ارائه طرح چنددوازدهم بودجه توسط نمایندگان امکان‌پذیر نیست

17:42 - 16 اسفند 1394
کد خبر: ۱۴۵۳۲۶
دسته بندی: سیاست ، عمومی
حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی گفت: اگر مجلس به هر دلیلی نتواند تا پایان سال لایحه را تصویب کند، ساز و کار قانونی در این رابطه وجود دارد که یکی از آنها تقدیم لایحه چند دوازدهم است.
ارائه طرح چنددوازدهم بودجه توسط نمایندگان امکان‌پذیر نیست
حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان در نشست خبری که با حضور اصحاب رسانه در سالن اجلاس سران برگزار شد، در پاسخ به سوال خبرنگار گروه سیاسی مبنی بر واکنش دولت به درخواست برخی نمایندگان مجلس برای ارائه لایحه دو دوازدهم بودجه سال 95 اظهار داشت: نظر ما بر این بود که بودجه سال 95 در سال 94 به تصویب نهایی برسد؛ در روز 27 دی یعنی فردای اجرایی شدن برجام، ما لایحه بودجه را تقدیم مجلس کردیم؛ روشن هم بود که ما نمی توانستیم لایحه را زودتر تقدیم مجلس کنیم.

وی افزود: از زمان تقدیم لایحه بودجه به مجلس تا پایان سال بیش از 60 روز زمان در اختیار مجلس بود که البته آنها گرفتار مسائل انتخاباتی هم بودند اما بررسی و تصویب لایحه بودجه امکان پذیر بود.

روحانی تصریح کرد: من هم از نمایندگان درخواست کردم لایحه بودجه را در همین سال 94 تصویب کنند بدلیل اینکه تکلیف دولت برای سال آینده روشن می شود و این امر به نفع مردم است.

رئیس جمهور بیان داشت: اگر مجلس به هر دلیلی نتواند تا پایان سال لایحه را تصویب کند، ساز و کار قانونی در این رابطه وجود دارد که یکی از آنها تقدیم لایحه چند دوازدهم است؛ البته نمایندگان گفتند که ما خودمان در این رابطه طرح می دهیم که این امر به نظر من امکان پذیر نیست و باید دولت لایحه بدهد. (برای خواندن کامل این خبر اینجا کلیک کنید)



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *