حمام خون در اردوگاه‌های پناهجویی غزه

9:32 - 21 خرداد 1403
کد خبر: ۴۷۷۷۲۸۸
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
حمام خون در اردوگاه‌های پناهجویی غزه
اردوگاه‌های آوارگان فلسطینی در غزه، کانون جنایت‌هایی هستند که به جرات می‌توان گفت جهان کمتر با آن‌ها مواجه شده است.

خبرگزاری میزان – اردوگاه‌های آوارگان فلسطینی در غزه از نخستین روز‌های دور جدید جنگ رژیم صهیونیستی علیه این منطقه در اکتبر ۲۰۲۳ (مهر ۱۴۰۲) اصلی‌ترین اهداف جنایت‌های این رژیم بودند.

در سایه سکوت جامعه بین‌المللی و نهاد‌ها و سازوکار‌های مسئول برقراری صلح و حفاظت از حقوق بشر، قتل‌عام‌های منجر به کشتار دسته‌جمعی فلسطینی‌ها در غزه یکی پس از دیگری رخ می‌دهند و هر جنایت علیه اردوگاه‌های آوارگان فلسطینی با وقوع جنایتی هولناک‌تر برای حافظه جهانی به حاشیه رفته و فراموش می‌شود.

به گزارش «میدل ایست آی»، حملات مکرر رژیم صهیونیستی به اردوگاه‌های آوارگان از زمان آغاز آخرین دور خشونت‌های مرگ‌بار این رژیم به غزه از هفتم اکتبر (۱۵ مهر) موضوعی عادی شده است.

فقط بر اثر حمله یک رژیم صهیونیستی به اردوگاه آوارگان جبالیا دست‌کم ۱۱۵ نفر شهید و ۳۱۳ نفر مجروح شدند؛ ضمن اینکه شمار زیادی از شهدا همچنان زیر آوار ماندند؛ این یکی از معدود حملات رژیم صهیونیستی به جبالیا در ۲ ماه گذشته است.

در همان روز، ارتش رژیم صهیونیستی طی یورش نظامی به اردوگاه الفارعه در کرانه باختری چهار فلسطینی از جمله ۲ کودک را به شهادت رساندند.

 

حمام خون در اردوگاه‌های پناهجویی غزه؛ نقطه‌عطف در تباهی حقوق بشر

نگاهی به بدترین جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه غزه طی هشت ماه گذشته، فهرستی از بیمارستان‌ها و اردوگا‌های آوارگان را پیش روی می‌گذارد.

جبالیا، اردوگاه آوارگان فلسطینی در شمال غزه طی جنگ اخیر علیه این منطقه شاهد دور‌های متعددی از جنایت بود؛ قتل‌عام در المغازی را می‌توان یکی از بدترین قتل عام‌های رژیم صهیونیستی در اردوگاه‌های آوارگان فلسطینی خواند.

ارتش رژیم صهیونیستی در ۸ ژوئن (۱۹ ژوئن) با حمله به اردوگاه آوارگان نصیرات در غزه دست‌کم ۲۷۴ فلسطینی را قتل‌عام و حدود ۷۰۰ نفر دیگر را مجروح کرد.

 

حمام خون در اردوگاه‌های پناهجویی غزه؛ نقطه عطف به تباهی کشیده شدن حقوق بشر

واکنش کشور‌های غربی مدعی حقوق بشر به جدیدترین قتل‌عام گسترده فلسطینی‌ها از سوی رژیم صهیونیستی از محکوم کردن این جنایت با واژه‌هایی مانند حمام خون فراتر نرفت.

بی‌اعتنایی و بی‌توجهی آشکار به زندگی فلسطینی‌ها در چارچوب جنگی که طی هشت ماه گذشته بیش از ۳۷ هزار کشته برجای گذاشته، اگرچه موضوع بسیار ناراحت کننده‌ای است، اما زمانی تکان‌دهنده خواهد شد که پیکر‌های باقی مانده زیر آوار‌ها خارج شده و به سرعت شمار قربانیان جنایت‌های رژیم صهیونیستی را افزایش دهد.

رژیم صهیونیستی در واکنش به اعتراض‌ها و انتقاد‌ها از جنایت در نصیرات مدعی شده که بیش از ۲۰۰ فلسطینی تلفات جانبی عملیات آزادکردن چهار زندانی صهیونیست بودند؛ از این منظر، حمام خون هشت ماهه گذشته‌ای که در غزه به راه افتاده بخشی از انسانیت‌زدایی از ساکنان این منطقه است.

نگاهی به جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی‌ها نشان می‌دهد که این رژیم اساسا ارزشی برای جان فلسطینی‌ها قائل نیست و با نرخی نجومی آن‌ها را قتل‌عام کرده و مدعی مقابله با آنچه اقدام‌های تروریستی می‌خواند، می‌شود.

در جنایت دسامبر ۲۰۰۸ (آذر ۱۳۹۷) رژیم صهیونیستی علیه غزه بیش از هزار و ۴۰۰ فلسطینی طی ۲۲ روز به دست رژیم صهیونیستی به شهادت رسیدند که ۴۰۰ نفر آن‌ها کودکان بودند؛ این در حالی است که شمار تلفات رژیم صهیونیستی به عدد ۱۰ نظامی رسیده بود.

 

حمام خون در اردوگاه‌های پناهجویی غزه؛ نقطه عطف به تباهی کشیده شدن حقوق بشر

در حمله ۵۰ روز رژیم صهیونیستی به غزه در سال ۲۰۱۴ رژیم صهیونیستی جان ۲ هزار و ۲۵۱ نفر از جمله ۵۵۱ کودک را گرفت؛ فقط ۶۷ نظامی صهیونیست طی ۵۰ روز جنگ علیه غزه کشته شدند.

این موضوع یعنی تصور و توهم رژیم صهیونیستی درباره با ارزش‌تر بودن جان صهیونیست‌ها نسبت به فلسطینی‌ها در موضوع مبادله زندانیان نیز قابل توجه است؛ در سال ۲۰۱۱ یک نظامی صهیونیست زندانی در دست مقاومت فلسطین، با دست‌کم هزار و ۲۷ اسیر فلسطینی مبادله شد.

قتل‌عام در نصیرات جدیدترین نقطه‌عطف تلاش‌های رژیم صهیونیستی برای وارد کردن جهان به تباهی به حد و مرز است؛ ضمن اینکه این جنایت نماد تلاش‌های رژیم صهیونیستی برای ناپدید کردن جمعیت فلسطینی به معنای واقعی کلمه است.

استقبال کشور‌های غربی مدعی حقوق بشر از جنایت رژیم صهیونیستی در نصیرات به بهانه آزاد شدن چهار زنداین صهیونیست واقعیت و ماهیت ادعا‌های آن‌ها درباره لزوم برقراری آتش‌بس را آشکار می‌کند؛ چگونه جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا که از رژیم صهیونیستی به دلیل جنایت در نصیرات تمجید می‌کند، می‌تواند خواستار واقعی آتش‌بس باشد؟

 

حمام خون در اردوگاه‌های پناهجویی غزه؛ نقطه‌عطف در تباهی حقوق بشر

بایدن چه پاسخی برای جنایت رژیم صهیونیستی علیه مدرسه سازمان ملل در ۶ ژوئن (۱۷ خرداد) دارد؟ طی آن جنایت که با تسلیحات آمریکایی رخ داده بود، ۴۰ فلسطینی پناه گرفته در این مدرسه به شهادت رسیدند.

واقعیت این است که ساکنان غزه در حال حاضر برای جهان چیزی بیش از اعداد نیستند؛ اعدادی برای توصیف قتل‌عام‌ها، گرسنگی، ...

در عین حال، این نیز یک واقعیت است که رژیم صهیونیستی عامدانه و تحت سکوت جامعه جهانی مناطق کاملا مشخص غیرنظامی در غزه را به جبهه‌های جنگ تبدیل کرده است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *