انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا و چالش‌های حقوق بشری داخلی

7:30 - 07 آبان 1403
کد خبر: ۴۸۰۰۸۶۲
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا و چالش‌های حقوق بشری داخلی
آمریکا با چالش‌های حقوق بشری در داخل کشورش روبرو بوده که تاکنون به آنها رسیدگی نشده است.

خبرگزاری میزان - سازمان‌های حقوق بشری می‌گویند که آمریکا راه طولانی برای رعایت اصول حقوق بشر در داخل کشور خود دارد و همچنین باید نقش مثبتی را فراتر از مرز‌های خود، با پیشبرد تعهد‌های حقوق بشری، ایفا کند. 

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور پیشین آمریکا از حزب جمهوری‌خواه و در طرف مقابل کامالا هریس، معاون رئیس‌جمهور آمریکا از حزب دموکرات، نامزد‌های اصلی انتخابات ۲۰۲۴ ریاست‌جمهوری آمریکا هستند. 

این ۲ نامزد تاکنون در کارزار‌های انتخاباتی خود به موضوع‌های داخلی و خارجی اشاره کرده‌اند، اما به ندرت درباره موضوع‌های حقوق بشری، چه در داخل و چه در خارج از کشور خود پرداخته‌اند. 

در ادامه به برخی از چالش‌های حقوق بشری داخلی آمریکا پرداخته شده است.

نابرابری نژادی

تاریخ طولانی تبعیض نژادی در آمریکا همچنان به سیاه‌پوستان و بومیان آسیب می‌رساند. این جوامع که از آسیب‌های نژادی رنج می‌برند، باید درمان موثر را مانند سفیدپوستان دریافت کنند. 

آمریکا در اوج جنبش حقوق مدنی در سال ۱۹۶۶ کنوانسیون بین‌المللی رفع همه اشکال تبعیض نژادی را امضا کرد. با تصویب کنوانسیون در سال ۱۹۹۴، آمریکا متعهد شد که اقدام‌های موثری را برای اصلاح یا لغو کلیه قوانینی که بر ایجاد یا تداوم تبعیض نژادی تاثیر دارند، اعمال کند.

با این حال، نزدیک به ۵۰ سال بعد، رعایت اصول این کنوانسیون کافی نبوده و تفاوت درآمدی گسترده در بین گروه‌های نژادی، ازجمله تبعیض در مسکن، و شکاف در نتایج آموزشی وجود دارد.

عدالت کیفری

بازداشتگاه‌ها و زندان‌های ایالتی و فدرال در آمریکا بیش از ۲ میلیون نفر را در خود جای داده‌اند و نرخ زندانی شدن در این کشور بالاترین میزان در جهان است.

۴.۴ میلیون نفر دیگر در شرایط مشروط یا آزادی مشروط هستند. سیاه‌پوستان ۱۳ درصد از جمعیت آمریکا را تشکیل می‌دهند، اما تقریبا ۳۳ درصد از زندانیان را تشکیل می‌دهند. جوامع لاتین‌تبار و بومیان نیز همچنان نرخ بالای زندانی شدن را تجربه می‌کنند. 

انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا و چالش‌های حقوق بشری داخلی

 

خشونت پلیس آمریکا

بیشتر بحث‌های مربوط به اصلاح پلیس در آمریکا بر تغییر تاکتیک‌هایی متمرکز است که به مرگ افراد به‌دست افسران پلیس منجر می‌شود. قتل تنها نوک کوه یخی از تعاملات قهری و اغلب خشونت‌آمیز افسران پلیس با سیاه‌پوستان، لاتین‌تبارها، بومیان، افراد فقیرتر و افراد دارای معلولیت است. 

انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا و چالش‌های حقوق بشری داخلی

کارشناسان می‌گویند که کاری که آمریکا باید انجام دهد شامل پایان دادن به خشونت افسران پلیس علیه مردم آمریکا است. 

حقوق کودکان

کشاورزی مرگ‌بارترین صنعت برای کودکان کار در آمریکا است، اما قانون کار اجازه می‌دهد تا کودکان زیر ۱۲ سال تا زمانی که مدرسه را از دست ندهند، به‌طور قانونی در مزارع با هر اندازه‌ای برای ساعت‌های نامحدود کار کنند.

کارشناسان می‌گویند که نامزد‌ها باید به‌طور علنی برای اصلاح قانون استاندارد‌های کار منصفانه فدرال برای حذف معافیت‌هایی که به کودکان اجازه می‌دهد در سنین بسیار پایین‌تر، ساعات طولانی‌تر و در شرایط خطرناک‌تر کار کنند، اقدام کنند.

انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا و چالش‌های حقوق بشری داخلی

در همین حال، آمریکا تنها کشوری در جهان است که کودکان را بدون امکان آزادی مشروط به حبس ابد محکوم می‌کند. کودکان در آمریکا و به‌طور نامتناسبی کودکان رنگین‌پوست تحت پیگرد قانونی قرار می‌گیرند، به مجازات‌های بیش از حد محکوم می‌شوند، بی‌دلیل زندانی می‌شوند و از خدمات و فرصت‌های طراحی شده برای کمک به آنها در جامعه محروم می‌شوند.

مهاجران و مرز‌های جنوبی

رویکرد آمریکا برای مدیریت مرز‌های جنوبی خود بر پیشگیری از طریق تاکتیک‌های بازدارنده مرگبار متمرکز است؛ این یک سیاست شکست خورده در آمریکا است. 

چندین ایالت آمریکا به‌طور غیرقانونی مهاجران و پناهجویان را برای سوءاستفاده هدف قرار می‌دهند.

دولت جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا که پیش از این سیاست‌های ضدمهاجرتی خود را تشدید کرده بود، به‌تازگی از دور تازه‌ای از محدودیت‌ها خبر داد.

دولت آمریکا اعلام کرد که محدودیت‌های پناهندگی در مرز جنوبی را سخت‌تر می‌کند؛ دولت بایدن از آنچه اشتیاق آمریکایی‌ها به افزایش امنیت در مرز‌ها خوانده، به‌عنوان بهانه‌ای برای تشدید سیاست‌های ضدمهاجرتی خود استفاده کرده است. 

انتهای پیام/ 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *