تیم بایدن در حال بررسی راه‌های بازگشت به برجام و کاهش تحریم‎های ایران

12:19 - 11 شهريور 1399
کد خبر: ۶۵۱۸۹۶
گزارش‌ها از تلاش مشاوران تیم جو بایدن، نامزد حزب دموکرات در انتخابات آمریکا برای بازگشت به برجام و کاهش تحریم‌های ایران حکایت دارند.
مشاوران بایدن در حال بررسی راه‌های بازگشت به برجام هستند - «نیوزویک» در گزارشی مدعی شد تیم مشاوران «جو بایدن»، نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا در حال بررسی طرح‌های کاهش تحریم‌های ایران و بازگشت به برجام، در صورت پیروزی وی در انتخابات ماه نوامبر هستند.
 
بر اساس این گزارش، تیم «بایدن»، در حال برنامه ریزی برای کاهش تحریم‌های ایران به منظور احیای توافق هسته‌ای در صورت پیروزی در انتخابات ماه نوامبر است.
 
از این رو ۲ ماه آینده که فرصت باقیمانده تا انتخابات محسوب می‌شود، بسیار حیاتی است.
به ادعای این گزارش، مشاوران در حال مطالعه چگونگی بازگشت به توافق هسته‌ای هستند؛ ضمن اینکه امکان توافق جدید و جامع‌تر را نیز مورد بررسی قرار می‌دهند.
 
این گزارش در بخش دیگری نوشت «ایران این دور از بازی را از واشنگتن بُرده است اما سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا، اسرائیل و دیگر قدرت‌های غربی همچنان به رصد اقدامات ایران ادامه می‌دهند.»
 
موضوع توافق با ایران، به بخش مهمی از تبلیغات انتخاباتی آمریکا تبدیل شده است؛ پیشتر ترامپ مدعی شده بود که در ماه نخست حضور مجددش در کاخ سفید با ایران به توافق دست خواهد یافت.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *