رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی: مجازات‌های جایگزین حبس ظرفیتی بزرگ در خدمت بهداشت، درمان و سلامت مردم است

15:48 - 15 مرداد 1402
کد خبر: ۴۷۲۷۵۳۳
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی: مجازات‌های جایگزین حبس ظرفیتی بزرگ در خدمت بهداشت، درمان و سلامت مردم است
رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی گفت: یکی از رویکرد‌های مهم دستگاه قضایی در استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس بهره گیری مطلوب از این مجازات‌ها به نفع بیماران صعب العلاج و نیازمند است.

خبرگزاری میزان - ناصرعتباتی رئیس کل دادگستری استان در دیدار با اعضای هیات مدیره موسسه خیریه امید ارومیه ضمن تقدیر از زحمات و تلاش‌های ارزنده آن‎ها، اظهار کرد: اراده‌های خیرین در انجام امور خیر و نیکوکارانه مسئولین را ترغیب و تشویق می‌کند تا در انجام امور خیر پیش قدم باشند.

وی افزود: در انجام امور خیر و برای استفاده حداکثری از ظرفیت‌های مردمی باید مردم را در امور خیریه و کمک به بیماران نیازمند و صعب العلاج وارد کرد و از این ظرفیت بزرگ معنوی که در اکثر مردم عزیز کشورمان وجود دارد نهایت بهره را ببرد.

رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی با تاکید بر استفاده حداکثری از ظرفیت رسانه ملی و شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی برای جذب کمک‌های نوع دوستانه مردم در بحث کمک به بیماران نیازمند، اطلاع رسانی مبسوط و گسترده را امری موثر دانست.

عتباتی تصریح کرد: یکی از رویکرد‌های مهم دستگاه قضایی در استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس بهره گیری مطلوب از این مجازات‌ها به نفع بیماران صعب العلاج و نیازمند و موسسه‌های خیریه ای، چون موسسه امید است که قضات رسیدگی کننده بیشتر مجازات‌های جایگزین حبس را به سمت و سوی بهداشت و سلامت مردم سوق می‌دهند و از این ظرفیت قانونی نهایت بهره را می‌برند.

در ادامه این دیدار اعضای هیات مدیره موسسه خیریه درمانی امید ارومیه به بیان مطالبی پرداختند و ضمن تبریک انتخاب ناصر عتباتی به عنوان برتر کشوری از تلاش‌های دادگستری استان در خصوص اعمال مجازات‌های جایگزین حبس به نفع امور خیریه تقدیر کردند.

یکی از اعضای هیات مدیره با تمجید از اقدامات دادگستری استان آذربایجان غربی گفت: در هر جایی از جامعه که احساس نیاز می‌شود دادگستری استان با اقتدار حضور دارد و این امر موجب دلگرمی مردم است.

وی با بیان اینکه موسسه امید ۳۳ سال است که سابقه فعالیت دارد گفت: این موسسه با اعتمادسازی توانسته جایگاه ویژه‌ای در بین مردم پیدا کند و حمایت دستگاه قضایی استان می‌تواند این اعتماد را چندین برابر کند.

در پایان این دیدار اعضای هیات مدیره موسسه درمانی امید با تقدیم تندیس و تمبر یادبود از زحمات عتباتی تجلیل به عمل آوردند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *