آمادگی حزب مؤتلفه برای یاری رساندن به دولت در سال پایانی
حزب مؤتلفه اسلامی با صدور بیانیهای که در پایان اجلاس دبیران استانهای این حزب قرائت شد به نکاتی درباره سال پایانی دولت تدبیر و امید اشاره کرد.
خبرگزاری میزان -
دولت دوازدهم در نظام جمهوری اسلامی در سال پایانی دوره خود میباشد. ارزیابی عملکرد هفت ساله دولت تدبیر و امید نیاز به بررسی ابعاد گوناگون آن دارد. این دولت هم مانند همه دولتهای دوران گام اول، دارای خدمات، نقاط ضعف و نقاط قوت است.
برای استمرار نظام در بخش دولت و قوه مجریه، بررسی و تحلیل و ارزیابی عملکرد هر دولت، از جمله این دولت، بسیار عبرت آموز است و برای دولتی که در آینده نزدیک در گام دوم انقلاب اسلامی با رأی مردم انتخاب میشود، با تجربیات و دستاورد و پرهیز از خطاها و اشتباهات، اهمیت ویژهای دارد.
در نظام مردمسالار اسلامی مردم با توجه به وعدهها و سیاستها و برنامههای نامزدها، یکی از آنها را ترجیح داده و انتخاب میکنند و او رییس دولت میشود.
در ارزیابی هر دولت، این وعدهها و نتایج سیاستها وبرنامهها تحلیلی میشود که آیا دولت به وعده هایش عمل کرده یا نکرده است و آیا حاصل سیاستها و برنامه هایش رضایت مردم است یا نارضایتی؟ و آیا مردم که برای مدیریت شایسته کشور و برآورده شدن خواستههای ملت به این رییس جمهور رأی داده اند و درطول دولت، علیه آن اقدامی نکرده بلکه مشکلات را تحمل نموده اند، از عملکرد دولت رضایت دارند یا خیر؟ و آیا خواستههای آنان برآورده شده است؟
آقای دکتر روحانی دولت خود را دولت «تدبیر و امید» و اعتدال نامید و وعده داد که مشکلات را حل میکند. روابط خارجی را به طرف ارتباطات سالم و روان میبرد. ناهمواریها و ناهنجاریها را اصلاح میکند. در سیاست خارجی، سیاست برد ـ برد را مطرح کرد. درموضوع هستهای سیاست برجام و مذاکرات را پیگیری نمود و خوش باورانه به مردم گفت که با برجام همه مشکلات آنها حل میشود. تصور داشت که با امضای برجام، آمریکا و کشورهای اروپایی همسوی با آمریکا به تعهدات خود عمل خواهند کرد.
ولی بعدها معلوم شد که اتخاذ این سیاست کاملا خطا و اشتباه بوده است. آمریکا با دشمنی مستمر خود به ایران اجازه برد نمیداد و نمیدهد و نداد و یکطرفه از برجام خارج شد و همه تحریمها را ادامه داد و تحریمهای جدید و مضاعف را افزایش داد. اروپاییها هم به تعهدات خود در برجام عمل نکردند.
راهبرد ناصواب دولت در گره زدن مشکلات داخلی به برجام و انتظار حل مشکلات براساس توافقات خارجی به جای تمرکز به سیاست مقاومت و اتکاء به توانمندیهای داخلی و مردم و کشور و برخورد مقتدرانه در روابط بین الملل نگذاشت وعدههای دولت در سیاست بین المللی و در بخش داخلی برآورده شود.
دولت اگر با اتکاء به قدرت عظیم ملت و امکانات گسترده کشور ایران و استفاده از همه نیروهای دلسوز مملکت در صحنه بین الملل مذاکره میکرد، قطعا نتیجه غیر از آن است که اکنون با آن مواجه است.
تحلیل کاملا غلط دولت که تصور داشت در برجام کشورهای امضاکننده اروپایی به تعهدات خود برخلاف سیاست کلان آمریکا عمل میکنند، دولت را از استفاده از ظرفیتهای عظیمی که در داخل کشور برای جهش تولید و رونق اقتصادی و حل مشکلات مردم وجود دارد، باز داشت؛ و اروپاییها هم به تعهدات خود عمل نکردند بلکه با طرح ننگین اینستکس در صدد سوء استفاده برآمدند و تعجب در این است که هنوز در بدنه دولت، امیدواری به برجام و تغییر سیاستهای اروپایی و تغییر سیاست آمریکا در انتخابات آینده باقی است؛ و برخی ناشیانه امید دارند که با تغییر رییس جمهور فعلی آمریکا، این کشور به برجام بازگردد؟! و برجام راهگشای مشکلات شود.
البته اکنون بحران همه جانبه آمریکا و اروپا و ضرورتهای اجباری برای تغییر و تحول در سیاستهای آنان و تحولات منطقه، زمان را به گونهای پیش برده که غربیها چارهای جز امتیازدهی ندارند؛ و اگر دولت با اقتدار و با بکارگیری رهنمودهای رهبری معظم و اتخاذ سیاستهای صحیح، مقتدرانه عمل کند، میتواند از شرایط بین المللی بره برداری نماید.
• در حوزه سیاست داخلی
دولت که خود را دولت اعتدال نامید، این انتظار را ایجاد کرد که در هر زمینه، اعتدال را بکار برد. درحالی که دولت با رقبا و منتقدان خویش و جریانهای سیاسی غیر از اصلاح طلبان اعتدالی، برخوردهای تند داشت که گاه با الفاظ تند و افراطی و توهین و نسبتهای ناروا اظهار شد. یکطرفه شدن افراطی دولت و عدم استفاده از نیروهای دلسوز کشور در سطح ملی موجب شد دولت محدود شود و به خیرخواهیها و تذکرات دلسوزانه بی اعتنا بماند.
این سیاست غلط به گفتگوی در سطح ملی و همفکری ملی در گره گشایی مشکلات، آسیب جدی وارد کرد. در حالی که دولت میتوانست یک فرصت تاریخی را برای پیشرفت و توسعه کشور با حضور همه نیروها پدید آورد و نیاورد.
دولت خود، بارها اذعان کرده است که مردم مشکلات دارند و سطح نارضایتی مردم از دولت در سطح بالایی است. قیمت دلار چندبرابر، سکه ده برابر، مسکن سر به فلک کشیده است. قیمت خودرو و ارزاق هرچند روز به طور غیرمعقول گران شده و نظارتی هم از طرف دولت نیست. تعزیرات حکومتی دولت فقط مصاحبه میکند و چاره اندیشی ندارد. هرروز ارزش پول ملی و قدرت خرید مردم کاهش یافته است.
ریاست بانک مرکزی که در دوران مسئولیتش قیمت دلار به ۲۵ هزار تومان رسیده، فقط به مردم وعده میدهد و پس از هر وعدهای که میدهد، قیمت ارز افزایش مییابد و باز در مسئولیت خود میماند.
گزارشهای تفریغ بودجه حکایتگر تخلفات بزرگی از طرف دولت در حوزه برنامه و بودجه است. دولت همه ساله دچار کسری آشکار و پنهان است که برای جبران آن راههایی را رفته و میرود که طبق نظر کارشناسان، منجر به سقوط ارزش پول ملی، تورم روزافزون و تشدید مشکلات معیشتی شده و میشود.
بودجههای سالیانه که آئینه عملکرد دولت در هر سال است، دچار اشکالات اساسی است. مالیاتها بویژه در شرکتهای دولتی به طور صحیح به خزانه واریز نمیشود و هزینههای بی رویه و حتی در مواردی حقوقهای نجومی ـ طبق اطلاعات واصله ـ ادامه دارد.
درباره اشتغال و چاره اندیشی برای بیکاری و تأمین معیشت عادلانه مردم، دولت کارنامه قابل دفاعی ندارد. درحالی که گرانیهای روزافزون و سیاستهای غلط که منجر به افزایش بیکاران شده است، مشکلات مردم را چند برابر کرده است.
• در حوزه اجتماعی نیز دولت، کارنامه درخشانی ندارد
در صیانت از جایگاه خانواده، تسهیل ازدواج، کاهش طلاق، حل مسئله اعتیاد، جلوگیری از قاچاق، توسعه فرهنگ حجاب و اجرای قانون عفاف و حجاب و تسهیل و ترویج کتاب و رسانهها و روابط اجتماعی، دولت قصور و تقصیر فراوان دارد.
پس رفتها و توجه به سندهای غربگرایی مانند ۲۰۳۰ و سایر موارد به جای اصالت به فرهنگ اصیل و ادب پرور ایران و فرهنگ مترقی و سعادت آور اسلام و فرهنگ عاشورایی و مهدوی، یکی از اعتراضات دلسوزان و اهالی فرهنگ و ملت میباشد.
در کنار این نواقص و اشتباهات، خدمات دولت هم قابل ذکر است.
خدمات دولت در زمینه آب، برق، گاز، حفظ امنیت، مرزداری، خدمات و زحمات مدافعین سلامت در مهار بلیه جهانی کرونا، خدمات در زمینههای راهسازی، جاده سازی، یاری رسانی در بلایای طبیعی که با کمک همه نهادها بویژه سپاه و ارتش و نیروی انتظامی و بسیج و همت مردم صورت گرفته است، مورد تقدیر و تشکر میباشد.
• در سال پایانی
• در جمع بندی این ارزیابی مهم این سال پایانی است که دولت میتواند خدمات خود را به ملت گزارش دهد و صمیمانه از ملت در موارد وعدههای انجام نشده و قصور و کوتاهیها عذرخواهی نماید.
بدیهی است اگر دولت، سیاستهای سازنده با برنامههای مفید و مؤثر را در پیش گیرد، مردم با همه نارضایتیها آمادگی همراهی و یاری دولت را در اجرای مطلوب این سیاستها دارند و همه گروه ها، احزاب، تشکلها و نهادها نیز دولت را در این مسیر همراهی خواهند کرد.
اگر این تغییر سیاستها و برنامهها همراه تغییر مدیران ناکارآمد و محدودنگر باشد، میتوان در کشور بسیج ملی اعلام کرد تا همه با هم آسیبها را کاهش و حل مشکلات را با مدیریت کار جهادی در همین سال سامان یابند.
حزب مؤتلفه اسلامی اعتقاد دارد تواناییهای ملت، قدرت تولید ملی، تجربههای ارزنده در ۴ دهه گذشته، ظرفیتهای پایان ناپذیر انسانی، امکانات گسترده کشور، رهنمودهای، ولی امر مسلمین، نفوذ ایران در منطقه و جهان و راه حلهای بسیار برای حل مشکلات سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی به اندازه کافی برای حرکت ملی همگانی در یک بسیج مردمی، ایران را در برابر یک فرصت تاریخی بی نظیر قرار داده است.
اکنون نظام جمهوری اسلامی به بسیاری از اهداف چشم انداز ۲۰ ساله رسیده است، همتی میطلبد تا ان شاءالله تمدن نوین اسلامی، دولت کریمه و جامعه نمونه اسلامی در گام دوم تحقق یابد.
جهان در آستانه تحولات شگرفی است. نشانههای افول و سقوط در نظام و جوامع سرمایه دای و لیبرال دموکراسی کاپیتالیسی، به وضوح مشاهده میشود.
به گفته سردار دلها شهید حاج قاسم سلیمانی: «ما ملت شهادتیم، ما ملت امام حسینیم» ما حوادث سختی را پشت سر گذاشته ایم. ما نزدیک به نیم قرن در برابر سلطه جهان استکباری و استعماری و صهیونیسم و همه همدستان و مزدوران آنها با اقتدار و عزت و مصلحت و حکمت ایستاده ایم و پیروز صحنهها بوده ایم.
توطئه ها، حیله ها، دشمنی ها، کینه توزی ها، جنگ تحمیلی ۸ ساله، تحریم ۴۰ ساله در برابر اراده و عزم رهبری و ملت، شکست خورده اند و شکست خواهند خورد. دولت دوازدهم در همین سال پایانی میتواند تحولی در خود پدید آورد و بیانیه گام دوم و تحول مورد تأکید رهبری در۱۴ خرداد ۹۹ را منشور ملی دولت قرار داده و سیاستهای غلط را تغییر دهد و مدیرانی که ناکارآمد میباشند و تفکر و اقدام جهادی ندارند را کنار بگذارد. آنگاه مطمئن باشد که با توفیق الهی و همت ملت و هدایت رهبر، بر مشکلات فائق میآید.
حزب مؤتلفه اسلامی در آغاز این دولت آمادگی خود را در دیدار حضوری برای خدمت بدون توقع و در اختیار گذاشتن تجربیات و همکاری خویش به رییس جمهور اعلام کرد که متأسفانه در ۷ سال گذشته از آن استفاده نشد.
سیاست حزب مؤتلفه اسلامی در برابر این دولت نیز اعلام رسمی و در این ۷ سال به آن عمل شد. محورهای این سیاست «عدم تخریب و تضعیف دولت»، «رصد هوشمندانه»، «نقد منصفانه»، «همکاری صمیمانه» درصورتی که دولت بخواهد بود.
حزب مؤتلفه اسلامی در آستانه سال پایانی دولت نیز همان سیاست را اعلام میدارد و تذکر میدهد که به نظر میرسد ادامه سیاستهای فعلی برای دولت مقدور نخواهد بود و درصورتی که دولت دوازدهم بخواهد تحولی عمیق را در خود و مدیریتها و سیاستها پدید آورد، از همفکری و یاری حزب بهرهمند خواهد شد.
- طبق اعلام روابط عمومی حزب موتلفه اسلامی، حزب مؤتلفه اسلامی با صدور بیانیهای که در پایان اجلاس دبیران استانهای این حزب قرائت شد به نکاتی درباره سال پایانی دولت تدبیر و امید اشاره کرد.
بسم الله الرحمن الرحیم
بسم الله الرحمن الرحیم
دولت دوازدهم در نظام جمهوری اسلامی در سال پایانی دوره خود میباشد. ارزیابی عملکرد هفت ساله دولت تدبیر و امید نیاز به بررسی ابعاد گوناگون آن دارد. این دولت هم مانند همه دولتهای دوران گام اول، دارای خدمات، نقاط ضعف و نقاط قوت است.
برای استمرار نظام در بخش دولت و قوه مجریه، بررسی و تحلیل و ارزیابی عملکرد هر دولت، از جمله این دولت، بسیار عبرت آموز است و برای دولتی که در آینده نزدیک در گام دوم انقلاب اسلامی با رأی مردم انتخاب میشود، با تجربیات و دستاورد و پرهیز از خطاها و اشتباهات، اهمیت ویژهای دارد.
در نظام مردمسالار اسلامی مردم با توجه به وعدهها و سیاستها و برنامههای نامزدها، یکی از آنها را ترجیح داده و انتخاب میکنند و او رییس دولت میشود.
در ارزیابی هر دولت، این وعدهها و نتایج سیاستها وبرنامهها تحلیلی میشود که آیا دولت به وعده هایش عمل کرده یا نکرده است و آیا حاصل سیاستها و برنامه هایش رضایت مردم است یا نارضایتی؟ و آیا مردم که برای مدیریت شایسته کشور و برآورده شدن خواستههای ملت به این رییس جمهور رأی داده اند و درطول دولت، علیه آن اقدامی نکرده بلکه مشکلات را تحمل نموده اند، از عملکرد دولت رضایت دارند یا خیر؟ و آیا خواستههای آنان برآورده شده است؟
آقای دکتر روحانی دولت خود را دولت «تدبیر و امید» و اعتدال نامید و وعده داد که مشکلات را حل میکند. روابط خارجی را به طرف ارتباطات سالم و روان میبرد. ناهمواریها و ناهنجاریها را اصلاح میکند. در سیاست خارجی، سیاست برد ـ برد را مطرح کرد. درموضوع هستهای سیاست برجام و مذاکرات را پیگیری نمود و خوش باورانه به مردم گفت که با برجام همه مشکلات آنها حل میشود. تصور داشت که با امضای برجام، آمریکا و کشورهای اروپایی همسوی با آمریکا به تعهدات خود عمل خواهند کرد.
ولی بعدها معلوم شد که اتخاذ این سیاست کاملا خطا و اشتباه بوده است. آمریکا با دشمنی مستمر خود به ایران اجازه برد نمیداد و نمیدهد و نداد و یکطرفه از برجام خارج شد و همه تحریمها را ادامه داد و تحریمهای جدید و مضاعف را افزایش داد. اروپاییها هم به تعهدات خود در برجام عمل نکردند.
راهبرد ناصواب دولت در گره زدن مشکلات داخلی به برجام و انتظار حل مشکلات براساس توافقات خارجی به جای تمرکز به سیاست مقاومت و اتکاء به توانمندیهای داخلی و مردم و کشور و برخورد مقتدرانه در روابط بین الملل نگذاشت وعدههای دولت در سیاست بین المللی و در بخش داخلی برآورده شود.
دولت اگر با اتکاء به قدرت عظیم ملت و امکانات گسترده کشور ایران و استفاده از همه نیروهای دلسوز مملکت در صحنه بین الملل مذاکره میکرد، قطعا نتیجه غیر از آن است که اکنون با آن مواجه است.
تحلیل کاملا غلط دولت که تصور داشت در برجام کشورهای امضاکننده اروپایی به تعهدات خود برخلاف سیاست کلان آمریکا عمل میکنند، دولت را از استفاده از ظرفیتهای عظیمی که در داخل کشور برای جهش تولید و رونق اقتصادی و حل مشکلات مردم وجود دارد، باز داشت؛ و اروپاییها هم به تعهدات خود عمل نکردند بلکه با طرح ننگین اینستکس در صدد سوء استفاده برآمدند و تعجب در این است که هنوز در بدنه دولت، امیدواری به برجام و تغییر سیاستهای اروپایی و تغییر سیاست آمریکا در انتخابات آینده باقی است؛ و برخی ناشیانه امید دارند که با تغییر رییس جمهور فعلی آمریکا، این کشور به برجام بازگردد؟! و برجام راهگشای مشکلات شود.
البته اکنون بحران همه جانبه آمریکا و اروپا و ضرورتهای اجباری برای تغییر و تحول در سیاستهای آنان و تحولات منطقه، زمان را به گونهای پیش برده که غربیها چارهای جز امتیازدهی ندارند؛ و اگر دولت با اقتدار و با بکارگیری رهنمودهای رهبری معظم و اتخاذ سیاستهای صحیح، مقتدرانه عمل کند، میتواند از شرایط بین المللی بره برداری نماید.
• در حوزه سیاست داخلی
دولت که خود را دولت اعتدال نامید، این انتظار را ایجاد کرد که در هر زمینه، اعتدال را بکار برد. درحالی که دولت با رقبا و منتقدان خویش و جریانهای سیاسی غیر از اصلاح طلبان اعتدالی، برخوردهای تند داشت که گاه با الفاظ تند و افراطی و توهین و نسبتهای ناروا اظهار شد. یکطرفه شدن افراطی دولت و عدم استفاده از نیروهای دلسوز کشور در سطح ملی موجب شد دولت محدود شود و به خیرخواهیها و تذکرات دلسوزانه بی اعتنا بماند.
این سیاست غلط به گفتگوی در سطح ملی و همفکری ملی در گره گشایی مشکلات، آسیب جدی وارد کرد. در حالی که دولت میتوانست یک فرصت تاریخی را برای پیشرفت و توسعه کشور با حضور همه نیروها پدید آورد و نیاورد.
دولت خود، بارها اذعان کرده است که مردم مشکلات دارند و سطح نارضایتی مردم از دولت در سطح بالایی است. قیمت دلار چندبرابر، سکه ده برابر، مسکن سر به فلک کشیده است. قیمت خودرو و ارزاق هرچند روز به طور غیرمعقول گران شده و نظارتی هم از طرف دولت نیست. تعزیرات حکومتی دولت فقط مصاحبه میکند و چاره اندیشی ندارد. هرروز ارزش پول ملی و قدرت خرید مردم کاهش یافته است.
ریاست بانک مرکزی که در دوران مسئولیتش قیمت دلار به ۲۵ هزار تومان رسیده، فقط به مردم وعده میدهد و پس از هر وعدهای که میدهد، قیمت ارز افزایش مییابد و باز در مسئولیت خود میماند.
گزارشهای تفریغ بودجه حکایتگر تخلفات بزرگی از طرف دولت در حوزه برنامه و بودجه است. دولت همه ساله دچار کسری آشکار و پنهان است که برای جبران آن راههایی را رفته و میرود که طبق نظر کارشناسان، منجر به سقوط ارزش پول ملی، تورم روزافزون و تشدید مشکلات معیشتی شده و میشود.
بودجههای سالیانه که آئینه عملکرد دولت در هر سال است، دچار اشکالات اساسی است. مالیاتها بویژه در شرکتهای دولتی به طور صحیح به خزانه واریز نمیشود و هزینههای بی رویه و حتی در مواردی حقوقهای نجومی ـ طبق اطلاعات واصله ـ ادامه دارد.
درباره اشتغال و چاره اندیشی برای بیکاری و تأمین معیشت عادلانه مردم، دولت کارنامه قابل دفاعی ندارد. درحالی که گرانیهای روزافزون و سیاستهای غلط که منجر به افزایش بیکاران شده است، مشکلات مردم را چند برابر کرده است.
• در حوزه اجتماعی نیز دولت، کارنامه درخشانی ندارد
در صیانت از جایگاه خانواده، تسهیل ازدواج، کاهش طلاق، حل مسئله اعتیاد، جلوگیری از قاچاق، توسعه فرهنگ حجاب و اجرای قانون عفاف و حجاب و تسهیل و ترویج کتاب و رسانهها و روابط اجتماعی، دولت قصور و تقصیر فراوان دارد.
پس رفتها و توجه به سندهای غربگرایی مانند ۲۰۳۰ و سایر موارد به جای اصالت به فرهنگ اصیل و ادب پرور ایران و فرهنگ مترقی و سعادت آور اسلام و فرهنگ عاشورایی و مهدوی، یکی از اعتراضات دلسوزان و اهالی فرهنگ و ملت میباشد.
در کنار این نواقص و اشتباهات، خدمات دولت هم قابل ذکر است.
خدمات دولت در زمینه آب، برق، گاز، حفظ امنیت، مرزداری، خدمات و زحمات مدافعین سلامت در مهار بلیه جهانی کرونا، خدمات در زمینههای راهسازی، جاده سازی، یاری رسانی در بلایای طبیعی که با کمک همه نهادها بویژه سپاه و ارتش و نیروی انتظامی و بسیج و همت مردم صورت گرفته است، مورد تقدیر و تشکر میباشد.
• در سال پایانی
• در جمع بندی این ارزیابی مهم این سال پایانی است که دولت میتواند خدمات خود را به ملت گزارش دهد و صمیمانه از ملت در موارد وعدههای انجام نشده و قصور و کوتاهیها عذرخواهی نماید.
بدیهی است اگر دولت، سیاستهای سازنده با برنامههای مفید و مؤثر را در پیش گیرد، مردم با همه نارضایتیها آمادگی همراهی و یاری دولت را در اجرای مطلوب این سیاستها دارند و همه گروه ها، احزاب، تشکلها و نهادها نیز دولت را در این مسیر همراهی خواهند کرد.
اگر این تغییر سیاستها و برنامهها همراه تغییر مدیران ناکارآمد و محدودنگر باشد، میتوان در کشور بسیج ملی اعلام کرد تا همه با هم آسیبها را کاهش و حل مشکلات را با مدیریت کار جهادی در همین سال سامان یابند.
حزب مؤتلفه اسلامی اعتقاد دارد تواناییهای ملت، قدرت تولید ملی، تجربههای ارزنده در ۴ دهه گذشته، ظرفیتهای پایان ناپذیر انسانی، امکانات گسترده کشور، رهنمودهای، ولی امر مسلمین، نفوذ ایران در منطقه و جهان و راه حلهای بسیار برای حل مشکلات سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی به اندازه کافی برای حرکت ملی همگانی در یک بسیج مردمی، ایران را در برابر یک فرصت تاریخی بی نظیر قرار داده است.
اکنون نظام جمهوری اسلامی به بسیاری از اهداف چشم انداز ۲۰ ساله رسیده است، همتی میطلبد تا ان شاءالله تمدن نوین اسلامی، دولت کریمه و جامعه نمونه اسلامی در گام دوم تحقق یابد.
جهان در آستانه تحولات شگرفی است. نشانههای افول و سقوط در نظام و جوامع سرمایه دای و لیبرال دموکراسی کاپیتالیسی، به وضوح مشاهده میشود.
به گفته سردار دلها شهید حاج قاسم سلیمانی: «ما ملت شهادتیم، ما ملت امام حسینیم» ما حوادث سختی را پشت سر گذاشته ایم. ما نزدیک به نیم قرن در برابر سلطه جهان استکباری و استعماری و صهیونیسم و همه همدستان و مزدوران آنها با اقتدار و عزت و مصلحت و حکمت ایستاده ایم و پیروز صحنهها بوده ایم.
توطئه ها، حیله ها، دشمنی ها، کینه توزی ها، جنگ تحمیلی ۸ ساله، تحریم ۴۰ ساله در برابر اراده و عزم رهبری و ملت، شکست خورده اند و شکست خواهند خورد. دولت دوازدهم در همین سال پایانی میتواند تحولی در خود پدید آورد و بیانیه گام دوم و تحول مورد تأکید رهبری در۱۴ خرداد ۹۹ را منشور ملی دولت قرار داده و سیاستهای غلط را تغییر دهد و مدیرانی که ناکارآمد میباشند و تفکر و اقدام جهادی ندارند را کنار بگذارد. آنگاه مطمئن باشد که با توفیق الهی و همت ملت و هدایت رهبر، بر مشکلات فائق میآید.
حزب مؤتلفه اسلامی در آغاز این دولت آمادگی خود را در دیدار حضوری برای خدمت بدون توقع و در اختیار گذاشتن تجربیات و همکاری خویش به رییس جمهور اعلام کرد که متأسفانه در ۷ سال گذشته از آن استفاده نشد.
سیاست حزب مؤتلفه اسلامی در برابر این دولت نیز اعلام رسمی و در این ۷ سال به آن عمل شد. محورهای این سیاست «عدم تخریب و تضعیف دولت»، «رصد هوشمندانه»، «نقد منصفانه»، «همکاری صمیمانه» درصورتی که دولت بخواهد بود.
حزب مؤتلفه اسلامی در آستانه سال پایانی دولت نیز همان سیاست را اعلام میدارد و تذکر میدهد که به نظر میرسد ادامه سیاستهای فعلی برای دولت مقدور نخواهد بود و درصورتی که دولت دوازدهم بخواهد تحولی عمیق را در خود و مدیریتها و سیاستها پدید آورد، از همفکری و یاری حزب بهرهمند خواهد شد.
انتهای پیام/
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *