صدور بیش از ۷ هزار سند برای اراضی کشاورزی استان هرمزگان

9:59 - 14 تير 1402
کد خبر: ۴۷۲۱۷۵۴
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
صدور بیش از ۷ هزار سند برای اراضی کشاورزی استان هرمزگان
رئیس کل دادگستری هرمزگان از صدور و تحویل یکهزارمین سند حدنگاری اراضی کشاورزی در شهرستان میناب خبر داد.

خبرگزاری میزان-طی مراسمی با حضور استاندار و رئیس کل دادگستری هرمزگان، اسناد صادره در خصوص اراضی کشاورزی بخش تیرور شهرستان میناب به مالکین آن‌ها اعطا شد.

 مجتبی قهرمانی در این مراسم اظهار کرد: اجرای قانون حد نگاری و صدور اسناد تک برگ اراضی ملی به ویژه اراضی کشاورزی با توجه به توصیه‌های مقام معظم رهبری و تأکیدات ریاست قوه قضائیه، با تعامل و همکاری خوب دستگاه قضایی و دولت در استان هرمزگان شروع شد که به نتایج بسیار خوبی نیز منجر شده است.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در ادامه افزود: از حدود ۱۳۲ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان هرمزگان، تاکنون برای حدود ۶۰ هزار هکتار، سند تک برگ صادر شده است.

وی تصریح کرد: برای این اراضی بیش از ۷۰۰۰ جلد سند صادر شده که مساحتی معادل ۴۵ درصد از مجموع زمین‌های کشاورزی استان هرمزگان را شامل می‌شود.

قهرمانی با بیان اینکه در سال گذشته نیز برای بیش از ۳۳ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان هرمزگان سند تک برگ صادر شده است، تأکید کرد: با توجه به این آمار، رشد ۶۳۰ درصدی در حوزه صدور اسناد تک برگ برای اراضی زراعی استان را شاهد هستیم.

صدور بیش از ۷ هزار سند برای اراضی کشاورزی استان هرمزگان /تحویل یکهزارمین سند حدنگاری اراضی زراعی در شهرستان میناب

رئیس شورای قضایی استان هرمزگان خاطرنشان کرد: یکی از اقدامات ویژه و موفقی که در ارتباط با این موضوع در استان هرمزگان انجام شده است این بود که مسئولین و کارشناسان ادارات ثبت اسناد، جهاد کشاورزی و منابع طبیعی به درب منازل مردم مراجعه کردند و درخواست‌های مالکین اراضی کشاورزی را تحویل گرفتند.

رئیس کل دادگستری هرمزگان گفت: با اجرای این طرح در عرض دو هفته حدود ۱۳ هزار درخواست برای حدنگاری اراضی کشاورزی با مراجعه به مردم اخذ شد.

وی یادآور شد: این درحالیست که تعداد درخواست‌های مردمی برای حدنگاری اراضی کشاورزی پیش از اجرای این طرح و در سال ۱۴۰۱ تنها ۵۰۰ فقره بوده است.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان همچنین بیان کرد: در مراسمی که امروز به صورت نمادین برگزار شد یکهزارمین سند حدنگاری اراضی کشاورزی در حوزه شهرستان میناب در راستای گفتمان خدمت رسانی مطلوب با حضور مسئولین در محل، به مردم تحویل داده شد.

مجتبی قهرمانی با بیان اینکه کاهش دعاوی و ورودی پرونده به دستگاه قضا و مقابله با سودجویان از جمله مزایای صدور اسناد حدنگاری اراضی کشاورزی است، تأکید کرد: صدور سند مالکیت برای اراضی زراعی و ملی، راهکاری مهم برای جلوگیری از جنگل خواری، کوه‌خواری، زمین خواری و ساحل خواری است که بر این اساس، اجرای این طرح با اهتمام ویژه دنبال می‌شود.

رئیس کل دادگستری هرمزگان با بیان اینکه در سال گذشته با اجرای پروژه مشابهی برای ۱۰۰ درصد از اراضی ملی شامل منابع طبیعی، سواحل و حتی جنگل‌های حرا سند تک برگ صادر شده است، تأکید کرد: اتمام پروژه حدنگاری و صدور سند اراضی کشاورزی هم به نفع کشاورزان و مردم و هم به نفع مجموعه نظام و کشور خواهد بود.

انتهای پیام /


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *