه از انعقاد تفاهم‌نامه‌ای بین معاونت راهبردی قوه قضاییه و دادگستری استان‌ها خبر داد که بر اساس آن میزان نیاز‌ها و کمبود‌های دادگستری‌های استان‌ها سنجیده و بر اساس اطلاعات به‌دست آمده و مفاد سند تحول برنامه‌های دستگاه قضایی به منظور برطرف کردن نیاز‌ها و نحوه عملکرد دادگستری‌ها مشخص خواهد شد.

حجت‌الاسلام‌ و‌المسلمین جعفری با اشاره به وضعیت صلح و سازش در پرونده‌های شورا‌های حل اختلاف استان و حوزه قضایی کاشان، تصریح کرد: آمار صلح و سازش در پرونده‌های شورا‌های حل اختلاف استان کمتر از میانگین کشور و این آمار برای شورای حل اختلاف کاشان ۴۲ درصد و نزدیک به میانگین کشوری است و بر این اساس، برنامه‌ریزی‌ها و استفاده از ظرفیت‌های مذهبی، فرهنگی و اجتماعی به منظور افزایش میزان صلح و سازش در دستور کار قرار دارد.

وی، از حوزه قضایی کاشان به عنوان حوزه قضایی با بالاترین درصد برخورداری از نیروی قضایی و اداری در استان، نام برد و ادامه داد: در سال گذشته با تخصیص کارمندان جدید به دادگستری کاشان و دیگر دادگستری‌ها، حوزه‌های قضایی شمال استان از لحاظ برخورداری از نیروی اداری و قضایی در سطح بالایی قرار گرفت و دادگستری کاشان نیز با تخصیص ۴۲ کارمند جدید، حائز بالاترین درصد برخورداری از نیروی قضایی و اداری در استان شد.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان همچنین از پیگیری‌های جدی جهت توسعه فضای اداری دادگستری شهرستان در سال جاری خبر داد.

حجت‌الاسلام‌ و‌المسلمین جعفری در پایان در خصوص انتقال شعب دادگاه‌های تجدیدنظر مستقر در کاشان به مرکز استان، یاد‌آور شد: بر اساس قانون، همه شعب دادگاه‌های تجدیدنظر باید در مرکز استان مستقر باشد و در دوره‌های پیشین، با انتقال موقت این شعب به شهرستان کاشان موافقت شده بود و این مورد در کل کشور بی سابقه بوده است و با پایان یافتن دوره موقت، این شعب دادگاه‌های تجدیدنظر مجددا، در مرکز استان مستقر شد و بیشتر قضات و کارمندان شعب مذکور نیز با درخواست خود در حوزه قضایی کاشان مشغول ادامه خدمت هستند.

 در مراسمی که به منظور معرفی رئیس دادگستری کاشان برگزار شد، با حکمی از سوی رئیس قوه قضاییه، سید علی مرتضوی به عنوان رئیس جدید این حوزه قضایی معرفی و از تلاش‌های محسن تاج‌افروز رئیس پیشین دادگستری کاشان تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام/ 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *