مجموعه فرهنگی _ هنری نیاوران میزبان جشنواره «پرشیتاک» می‌شود

15:14 - 04 اسفند 1402
کد خبر: ۴۷۶۱۱۶۶
مجموعه فرهنگی _ هنری نیاوران میزبان جشنواره «پرشیتاک» می‌شود
جشنواره و نمایشگاه فرهنگی هنری «پرشیتاک» ۵ تا ۹ اسفند با شعار «منزلت، اصالت و شفافیت» در مجموعه فرهنگی _ هنری نیاوران برگزار می‌شود.

خبرگزاری میزان - جشنواره و نمایشگاه فرهنگی هنری «پرشیتاک»  ۵ تا ۹ اسفند با شعار «منزلت، اصالت و شفافیت» در مجموعه فرهنگی _ هنری نیاوران برگزار می‌شود.

این رویداد با مشارکت حمایت شرکت توسعه گردشگری ایران و مجموعه فرهنگی _ هنری نیاوران و با هدف معرفی هنر و فرهنگ ایرانی برگزار می‌شود و طی آن آثار اصیل هنری از فرش دستباف گرفته تا صنایع دستی و حتا هنر‌های تجسمی به نمایش گذاشته خواهند شد.

«پرشیتاک» نگاهی نو به هنر فرهنگ ایران زمان ما دارد و در سه بخش جشنواره محتوایی واف (رویدادی چند رسانه‌ای در گستردنی‌های ایرانی)، نمایشگاه پرشیتاک (رویداد فرهنک و هنر در زمان ما)، گره طلایی (جایزه ویژه هنرمندان گستردنی‌های ایران) برپا می‌شود.

محمدرضا رشتی زاده از تولیدکنندگان فرش در اینباره گفت: نمایشگاه پرشیتاک و گره طلایی اسکاری برای فرش است و فعالان حوزه فرش داورانش هستند. در این رویداد فرش‌هایی که در طول سال تولید شده و طراحانی که طی ۳ سال گذشته اثر خلق کرده‌اند مورد داوری و قدردانی می‌شوند.

او گفت: تصمیم گرفتیم از اول سال فراخوان را اعلام کنیم تا بتوانیم بهترین بافنده ۳ سال اخیر را شناسایی و معرفی کنیم. پلتفرم ایران گره را نیز طراحی کردیم که در آن می‌توان فرش‌ها را شناسنامه دار کرد.

زهرا شوندی، دانش آموخته مدیریت فرش هم گفت: در این رویداد آثار اصیل هنری از فرش دستباف گرفته تا صنایع دستی و حتا هنر‌های تجسمی به نمایش گذاشته می‌شود فرش‌هایی که همگی دارای شناسنامه هستند.

او افزود: حدود ۵۰ فرش برای نمایش داریم، اما با توجه به محدودیت فضا تعداد کمتری به نمایش گذاشته می‌شود. برای فروش گذاشته می‌شود.

عبدالحسین قاسم نژاد، دانش آموخته فرش دستباف درباره اهمیت برگزاری این رویداد‌ها و معرفی فرش‌های ایران گفت: کمتر کسی اطلاع دارد که ۵۹ منطقه ثبت شده فرش دستباف در ایران وجود دارد که در سازمان اسناد ملی ثبت شده است و ۳۱ مدل دار بافت فرش نیز در ایران موجود است که از این تعداد دو دار قالی افقی و ۲۹ دار دیگر عمودی هستند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *