رئیس کل دادگستری سمنان: دادستان‌ها پیگیری حفاظت و صیانت از منابع طبیعی را در دستور کار قرار دهند

9:04 - 01 مرداد 1402
کد خبر: ۴۷۲۵۰۴۲
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری سمنان: دادستان‌ها پیگیری حفاظت و صیانت از منابع طبیعی را در دستور کار قرار دهند
رئیس کل دادگستری سمنان گفت:قانون گذار برای حفاظت و بهره برداری از جنگل‌ها و مراتع جرم انگاری کرده و در صورت فراهم کردن زمینه‌های حریق، آسیب زدن به بیشه‌های طبیعی و درختان با مرتکبین برخورد قانونی پیش بینی شده و امید است گردشگران، کشاورزان، دامداران و اهالی مناطق این عرصه‌های طبیعی به صورت جدی به حراست از این زیستگاه‌ها بپردازند.

خبرگزاری میزان- محمد جعفر عبدالهی با اشاره به اهمیت حفظ منابع طبیعی، جنگل‌ها و مراتع و محیط زیست اظهار کرد: صیانت و مدیریت به هنگام و صحیح از این مواهب الهی را در ایام مختلف بویژه در سال جاری به لحاظ افزایش دما و احتمال بروز آتش سوزی جنگل‌ها و مراتع سراسر استان به سازمان‌های متولی یادآوری می کنیم. 

رئیس کل دادگستری استان سمنان افزود: سمنان بهره‌مند از مواهب متعدد خدادادی است و تنوع این منابع ارزشمند الهی، این استان را متمایز کرده است./حفظ و نگهداری صحیح و بهره برداری اصولی از این نعمات، زمینه‌های شکر گزاری محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به هشدار‌های هواشناسی، دریافت اخطار‌ها و کاهش رطوبت در سطح عرصه‌های جنگلی و مراتع استان و وزش باد‌های گرم لازم است مدیریت بحران استانداری سمنان با دعوت از دستگاه‌های متولی با پیش بینی‌های شایسته، برنامه‌های موثری برای حفاظت و صیانت از عرصه‌های منابع طبیعی سطح استان اتخاذ تا کوچک‌ترین بی احتیاطی و عدم رعایت ایمنی سبب آسیب و خسارت مهیب نشود.

عبدالهی، با توصیه به شهروندان سراسر استان سمنان گفت: قانون گذار برای حفاظت و بهره برداری از جنگل‌ها و مراتع جرم انگاری کرده و در صورت فراهم کردن زمینه‌های حریق، آسیب زدن به بیشه‌های طبیعی و درختان با مرتکبین برخورد قانونی پیش بینی شده و امید است گردشگران، کشاورزان، دامداران و اهالی مناطق این عرصه‌های طبیعی به صورت جدی به حراست از این زیستگاه‌ها بپردازند.

رئیس کل دادگستری استان سمنان در خاتمه به دادستان‌های عمومی و انقلاب سراسر استان تکلیف کرد: با شناسایی زمینه‌های این هشدار در حوزه‌های قضایی مربوطه، پیگیری حفاظت و صیانت از منابع طبیعی را در دستور کار قرار داده و چنانچه هر یک از دستگاه‌های مسئول مرتکب تخلفی شد برخورد قانونی و بدون اغماض را در دستور کار قرار دهند.

انتهای پیام/ 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *