بایدن: درباره حملات حوثی‌ها به ایران پیام فرستاده‌ایم

19:42 - 23 دی 1402
کد خبر: ۴۷۵۴۴۰۴
بایدن: درباره حملات حوثی‌ها به ایران پیام فرستاده‌ایم
رئیس‌جمهور آمریکا در اظهاراتی ادعا کرد که درباره اقدامات ارتش یمن علیه رژیم صهیونیستی پیامی خصوصی به ایران فرستاده شده است.

خبرگزاری میزان -  جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا در اظهاراتی ادعایی درباره اقدامات ارتش یمن علیه رژیم صهیونیستی، گفت: پیامی به ایران در مورد حملات حوثی‌ها دادیم و مطمئن هستیم که آمادگی خوبی داریم.

پیشتر حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه با انتشار پیامی نوشت: اقدام یمن در حمایت از زنان و کودکان غزه و مقابله با نسل‌کشی رژیم اسرائیل قابل تحسین است.  

وی تاکید کرد: صنعا به امنیت دریایی و کشتیرانی کاملا پایبند است.  

به نوشته وزیر امور خارجه، کاخ سفید به‌جای حمله نظامی به یمن، باید همراهی همه‌جانبه نظامی و امنیتی با تل‌آویو-علیه مردم غزه و کرانه باختری-را فورا متوقف کند تا امنیت به سراسر منطقه بازگردد.

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه نیز در واکنش به قطعنامه ۲۷۲۲ شورای امنیت سازمان ملل که با مباشرت و محوریت آمریکا ارائه و تصویب شده است، گفت: این قطعنامه ظاهراً ادعای حمایت از حقوق کشتیرانی در دریای سرخ را دارد، اما در اصل پوششی برای تأمین اهداف سیاسی آمریکا در حمایت از رژیم صهیونیستی و تداوم جنایات این رژیم علیه مردم بی‌دفاع غزه  است.

سخنگوی وزارت امور خارجه، تصریح کرد: دولت آمریکا به جای اقدام قاطع برای توقف جنایات رژیم اسرائیل، همچنان با حمایت کامل سیاسی، نظامی، بین‌المللی و دیپلماتیک، در کنار رژیم یادشده ایستاده است.

 

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *