رئیس کل دادگستری خوزستان: تعامل و همکاری میان قوا از موارد مورد تاکید در بیانیه گام دوم انقلاب است

13:07 - 05 تير 1402
کد خبر: ۴۷۱۹۹۹۴
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری خوزستان: تعامل و همکاری میان قوا از موارد مورد تاکید در بیانیه گام دوم انقلاب است
رئیس کل دادگستری استان خوزستان با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب، بر تعامل و همکاری دستگاه اجرایی استان با دادگستری و ادارات وابسته آن در راستای تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری تاکید کرد.

خبرگزاری میزان-علی دهقانی رئیس کل دادگستری استان خوزستان با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب، بر تعامل و همکاری دستگاه اجرایی استان با دادگستری و ادارات وابسته آن در راستای تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری تاکید کرد وگفت: نگاه عمیق و توجه به گذشته، آینده و دورنمای انقلاب اسلامی، در بیانیه گام دوم انقلاب به‌عنوان یک نسخه عملی در سیاست‌گذاری‌ها، قانون‌گذاری و ترسیم خط خدمت‌گذاری در نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

وی ادامه داد: این بیانیه مخاطبین زیادی از آحاد مردم دارد، اما عمده مخاطب آن، مسئولین در نظام جمهوری اسلامی در قوای سه‌گانه است. 

دهقانی تصریح کرد: همواره تلاش داریم که در همین راستا و متناسب با همین سیاست‌گذاری و محور‌هایی که مقام معظم رهبری مدظلـٌه‌العالی ترسیم و هرساله در هفته قوه قضاییه در دیدار با مسئولین مورد تاکید قرار می‌دهند، گام برداریم و قرارگاه پیگیری اجرای فرامین مقام معظم رهبری در دادگستری خوزستان به تبع از قوه قضائیه، تشکیل شده و اقداماتی در حال انجام است.

وی گفت: شناسایی نواقص و خلاء‌های استان در همه حوزه‌های مختلف و تکلیف مدیران استان به رفع این مشکلات، صیانت از حقوق عامه و بیت‌المال با عمل به نقش نظارتی و حمایتی دستگاه قضایی در وصول درآمد و اجرای پروژه‌های عمرانی، تقویت نظام پاسخ‌گویی در دستگاه قضایی و سایر دستگاه‌های استان، از اقداماتی است که در کنار کاهش پرونده‌های قضایی به ویژه پرونده‌های معوق و مسن، کاهش وقت رسیدگی و اطاله دادرسی و تکریم مراجعه‌کنندگان، صورت گرفته است.

دهقانی گفت: مطالبه‌گری در جهت انجام تکالیف قانونی، باید با رعایت ضوابط قانونی، جسارت در تصمیم‌گیری، ورود به میدان‌های سخت همراه با دسترسی آسان مردم به مسئولین و حفظ کرامت مخاطبین و مراجعین هر دستگاه باشد. 

 وی گفت: دفاع اثرگذار نمایندگان حقوقی ادارات در محاکم همراه با مستندات قانونی، به حفظ اموال منقول و غیرمنقول دستگاه اجرایی و حقوق بیت‌المال کمک می‌کند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خوزستان نیز گفت: یکی از وظایف دستگاه قضایی، تحقق عدالت و دیگری تامین امنیت جامعه با حمایت قانونی از نهاد‌های ذی‌ربط است که در هر دو موضوع تمام تلاش خود را به کار گرفته‌ایم.

صادق جعفری چگنی گفت: دستگاه قضایی همواره به تکالیف و وظایف قانونی خود عمل می‌کند، اما چنانچه از سوی دستگاه‌های اجرایی مورد حمایت قرار گیرد، در اجرای این تکالیف تسریع خواهد شد.

استاندار خوزستان نیز با قدردانی از حضور پررنگ رئیس کل دادگستری استان در جلسات شورای تامین استان و عملکرد دستگاه قضایی در استان، گفت: جریان عدالت و رویکرد پایبندی به قانون و اجرای آن، یکی از عوامل استحکام نظام جمهوری اسلامی است و بخشی از حفظ نظام به قلم قاضی و آرای وی وابسته است.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *