گفت‌وگو|

بابایی: تغییر نسل تیم ملی ۲ تا ۳ سال زمان می‌برد/ ایران باید اقتدارش را مقابل ازبکستان نشان دهد

2:04 - 19 خرداد 1403
کد خبر: ۴۷۷۶۹۴۰
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
بابایی: تغییر نسل تیم ملی ۲ تا ۳ سال زمان می‌برد/ ایران باید اقتدارش را مقابل ازبکستان نشان دهد
پیشکسوت فوتبال ایران گفت: تغییر نسل تیم ملی اتفاق بسیار خوبی است، اما برای دیدن نتیجه آن باید ۲ تا ۳ سال زمان بگذاریم.

حمیدرضا بابایی در گفت‌وگو با میزان، درباره پیروزی تیم فوتبال ایران مقابل هنگ کنگ در مقدماتی جام جهانی، اظهار داشت: شاگردان قلعه نویی بازی خوب و متعادلی را مقابل یک تیم تقریباً ضعیف به نمایش گذاشتند و موقعیت خوبی بود تا بازیکنان جوان را در این مسابقه محک بزنیم. از نظر من صعود تیم ملی به دور بعد و حتی جام جهانی با این شرایط قطعی است. 

وی ادامه داد: تا پایان مرحله مقدماتی بازی‌های بسیار حساسی را در پیش خواهیم داشت. این یک امتیاز منفی برای تیم ملی است که در اکثر مسابقات نتوانسته دروازه خود را بسته نگه دارد. در خط هجومی بازیکنان دارای تجربه کافی بودند و زوج آزمون و طارمی عملکرد خوبی را داشتند چرا که از قبل با یکدیگر هماهنگ بودند. خط دفاع تیم ملی از آنجایی که جوان شده بود کمی با یکدیگر ناهماهنگ عمل کردند و این یک موضوع طبیعی است که بازی به بازی بهتر خواهد شد. جوانگرایی در این مقطع منطقی و خوب است چرا که در درجه نخست صعودمان به دور بعد قطعی است، اما باید بدانیم که تغییر نسل چیزی حدود ۲ تا ۳ سال طول خواهد کشید و به این سرعت نمی‌توان نقد و بررسی کرد. 

باید در بازی‌های دوستانه و کم ریسک از جوانان استفاده شود

پیشکسوت فوتبال ایران در رابطه با بازیکنان جوان تیم ملی، تصریح کرد: در این مرحله صعودمان قطعی است، اما در مرحله بعد فرصتی برای ریسک جهت استفاده از بازیکنان جوان نخواهیم داشت و باید بازیکنان با تجربه به لیست تیم ملی اضافه شوند. بازیکنان جوان به این صورت نمی‌توانند اعتماد مربی را جلب کنند و همانطور که گفتم به یک زمان ۲ تا ۳ ساله برای تغییر نسل نیاز خواهیم داشت. حزباوی بازیکن جوان و با استعدادی است و چند اشتباه در این مسابقه انجام داد، اما این دلیل نمی‌شود که دیگر از او استفاده نشود. باید به جوانان فرصت داده شود و در بازی‌های دوستانه و کم ریسک از آن‌ها استفاده شود. در مرحله بعد باید از بازیکنان باتجربه استفاده شود. از بین آن‌ها رامین رضاییان بازیکنی است که حتی اگر سن بالایی هم داشته باشد باز هم برای تیم موثر است. 

جدال ایران و ازبکستان جنگ برای صدرنشینی خواهد بود 

بابایی با بیان اینکه تیم ملی ازبکستان برای پیروزی مقابل ایران قرار خواهد گرفت، عنوان کرد: در دیدار رفت مقابل ازبکستان سوای اینکه زمین بسیار افتضاحی داشتند بازیکنان نتوانستند آنطور که باید برنامه‌هایشان را به نمایش بگذارند. مقابل ازبکستان ابتدا دو گل به ثمر رساندیم، اما به خاطر شرایط بد زمین ۲ گل دریافت کردیم و متوقف شدیم. درصد بالایی از بازیکنان تیم ملی در اروپا بازی می‌کنند و طبیعی است که در چنین زمین‌هایی به مشکل بخورند. ازبکستان برای برد به میدان خواهد آمد و با توجه به حضور بازیکنان موثری مثل اورونوف و ماشاریپوف در ترکیب ازبکستان قطعاً از لحاظ هجومی برای ایران دردسرساز خواهند شد. این دیدار جنگ برای صدرنشینی است و تیم ملی باید در این مقطع اقتدار خود را به خوبی نشان دهد. 

با پیشرفت لیگ برتر، جوانان هم پیشرفت خواهند کرد 

وی در پایان با بیان اینکه فدراسیون فوتبال باید لیگ ایران را سر و سامان دهد، خاطرنشان کرد: بسیاری از بازیکنان به دلیل شرایط بد و آماتور لیگ ایران نتوانستند به خوبی آموزش ببینند و به کیفیت مطلوب در حد مسابقات بین‌المللی برسند. باید var را هرچه زودتر به لیگ ایران بیاورند تا بازیکنان با تکنولوژی‌های روز دنیا آشنا شوند. پایه‌های فوتبال ایران کمی متزلزل نشان داده‌اند چرا که یک سری آشنابازی‌ها بلای جان بازیکنان با استعداد شده است. امیدوارم شایسته سالاری بین بازیکنان جوان و آکادمی‌های باشگاه‌ها صورت بگیرد تا اینگونه دید وسیع‌تری نسبت به آینده فوتبال ایران داشته باشیم.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *