حضور رئیس کل دادگستری خراسان رضوی در شعبه ویژه رسیدگی به یک پرونده شرکت هرمی کثیرالشاکی
حجتالاسلام والمسلمین زرندی در شعبه رسیدگی کننده به یک پرونده کثیرالشاکی مرتبط با کلاهبرداری از طریق شرکت هرمی حضور یافت.
رئیس کل دادگستری خراسان رضوی با حضور در این شعبه و ضمن گفتگو با قاضی پرونده و قرار گرفتن در جریان آخرین اقدامات انجام شده قضایی در مورد این پرونده معروف گفت: با توجه به پیچیده شدن شگردهای ارتکاب جرم به ویژه کلاهبرداری در فضای مجازی که صدمات اقتصادی و اجتماعی بزرگی برای مردم عزیز و کشور به همراه دارد، در چنین شرایطی و بیش از هر زمان دیگر به ارتقاء آگاهیهای عمومی و دانستنیهای حقوقی شهروندان نیاز داریم و در این زمینه نهادها و مراکز علمی و آموزشی و همچنین رسانهها میتوانند نقش بیبدیلی ایفا کنند.
حجتالاسلام والمسلمین زرندی با اشاره به محتویات این پرونده مرتبط با جرایم یک شرکت هرمی معروف گفت: متاسفانه تعداد زیادی از هموطنانمان که عددی بالغ بر (۱۰۰۰ نفر) را شامل میشود، به عنوان شاکی و در واقع مال باخته، درگیر این پرونده شده اند، و از سویی این پرونده تعداد قابل توجهی متهم نیز دارد که کار رسیدگی به آن را زمان بر و تا حدودی پیچیده میکند، اما تلاش میشود تا ضمن برخورد قانونی با متهمین، فرایند رسیدگی تسریع شود.
رئیس کل دادگستری استان خراسان رضوی با اشاره به اقداماتی که دادگستری، سازمانهای تابعه و مراکز و نهادهای وابسته به قوه قضاییه در کنار نهادهای امنیتی و انتظامی در سطح استان با هدف روشنگری و ارتقای آگاهیهای عمومی به انجام میرسانند، افزود: علی رغم انجام اطلاع رسانیهای مکرر از طرق مختلف رسانهای و یا صدا و سیما، متاسفانه هنوز شاهد آن هستیم که شهروندان، تنها به دلیل اعتماد به صدا و سیما یا رسانههای اجتماعی، در دام برخی از این شرکتها میافتند که ضمنا هزینههای هنگفتی برای جامعه به بار آورده و مردمی را که با امید کسب سود اقدام به سرمایه گذاری در اینگونه شرکتها میکنند با ضرر و زیان و حتی خسارتهای جانی روبرو میکند چرا که در برخی از این پروندهها به دلیل گرفتار شدن مسئولان شرکت در چنگال قانون و انتشار اخبار مرتبط با آن، شاهد به خطر افتادن جان سرمایهگذاران نیز بودهایم.
رئیس شورای قضایی استان خراسان رضوی با اشاره به اهمیت و جایگاه ارزنده رسانهها در حفظ و ارتقای سلامت و امنیت اجتماعی گفت: از آنجا که مردم عزیز ما به رسانهها اعتماد دارند، مدیران و دستندرکاران رسانهها باید در پخش آگهیها و توزیع محصولات رسانهای متضمن تبلیغ، به مسئولیت اجتماعی و حرفهای خود توجه کرده و قبل از هرگونه تبلیغات، از اصالت سفارش دهنده آگهی تبلیغاتی و همچنین صحت قانونی اقدام خود اطمینان حاصل نموده تا شاهد پیشگیری از وقوع جرایم در این زمینه باشیم.
انتهای پیام/