دادستان استان مرکز خوزستان: افزایش سرعت و کیفیت در رسیدگی به پروندهها با هدف جلب رضایت مردم در اولویت قرار گیرد

امیر خلفیان در جلسهای که به منظور کاهش اطاله دادرسی و با حضور برخی از معاونین دادستان و بازپرسها در مرکز استان خوزستان برگزار شد، با اشاره به آغاز ماه مبارک رمضان، این ماه را فرصتی برای بندگی و اخلاص و توجه بیشتر به حقوق مردم دانست و اظهار داشت: در جهت تسریع و افزایش کیفیت رسیدگی به پروندهها تلاشهای مطلوبی صورت میگیرد و نیروهای فعال و جهادی در دادسرای اهواز مشغول به خدمترسانی به مردم هستند.
وی افزود: پروندهها باید به شکلی ویژه و تخصصی رسیدگی شوند و برخی از آنها نیازمند اتخاذ راهکارهای خاص و کاربردی هستند.
دادستان مرکز استان خوزستان بر ضرورت پایش مستمر پروندهها برای دستیابی به آرای متقن و بدون نقص تاکید کرد و گفت: اقناعسازی مردم هنگام مراجعه به دادسرا باید انجام شود؛ چرا که هدف اصلی دستگاه قضایی خدمت صادقانه و بیمنت به مردم و جلب رضایتمندی آنان است.
خلفیان در ادامه از زحمات شبانهروزی قضات تقدیر کرد و بر اهمیت برنامهریزی برای کاهش موجودی پروندههای مسن و شفافیت در کارها تاکید کرد.
وی علم حقوق و روند صدور احکام را به جراحی پزشکی تشبیه کرد و گفت که قاضی باید با دقت و بدون لرزش دست به صدور رای بپردازد.
در ادامه جلسه، عیسی پور سلیمی معاون قضایی و ناظر بر دادسراهای کل استان خوزستان، بهبود کاهش پروندههای در شعب نامتعارف در دادسرای اهواز نسبت به گذشته را نتیجه تلاشهای جمعی اعلام کرد و از برنامهریزی برای حذف تمامی شعب نامتعارف تا پایان سال خبر داد.
همچنین حمید ناصری، معاون دادستان مرکز خوزستان، هدف از این جلسات را هماندیشی و هماهنگی برای ارائه راهکارهای مناسبتر برای رسیدگی سریعتر و بهتر به پروندهها دانست و بر اهمیت مدیریت صحیح موجودی پروندهها تاکید کرد تا در اسرع وقت تعیین تکلیف شوند.
انتهای پیام/