جنایت در کمال عدوان؛ یورش نظامیان صهیونیست به آخرین بیمارستان فعال در شمال غزه

11:44 - 05 آبان 1403
کد خبر: ۴۸۰۰۵۳۳
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
جنایت در کمال عدوان؛ یورش نظامیان صهیونیست به آخرین بیمارستان فعال در شمال غزه
کارزار مستمر جنایت علیه بیمارستان‌های غزه، این بار با یورش نظامیان صهیونیست به بیمارستان کمال عدوان و بازداشت کارکنان و بیماران انجام شد.

خبرگزاری میزان – رژیم صهیونیستی طی بیش از یک سال گذشته در جریان جنگ علیه غزه و لبنان به شکل جنون‌آمیزی مراکز درمانی و بیمارستان‌های این منطقه را هدف حمله‌های هوایی قرار داد، محاصره کرد، پزشکان و کارکنان را بازداشت کرد، بیماران را قتل‌عام کرد، ...

جدیدترین قربانی کارزار جنایت علیه مراکز درمانی در غزه، بیمارستان کمال عدوان در شمال این باریکه است؛ این بیمارستان آخرین بیمارستان فعال در شمال غزه است که طی حدود سه هفته گذشته درپی محاصره رژیم صهیونیستی به کانون بحران بشردوستانه تبدیل شده است.

به گزارش الجزیره، نظامیان صهیونیست همه کادر پزشکی مرد بیمارستان کمال عدوان را دستگیر و به مقصد نامعلومی منتقل کردند؛ در حالی که رئیس بیمارستان و تعدادی از پرستاران در داخل اتاق‌های بسته بیمارستان بازداشت کردند.

براساس این گزارش، نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی همچنین تعدادی مجروح را از داخل بیمارستان کمال عدوان در شمال غزه دستگیر کردند؛ ضمن اینکه اقدام به خرابکاری، تخریب تاسیسات و آتش زدن خودرو‌های آمبولانس در داخل بیمارستان کمال عدوان کردند.

مقام‌های نوار غزه روز گذشته با بیان اینکه ۱۵۰ بیمار و کارمند در بیمارستان کمال عدوان گرفتار شده‌اند، یادآوری کردند: شماری از کادر پزشکی مجروح شدند و شیشه‌های اتاق‌های بیماران در این بیمارستان درپی بمباران مداوم رژیم صهیونیستی شکسته شدند.

برخی از گزارش‌ها از شمال غزه از حمله رژیم صهیونیستی به خانه‌های اطراف بیمارستان کمال عدوان حکایت دارند؛ براساس گزارش‌های یادشده نظامیان صهیونیست با خودرو‌های زرهی اقدام به تخریب دیوار‌های بیمارستان کمال عدوان کرده و تعدادی از آمبولانس‌ها و خودرو‌های اداری بیمارستان را آتش زدند.

 

وزارت بهداشت فلسطین در غزه با انتشار بیانیه‌ای در این باره، اعلام کرد که نظامیان صهیونیست اقدام به بازداشت همه کاکنان مرد کادر پزشکی بیمارستان کمال عدوان در شمال نوار غزه و برخی از مجروحان و بیماران کرده و زنان را در اتاقی داخل بیمارستان بدون آب و غذا بازداشت کردند.

در این بیانیه تاکید شده است: ما از همه نهاد‌های بین‌المللی و طرف‌های ذیربط درخواست می‌کنیم که برای محافظت از بیماران و کارکنان پزشکی شاغل در بیمارستان فورا مداخله کنند.

 

جنایت در کمال عدوان؛ یورش نظامیان صهیونیست به تنها بیمارستان فعال در شمال غزه

جدیدترین گزارش‌ها از وضعیت بیمارستان کمال عدوان، حاکی از آن است که نظامیان صهیونیستی پس از تخریب و آتش زدن بیمارستان در حال عقب‌نشینی هستند.

تدروس ادهانوم، رئیس سازمان جهانی بهداشت روز گذشته اعلام کرد که ارتباط با کادر درمان بیمارستان کمال عدوان در شمال نوار غزه پس از گزارش‌ها درباره حمله مستقیم رژیم صهیونیستی به این بیمارستان قطع شد.

براساس اعلام وی، ۲۰۰ بیمار علاوه بر صد‌ها آواره اکنون در بیمارستان کمال عدوان حضور دارند و در محاصره هستند.

ارتش رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرده بود که نیرو‌های یگان ۱۶۲ را در اطراف بیمارستان کمال عدوان مستقر کرده است.

رژیم صهیونیستی از زمان آغاز جنگ علیه غزه به شکلی برنامه‌ریزی‌شده و هدفمند مراکز درمانی و زشکی را در این منطقه هدف قرار داده است و فاجعه‌های انسانی را با طرح ادعا‌های بی مدرک و سند ایجاد کرده است؛ حمله‌های مستمر رژیم صهیونیستی علیه بیمارستان‌ها و مراکز درمانی غزه، این مراکز را به مرز فروپاشی رسانده است.

در عین حال، رژیم صهیونیستی با گسترش جنگ به لبنان، در حال اجرای همین الگوی جنایت علیه مراکز درمانی و پزشکی لبنان نیز است.

براساس آمارها، پنج بیمارستان لبنان بر اثر حمله‌های رژیم صهیونیستی تعطیل شده و ۲۲ بیمارستان دیگر آسیب دیده‌اند؛ در عین حال، وضعیت در غزه بحرانی‌تر گزارش شده است.

مقام‌های فلسطینی نیز اعلام کردند که حمله‌های عامدانه رژیم صهیونیستی به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی این باریکه تاکنون به از کار افتادن ۳۴ بیمارستان و ۸۰ مرکز درمانی در غزه منجر شده‌اند؛ ضمن اینکه ۱۶۲ مرکز بهداشتی و درمانی در باریکه غزه هدف حمله‌های عامدانه ارتش رژیم صهیونیستی قرار گرفته‌اند.

از این رو می‌توان جنایت‌های هدفمند رژیم صهیونیستی علیه بیمارستان‌ها و مراکز درمانی در غزه و لبنان را بخشی از استراتژی نسل‌کشی این رژیم دانست که تاکنون بیش از ۴۲ هزار قربانی در غزه و بیش از ۲ هزار قربانی در لبنان برجای گذاشته است.

انتهای پیام/


برچسب ها: جنگ غزه شمال غزه

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *