بیانیه ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران به دنبال شهادت سید هاشم صفی‌الدین

16:14 - 03 آبان 1403
کد خبر: ۴۸۰۰۳۴۰
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
بیانیه ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران به دنبال شهادت سید هاشم صفی‌الدین
ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران به دنبال اعلام شهادت سید هاشم صفی‌الدین، رئیس شورای اجرایی حزب الله لبنان بیانیه‌ای صادر کرد.

خبرگزاری میزان - ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران به دنبال شهادت سید هاشم صفی‌الدین، رئیس شورای اجرایی حزب الله لبنان که با عزّت و سربلندی به همرزمان شهید خود پیوست، بیانیه‌ای صادر کرد. متن این بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم
إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُون

ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران شهادت حجت الاسلام والمسلمین سیدهاشم صفی‌الدین، رئیس شورای اجرایی حزب الله و جمعی از یارانش را در جریان حمله جنایتکارانه رژیم صهیونیستی را به محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی، ملت‌های غیور و مقاوم لبنان، فلسطین و دیگر ملل مسلمان و آزاده در سراسر جهان، رهبران و رزمندگان جنبش حزب‌الله و خانواده عزیز آن شهید بزرگوار و ملت غیور ایران تبریک و تسلیت می‌گوید.

سید هاشم صفی الدین برادر، پشتیبان و پرچمدار و مورد اعتماد شهید گرانقدر سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان در سختی‌ها و دشواری‌ها بود. او بیشتر حیات خود را در راه خدمت به حزب الله و مقاومت اسلامی و جامعه آن سپری کرد و طی سال‌ها از عمر شریف خود را با احساس مسوولیت و اقتدار، اداره شورای اجرایی و نهاد‌های مختلف آن را در زمینه‌های مختلف و هر آنچه که با فعالیت مقاومت در ارتباط بود، بر عهده داشت. او ارتباط نزدیکی با حامیان مقاومت داشت و دوستدار خانواده‌های شهدا بود تا آنکه خداوند با عزت و کرامت، او را در زمره کاروان نورانی شهدا قرار داد.

رژیم اشغالگر و جنایتکار صهیونیستی و سران فاسد آن که این روز‌ها با حمایت ایادی خویش مرز‌های شقاوت و جنایت را در جهان معاصر جابه‌جا کرده و حد و نهایتی برای این همه رذالت قائل نیستند، به‌گمان باطل خود با قتل و ترور آزادی‌خواهان می‌توانند به اهداف پلیدشان دست یابند، غافل از اینکه صد‌ها مجاهد راه خدا از ریختن خون پاک آن مردان بزرگ، سربلند کرده و راه آن‌ها را تا نابودی کامل دشمنان بشریت و جبهه باطل ادامه خواهند داد.

متاسفانه سکوت، بی‌عملی و ناکارآمدی سازوکار‌ها و نهاد‌های حقوق بشری و شورای امنیت سازمان ملل متحد و حمایت برخی کشور‌های غربی به ویژه آمریکا از رهبران جنگ‌طلب رژیم جنایت کار صهیونیستی و نخست‌وزیر کودک‌کش آن، که دیوان کیفری بین‌المللی درخواست صدور حکم بازداشت او را به اتهام جنایات جنگی صادر کرده است، این رژیم اشغالگر را برای نسل زدایی فلسطینان و گسترش دامنه جنگ و کشتار و ترور در سراسر منطقه جری‌تر ساخته است.

ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران ضمن محکومیت شدید جنایت رژیم صهیونیستی، بر مسوولیت مستقیم دولت آمریکا و دیگر دولت‌های حامی رژیم اشغالگر در این جنایت تاکید و اعلام می‌کند شهادت رهبران مقاومت هیچ خللی در عزم، ایمان و اراده رهروان آن‌ها، رزمندگان غیور مقاومت و ملت‌های مسلمان و آزاده منطقه برای مبارزه با ظلم و تجاوز رژیم صهیونیستی تا پایان اشغال‌گری و جنایات این رژیم آپارتاید در منطقه و احقاق حقوق حقه ملت فلسطین و ملت‌های منطقه بویژه حق بنیادین تعیین سرنوشت فلسطینیان ایجاد نخواهد کرد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *