رئیس کل دادگستری اصفهان: رفع مشکلات زیست محیطی از اولویت‌های دستگاه قضایی است

8:00 - 22 خرداد 1403
کد خبر: ۴۷۷۷۴۱۹
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری اصفهان: رفع مشکلات زیست محیطی از اولویت‌های دستگاه قضایی است
رئیس کل دادگستری استان اصفهان بر اهمیت مسائل زیست محیطی و تاثیر آن بر سلامت مردم تاکید کرد و گفت: رفع مسائل و مشکلات مربوط به این حوزه، از اولویت‌های دستگاه قضایی است.

خبرگزاری میزان- سومین نشست شورای حفظ حقوق بیت‌المال دادگستری استان اصفهان در سال ۱۴۰۳ با موضوع حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی در محل اداره کل حفاظت محیط زیست این استان برگزار شد.

حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین اسداله جعفری رئیس کل دادگستری استان اصفهان در این جلسه هدف از برگزاری این نشست در اداره کل منابع طبیعی استان را تقدیر از مدیرکل و کارکنان این سازمان به جهت زحمات، تلاش‌ها و مجاهدت‌هایی که در راستای حفظ و پاسبانی از محیط زیست داشته‌اند و همچنین بررسی مسائل و مشکلات زیست‌محیطی استان، عنوان کرد.

وی اظهار کرد: مسئله محیط زیست به جهت تاثیر مستقیمی که بر سلامت جسم و روح مردم دارد از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و رفع مسائل و مشکلات مربوط به این حوزه، جزء اولویت‌های دستگاه قضایی است.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان با اشاره به علل ضعف در اجرای قوانین و مقررات زیست محیطی، عنوان کرد: قوانین، مقررات و ضوابط بسیاری در حوزه حفاظت از محیط زیست وجود دارد که در پاره‌ای موارد، تعارض‌هایی نیز در آن‌ها مشاهده می‌شود و همچنین سوء‌استفاده‌های برخی افراد در حوزه صنعت و معدن و عدم وجود آمایش سرزمینی دقیق در مسائل زیست محیطی، باعث بروز مشکلات زیست محیطی شده است.

وی تاکید کرد: مصوباتی که با ضمانت اجرا‌ی محکم در شورای حفظ حقوق بیت‌المال به تصویب می‌رسد می‌تواند در موضوع رفع مشکلات محیط زیستی کارساز باشد.

حجت‌الاسلام‌ و‌المسلمین جعفری تصریح کرد: تبدیل مسائل زیست محیطی به یک گفتمان اصلی در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با مشارکت جدی و موثر نهاد‌های مردمی و حاکمیتی و فعالان محیط زیست راهکار حل مشکلات محیط زیستی در کشور است.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان در پایان خاطرنشان کرد: دستگاه قضایی با هرگونه سوء‌استفاده و یا اقدامی که موجب تخریب و یا آسیب به منابع طبیعی و محیط زیست شود برخورد قاطع خواهد داشت.

گفتنی است در پایان این نشست از رئیس کل دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان و همچنین معاون حقوق عامه دادستان اصفهان به جهت تلاش‌های موثر در راستای رفع مشکلات زیست محیطی، تقدیر به‌عمل آمد.

انتهای پیام/


برچسب ها: اخبار قضایی

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *