آیین تکریم و معارفه رئیس دادگستری و دادستان شهرستان الیگودرز برگزار شد

15:25 - 21 مهر 1403
کد خبر: ۴۷۹۸۰۶۳
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
آیین تکریم و معارفه رئیس دادگستری و دادستان شهرستان الیگودرز برگزار شد
آیین تکریم و معارفه رئیس دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب شهرستان الیگودرز استان لرستان با حضور جمعی از مسئولان قضایی و اجرایی استان برگزار شد.

خبرگزاری میزان- آیین تکریم و معارفه رئیس دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب شهرستان الیگودرز با حضور رئیس حفاظت و اطلاعات، معاون منابع انسانی و امور فرهنگی داگستری استان، امام جمعه و نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی، اعضای شورای تامین و جمعی از کارکنان دستگاه قضایی استان و شهرستان در سالن جلسات دادگستری الیگودرز برگزار شد. 

حمیدرضا بوالحسنی معاون منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری استان لرستان در این آیین ضمن اشاره به سند تحول و اسناد بالادستی و همچنین فرامین مقام معظم رهبری، اظهار کرد: اجرایی شدن سند تحول قضایی و برنامه عملیاتی باید در دستور کار مدیران قضایی استان قرار بگیرد.

دادستان‌های استان باید حقوق عامه را به صورت جدی پیگیری کنند 

وی ملاک ارزیابی مدیران و حوزه‌های قضایی را میزان پیشبرد برنامه عملیاتی برشمرد و افزود: دادستان‌های استان باید حقوق عامه را به صورت جدی پیگیری کنند و همچنین حمایت از تولید و صنعت را در دستور کار جدی خود قرار دهند.

بوالحسنی در ادامه بیان کرد: مبارزه و مقابله با کاشت گیاهان ممنوعه و راهکار‌های آن در شورای پیشگیری از وقوع جرم استان تصویب و ابلاغ شده است که نیازمند پیگیری‌ها و اقداماتی در سطح کشوری و در حال انجام است.

معاون منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری استان در ادامه با اشاره به اینکه کاهش اطاله دادرسی و نیز استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس باید در دستور کار جدی قرار گیرد، خاطر نشان کرد: در جرایم خشن با کسی مماشات و تعارف نداریم و قاطع و عبرت‌آموز برخورد خواهیم کرد.

وی بر تکریم ارباب رجوع و ملاقات مستمر با مردم تاکید داشت و افزود: باید به کاهش ورودی پرونده به دادگستری توجه ویژه داشت و برنامه‌های مرتبط با آن را اجرایی کرد.

بوالحسنی گفت: تشکیل دادگاه صلح به کاهش ورودی سایر محاکم کمک کرده و برای دادگاه‌های حقوقی کادرسازی خواهد کرد و مهمترین مزیت آن بازگشت شورای حل اختلاف به جایگاه اصلی خود است.

معاون قضایی دادگستری استان ضمن اشاره به قانون الزام به ثبت رسمی اموال غیر منقول و مزایای آن، ابراز داشت: یکی از مزایای این قانون کاهش ورودی پرونده‌ها به دادگستری بوده و همگان باید بدانند از تاریخ ۳ تیرماه سال جاری معاملات اسناد حدنگاری شده حتما باید به صورت رسمی صورت پذیرد و معامله آن‌ها با اسناد عادی فاقد وجاهت قانونی است.

در پایان این مراسم از زحمات فرج اله امرایی و جعفر گودرزی رئیس دادگستری و دادستان سابق شهرستان الیگودرز تقدیر و تشکر به عمل آمد و سعید قدم‌پور و کوروش بیرانوند به عنوان رئیس دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب شهرستان الیگودرز معارفه شدند.

دیدار معاونین دادگستری استان با امام جمعه الیگودرز

در ادامه معاونین دادگستری استان و جمعی از کارکنان دستگاه قضایی شهرستان الیگودرز با امام جمعه این شهرستان دیدار کردند.

حسین صالحی رئیس حفاظت و اطلاعات دادگستری لرستان در این دیدار گفت: امام جمعه به عنوان پدر معنوی شهرستان همواره از مجموعه قضایی در راستای تظلم‌خواهی مظلومان حمایت کرده است.

وی به نقش سازنده اعضای شورای تامین در امنیت و‌ آرامش شهرستان اشاره کرد و افزود: تعامل شورای تامین و شورای اداری با دستگاه قضا منتج به حل مشکلات و رضایتمندی مردم خواهد شد.

صالحی اضافه کرد: همه مدیران و دستگاه‌ها در همه سطوح باید تعامل متقابلی با دادگستری و دادستانی داشته باشند.

انتهای پیام/


برچسب ها: تودیع و معارفه

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *